Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-18, 13:57
  #1
Avstängd
Lecics avatar
hur bygger man en Pyramid på snabbast sätt ?

ett sätt som man skulle kunna bygga dessa pyramider på och som ett betydligt enklare sätt än de kända teorier som finns är att man gör lika dant som swingsten är byggd,, dvs man använder berg och skulpturerar en pyramid och sedan lägger lösa övertäckande block för att göra pyramiden mera realistisk i kub formad på så vis uppnår man samma ariktekturistiska gedigenhet i konstrunktionen men genom ett jobb som tar mindre energi /tid vid samma resultat,,,
Citera
2013-04-18, 15:29
  #2
Medlem
D_V_Ss avatar
Givetvis gör man bara 4 st plattor. Och sedan reser man dem, cementerar ihop dem eller fryser ihop dem på något sätt. Sedan borrar man hål i toppen och fyller innandömet med något solitt innehåll. Och täpper man till topphålet med en kork. Klassisk högstadieslöjds-pedagogik.
Citera
2013-04-18, 16:29
  #3
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Filosofi --> Fysik, matematik och teknologi
/Moderator
Citera
2013-04-19, 11:42
  #4
Medlem
slavar
Citera
2013-04-19, 12:42
  #5
Medlem
Bertil85s avatar
Utomjordingar...
Citera
2013-04-19, 18:47
  #6
Medlem
dMobergs avatar
Vad är en swingsten?
Citera
2013-05-07, 20:11
  #7
Avstängd
Lecics avatar
blir lite problem att kolla om jag har rätt då man inte får borra i pyramiderna hur som hellst,,, men om vi fick i uppgift att bygga pyramiderna i dag så skulle de ovanstående resonemang gå fortare än att hacka kuber som formar pyramiden rakt igenom,,,

sfinxen eller som jag kallar den swingen är den som vaktar gravarna cirka 70 meter hög,,,
Citera
2013-05-07, 21:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lecic
blir lite problem att kolla om jag har rätt då man inte får borra i pyramiderna hur som hellst,,, men om vi fick i uppgift att bygga pyramiderna i dag så skulle de ovanstående resonemang gå fortare än att hacka kuber som formar pyramiden rakt igenom,,,
Är ens någon av de större pyramiderna byggda med stenblock rakt igenom? Keops pyramid är byggd på/runt ett berg och fylld med murbruk, sand, sten och diverse annat skräp man ville bli av med.
Citera
2013-05-07, 21:54
  #9
Medlem
dMobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecic
blir lite problem att kolla om jag har rätt då man inte får borra i pyramiderna hur som hellst,,, men om vi fick i uppgift att bygga pyramiderna i dag så skulle de ovanstående resonemang gå fortare än att hacka kuber som formar pyramiden rakt igenom,,,

sfinxen eller som jag kallar den swingen är den som vaktar gravarna cirka 70 meter hög,,,
sfinx vet jag vad det är, swingsten var fortfarande det jag skrattade mest åt hela den veckan xD
Citera
2013-05-08, 19:14
  #10
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecic
blir lite problem att kolla om jag har rätt då man inte får borra i pyramiderna hur som hellst,,, men om vi fick i uppgift att bygga pyramiderna i dag så skulle de ovanstående resonemang gå fortare än att hacka kuber som formar pyramiden rakt igenom,,,

sfinxen eller som jag kallar den swingen är den som vaktar gravarna cirka 70 meter hög,,,
Jag antar att du menar den kändaste bland sfinxer, den vid Giza. I så fall blandade du ihop längd med höjd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Sphinx_of_Giza
It is the largest monolith statue in the world, standing 73.5 metres (241 ft) long, 19.3 metres (63 ft) wide, and 20.22 m (66.34 ft) high
Citera
2013-05-11, 11:23
  #11
Avstängd
Lecics avatar
har inte koll på hur stor den va bara att den var väldigt stor och ståtlig när jag och min tjej tittade på den förra sommaren,,, men jag tror pyramiderna är byggda på samma sätt i varfall,,,
Citera
2013-05-13, 01:15
  #12
Medlem
mindgasms avatar
varit inne i cheops-pyramiden och dess gravkammare. Enda gången jag upplevt andlighet i mitt liv.

Sedan skrattar jag ff åt "Swingsten"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback