• 1
  • 2
2013-04-18, 15:38
Medlem
Fick precis en invite till detta. Vad tror ni? Scam/Legit?

Om jag förstår rätt fungerar det som ett pyramidspel ungefär. Jag bjuder in fem pers, de fem bjuder fem andra osv.

http://www.youtube.com/watch?v=CLQ1V...layer_embedded
Citera
2013-04-19, 18:28
Medlem
bentebent22s avatar
Verkar bara vara ett affiliatenätverk?
Citera
2013-04-19, 19:09
Medlem
Så som jag har förstått det hela är detta nästa stora sociala nätverk. Ripplns mål är att bli större än facebook, instagram osv. För att bli störst har dom som taktik att starta en rippeleffekt eller vågeffekt där de användare som får tillgång invites får vara en del av denna vågeffekt. De som blir invitade nu, innan den officiella appen har släppts, blir så kallade "players". De är dessa som är med och förhoppningsvis får ta del av kakan när det hela blir officiellt.

Worth a shot!
Citera
2013-04-19, 21:26
Medlem
Fick själv precis en invite, ska kolla in det iaf
Citera
2013-04-20, 00:07
Medlem
Pulpas avatar
Alltid lika spännande med en massa lågpostare som är så positiva till något...
Citera
2013-04-20, 12:10
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpa
Alltid lika spännande med en massa lågpostare som är så positiva till något...

Hehe. Ja de kommer blir grymt rika allihopa. Detta kommer ju blir större en Facebook till och med. Det är ju fantastiskt.
Citera
2013-04-20, 13:16
Medlem
Littlepaw13s avatar
Facebooksidan är full av lulz och misslyckade juice/hälsochoklad/kaffemaskins-försäljare.

Men såklart det inte är ett pyramidspel, det är ju ett socialt nääääääätvääääärk!
Citera
2013-04-20, 20:59
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent22
Hehe. Ja de kommer blir grymt rika allihopa. Detta kommer ju blir större en Facebook till och med. Det är ju fantastiskt.

Va fan säger du? Större en Facebook!! Någon som har en invite kvar??
Citera
2013-04-21, 12:43
Medlem
TeEsErs avatar
Solklar pyramid. De som är med kämpar stenhårt för att få så många personer under sig som möjligt och delar ut invites för glatta livet. Sen ska man såklart köpa in sig och få de under sig att göra likadant. Detta samtidigt som det inte finns någon produkt att tala om.

/T
Citera
2013-04-21, 14:40
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpa
Va fan säger du? Större en Facebook!! Någon som har en invite kvar??

Jaaaaa. Det är helt sjukt. Vi får faan inte missa denna chans. Ekonomiskt oberoende direkt.
"ONCE IN A LIFE TIME ÖÖPPERTUNITY"

Faan PM:a era invites, jag vill också bli triljadär. Dags för en riktig flashbackare att peta ner Kamprad, Persson och Rausing från topplistorna.
Citera
2013-04-21, 15:14
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent22
Jaaaaa. Det är helt sjukt. Vi får faan inte missa denna chans. Ekonomiskt oberoende direkt.
"ONCE IN A LIFE TIME ÖÖPPERTUNITY"

Faan PM:a era invites, jag vill också bli triljadär. Dags för en riktig flashbackare att peta ner Kamprad, Persson och Rausing från topplistorna.

Filmen förklarade ju ALLT!
Han som kodade pyttelite för Zuckerberg och idag är megamiljonär! Såklart just DU ska ha pengar bara för att du registrerat dig.

Jag är också sugen på in invite till detta världsomvälvade och "next big thing" nätverk som kommer att kasta pengar och möjligheter på sina, snart så, miljoner användare.
Citera
2013-04-21, 18:50
Medlem
Denoms avatar
Ni nyregistrerade/lågpostare som spammar tråden med invite-inlägg, tror ni på fullt allvar att ni kommer få ut någonting av detta pyramidspel? Snacka om naiva idioter.
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Filmen förklarade ju ALLT!
Han som kodade pyttelite för Zuckerberg och idag är megamiljonär! Såklart just DU ska ha pengar bara för att du registrerat dig.

Jag är också sugen på in invite till detta världsomvälvade och "next big thing" nätverk som kommer att kasta pengar och möjligheter på sina, snart så, miljoner användare.
Ja självklart kommer detta bli större än Facebook, Twitter och email tillsammans...
Senast redigerad av Denom 2013-04-21 kl. 19:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in