Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-26, 17:00
  #301
Medlem
RonaldoUtds avatar
Hur kan dessa ostört gå runt i centrala Stockholm. Det är väl solklart bedrägeri? Nästa gång funderar jag på att ta pappret och ringa polisen.
Citera
2016-06-13, 11:03
  #302
Medlem
RungeBalls avatar
Dessa tomtar siktades på ICA Maxis parkering i Västerås i fredags.
Citera
2016-06-20, 04:56
  #303
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Hur kan dessa ostört gå runt i centrala Stockholm. Det är väl solklart bedrägeri? Nästa gång funderar jag på att ta pappret och ringa polisen.

Polisen gör nada. I Sverige händer ingenting. Det är därför dessa as härjar i vårt land.

I andra länder tar polis + väktare i med hårdhandskarna, bokstavligt talat. Därför stannar de inte kvar i dessa länder utan kommer upp till flata Sverige.

Om vi någonsin ska bli kvitt alla dessa utländska bedragare, vägpirater och tiggare så måste svenskarna visa lite stake och visa var skåpet ska stå - en gång för alla. Först DÅ kommer de dra vidare!
Citera
2016-06-23, 22:11
  #304
Medlem
DenRiktigeJesuss avatar
Jag råkade ut för en ung kille förra sommaren utanför Lidel. Han kom med sin namnlista och var "dövstum" men visade fram en maskinskriven lapp på korrekt svenska där det stod att han samlade namnunderskrifter för att få lov att öppna ett dövstumcenter i min hemstad. Listan hade flera imponerande logotyper för olika "dövstumföreningar" som jag aldrig hört talas om i hela mitt liv. Han hade redan fått tre namnteckningar och den förste hade donerat 100:-, den andre 200:- och den tredje 300:-. Märkligt nog var det samma handstil på samtliga tre namnteckningar. Jag fattade direkt att det var en scam, nekade att skriva på och gick in och handlade istället. När jag kom ut en lång stund senare satt han mot butikens vägg och småpratade med den "vanliga" tiggaren som alltid sitter där. Inte bara hade han mirakulöst lärt sig prata medan jag handlade, han pratade dessutom samma språk som den "vanliga" tiggaren.
Citera
2016-07-13, 22:57
  #305
Medlem
Stötte på några kvinnor i Kumla idag, sa nej tack och såg att dom gick mot 2 äldre kvinnor med rollatorer. Gick fram till damerna och sa att dom inte skulle skriva något då dom kan luras. Den dövstumme kunde plötsligt prata och sa fuck you fuck you samt visade med fingret mot huvudet att man var dum i huvudet. Skällde ut packet om att ge sig på våra seniorer.
Citera
2017-04-26, 17:15
  #306
Medlem
Citat:
Inne i H&M-butiken på Kvarnholmen inträffade under måndagseftermiddagen en ovanligt fräck stöld. En man som genom tecken visade att han var dövstum väckte sympatier hos en kvinna som ville skänka en slant. När kvinnan skulle växla en femhundralapp i kassan ryckte mannen sedeln ur hennes hand och stack.

http://24kalmar.se/2017/04/25/dovstu...den-pa-kvinna/

Naiviteten vet fortfarande inga gränser. Rätt åt henne då kvinnan uppmuntrar till tiggeri och scam genom att vilja ge pengar.
Citera
2017-07-31, 08:06
  #307
Medlem
"Dövstumma" bedragare lurade äldre – greps av polis

Bedragarna lurade den äldre kvinnan på pengar med en falsk namninsamling – men de nöjde sig inte där utan blåste även henne på sedeln hon ville växla.
Men efter att ett vittne sett händelsen larmades polis till platsen och tog med två personer till förhör.
– En kvinna har släppts med en man är misstänkt för bedrägeri och häleri, säger Jonni Andersson, jourhavande förundersökningsledare vid polisen i Uddevalla.

Läs mer..........

http://www.expressen.se/gt/dovstumma...reps-av-polis/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback