Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 12:06
  #97
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jo visst är det så. Tillverkarna verkar ju älska det men för att fansen verkligen ska ta till sig FE så krävs ju först och främst snabbare bilar men även som du skriver riktiga racerbanor.

Och kanske att man skippar skit som "Fan boost"...

Dock; det jag verkligen gillar med FE är att man kör superpole-kval. Sjukt mycket roligare (och mer informativt) än dagens F1-kval och mer variation på startgridden på köpet. F1 borde ta efter.
Citera
2017-07-29, 19:29
  #98
Medlem
RedXs avatar
Startar fyra.
Citera
2017-07-31, 06:13
  #99
Medlem
RedXs avatar
Pole i sista FE-rejset och tvåa i mål gav Felix en tredjeplats i mästerskapet. Inte illa pinkat för en rookie!
Citera
2017-07-31, 12:22
  #100
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Pole i sista FE-rejset och tvåa i mål gav Felix en tredjeplats i mästerskapet. Inte illa pinkat för en rookie!
Han slog rätt många erfarna förare där, "flawless" test med Ganassi oxå.

Han hade väl lite svårt med ovalracingen i Indy Lights om jag minns rätt men får han köra för Ganassi nästa år så blir det nya chassin och alla kommer få "börja om".

Felix är givetvis F1 material, mkt mer än Ericsson men får han inte komma dit vore det optimala ur ren racingsynpunkt Indycar.
Citera
2017-07-31, 20:08
  #101
Medlem
B-Dawks avatar
Eftersom F1 tyvärr är relativt omöjligt för Felix att komma in i så ser Indycar ut som det bästa alternativet som sagt. Förhoppningsvis kan han få något mer test och då tillsammans med andra ordinarie så vi kan få lite jämförbara tider. Sedan skulle väl ett ovaltest sitta bra också.

Näst bästa alternativet är nog att fortsätta i Formel E och kombinera det med någon annan serie, typ WEC. Även om WEC har blivit ett lite mindre intressant alternativ sedan Porsche drog sig ur. Är rädd att den serien blir än mer "bortglömd" förutom på Le Mans.
Citera
2017-08-20, 10:10
  #102
Medlem
RedXs avatar
Slutade trea i dagens Super Formula race på Motegi. Pierre Gasly vann.
Citera
2017-08-20, 17:20
  #103
Medlem
Om han vill vidare så känns det som att det är bättre att fortsätta med FE och Super Formula än att gå till Indycar. Indycar har under ganska lång tid känts som en återvändsgränd och det är få förare som går vidare till något annat.
Citera
2017-08-21, 22:27
  #104
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Om han vill vidare så känns det som att det är bättre att fortsätta med FE och Super Formula än att gå till Indycar. Indycar har under ganska lång tid känts som en återvändsgränd och det är få förare som går vidare till något annat.

Dock känns det som det ändå börjar bli lite hetare och nästa år kommer det en helt ny bil så jag tror allt Indycar kommer få ett uppsving.

FE får ju in fler intressenter framöver men jag tycker det behöver hända en hel del där för att serien ska bli intressant på sikt. Batterierna måste bli mycket bättre för att det ska tillåta bättre racing. Sen måste de köra några race på riktiga banor i mina ögon.
Citera
2017-09-09, 17:35
  #105
Medlem
Felix kvalar in tia inför morgondagens Super Formula race. Vet någon om det går att se detta race någonstans?
Citera
2017-09-10, 15:36
  #106
Medlem
Felix P2 idag. Trea i mästerskapet med 2 race kvar. Finns chans till att vinna hela skiten..
Citera
2017-09-10, 16:09
  #107
Medlem
RedXs avatar
Tre raka pallplatser
Citera
2017-09-10, 17:15
  #108
Medlem
B-Dawks avatar
Kul med en pallplats till men det vore roligt om han kunde få till kvalen bättre så han också har en chans på segern. Pallplatser är kul men det är ju segrarna som verkligen räknas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback