2013-04-19, 22:47
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
1% cashback på kortet... rätt dyrt 295 spänn, men lär tjäna igen det på cashbacken.
cashbacken gäller väl oavsett var man handlar? även utomlands?
någon som har erfarenhet om det är bra?
någon som vet om man kan betala av sin kredit automatiskt med autogiro?
Senast redigerad av Ministry.of.Truth 2013-04-19 kl. 22:57.
Citera
2013-04-20, 03:50
Medlem
Solbeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
1% cashback på kortet... rätt dyrt 295 spänn, men lär tjäna igen det på cashbacken.
cashbacken gäller väl oavsett var man handlar? även utomlands?
någon som har erfarenhet om det är bra?
någon som vet om man kan betala av sin kredit automatiskt med autogiro?

Kreditkort en typisk skuldfälla. Men du kan säkert hantera det. Klart man betala med autogiro. Tror det iaf.
Citera
2013-04-20, 15:17
Medlem
gsdg

Fixa OKQ8s Visa kort istället och så lägger du in några tusen varje månad. Tror du får 2% från deras. Jag fick en 125 krs kupong nyss i alla fall, och jag lägger in 6000 kr till det varje månad för nöje.

Just det, det kostar 0 kr.
Senast redigerad av Waterbottle 2013-04-20 kl. 15:17. Anledning: edit
Citera
2013-04-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waterbottle
Fixa OKQ8s Visa kort istället och så lägger du in några tusen varje månad. Tror du får 2% från deras. Jag fick en 125 krs kupong nyss i alla fall, och jag lägger in 6000 kr till det varje månad för nöje.

Just det, det kostar 0 kr.

men orka lösa in cashbacken i kuponger som man måste hämta på en jävla mack. för det kommer väl inte in på kortet direkt?
Citera
2013-04-20, 16:07
Medlem
Citat:
men orka lösa in cashbacken i kuponger som man måste hämta på en jävla mack. för det kommer väl inte in på kortet direkt?
Exakt, man måste ta sig till en bensinstation. Jag hade bestämt mig för att skaffa deras kreditkort, men insåg att det inte finns en enda bemannad OKQ8-mack inom rimligt avstånd så jag gav upp den idén.

Bara att skaffa kortet är jobbigt (jämfört med andra alternativ åtminstone), eftersom det sker på stenåldersvis med papper och brev.
Citera
2013-04-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mxx
Exakt, man måste ta sig till en bensinstation. Jag hade bestämt mig för att skaffa deras kreditkort, men insåg att det inte finns en enda bemannad OKQ8-mack inom rimligt avstånd så jag gav upp den idén.

Bara att skaffa kortet är jobbigt (jämfört med andra alternativ åtminstone), eftersom det sker på stenåldersvis med papper och brev.

precis.. därav faller det kortet... å det där supremekortet får man bara poäng som man kan köpa med i deras affär - värdelöst. därav återstår endast remember som enda kortet med 1% cashback.
Citera
2013-04-20, 19:08
Medlem
drutgers avatar
Citat:
precis.. därav faller det kortet... å det där supremekortet får man bara poäng som man kan köpa med i deras affär - värdelöst. därav återstår endast remember som enda kortet med 1% cashback.

Skitkort. Du måste handla för 29500 innan du ens ser en krona. Skaffa Shell Mastercard istället. 1 % tillbaka som dras av direkt på räkningen.
Citera
2013-04-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drutger
Skitkort. Du måste handla för 29500 innan du ens ser en krona. Skaffa Shell Mastercard istället. 1 % tillbaka som dras av direkt på räkningen.

ja det är ju sant.. men på ett år kommer jag nog en bra bit över det... jag menar vad är alternativet, att inte få någon cashback alls? eller få nån jävla rabattkupong på en bensinmack
Citera
2013-04-21, 19:17
Medlem
drutgers avatar
Citat:
ja det är ju sant.. men på ett år kommer jag nog en bra bit över det... jag menar vad är alternativet, att inte få någon cashback alls? eller få nån jävla rabattkupong på en bensinmack

Men läs nu ordentligt. Vad kan vara enklare än att slippa hämta ut Cash här eller där? Jo att din bonusbelopp automatiskt dras av från nästa räkning. Du behöver alltså inte ens lyfta ett finger för att få ut din bonus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in