Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-26, 18:25
  #1
Medlem
Dr-Bombays avatar
Finns det någon bra övning för att träna långa och, framför allt, inre huvudet av triceps? Tycker inte riktigt att de har hängt med det övriga på armarna, som ser schysta ut från sidan men inte alls lika bra ut om man kollar bakifrån. Bilder på övningar vore bra. tacksam för svar!
Citera
2005-05-26, 18:42
  #2
Medlem
Jag tycker att dips och sittande pressar i dips-maskiner tar bra på insidan, jag får ett riktigt tryck där i alla fall. Se bara till att hålla bak axlarna och luta överkroppen bakåt så att det tar mer på triceps och mindre på bröst/axlar. Så pressövningar får bli mitt svar...
Citera
2005-05-26, 20:13
  #3
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Jag tror inte man kan punktträna olika delar av triceps, lika lite som man kan träna biceps brachii på olika sätt. Mosa på som vanligt, tunga övningar såsom smal bänkpress och liggande tricepspress med fri stång torde göra susen.
Citera
2005-05-26, 20:14
  #4
Medlem
Coffeemans avatar
Tricepsfästena verkar variera rätt rejält mellan individer och utförandet av övningar likaså men för mig funkar Frenchpress utmärkt för dessa delar.
Citera
2005-05-27, 01:11
  #5
Medlem
Alladins avatar
kolla in ast-s hemsidan, länk finns i tråden om ryggbredd...
jag gillar push-downs förövrigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback