Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-26, 14:43
  #1
Medlem
Cypresss avatar
Jag har tränat hemma i ett par år nu. Mestadels använder jag kroppen som tyngd. Nu är det så att jag skulle vilja börja på ett gym efter sommaren. Finns det tips på gym i centrala delarna av Göteborg som är billiga? Tips på gym utanför dem lite centralare delarna välkomnas även. Jag har inget emot om det är lite halvluffiga och undergroundaktiga gym så länga dem har bra utrustning. Hade även tänkt dra igång simmning en gång i veckan eller liknande. Några tips på detta? Kanske ett tips på ett billigare gym som har bassäng? Kanske ska tilläggas att jag snart fyller 17.
Citera
2005-05-26, 16:36
  #2
Medlem
Sixx!s avatar
Om du är ute efter gym och bassäng i dom centrala delarna så är det valhalla badet du skall gå till. Alla dom ställerna som har simbassäng (Valhalla,Frölunda,åby,lundby,askimsimhall mm har oftast gym (motioncentral) och rätt så billiga...
Citera
2005-05-26, 16:38
  #3
Medlem
replays avatar
Jag gymmar på Slobos gym i Linnéstaden, helt okej, har alla basic-maskiner och tyngder, jag går där framförallt för att det är otroligt nära mig men också för att inte är massa spännisar där som ska gå runt och posa inför alla. Det är mitt förslag!
Citera
2005-05-26, 16:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cypress
Jag har tränat hemma i ett par år nu. Mestadels använder jag kroppen som tyngd. Nu är det så att jag skulle vilja börja på ett gym efter sommaren. Finns det tips på gym i centrala delarna av Göteborg som är billiga? Tips på gym utanför dem lite centralare delarna välkomnas även. Jag har inget emot om det är lite halvluffiga och undergroundaktiga gym så länga dem har bra utrustning. Hade även tänkt dra igång simmning en gång i veckan eller liknande. Några tips på detta? Kanske ett tips på ett billigare gym som har bassäng? Kanske ska tilläggas att jag snart fyller 17.

GSK på hisingen är bra
Citera
2005-05-27, 13:26
  #5
Medlem
Princans avatar
SATS

Worldclass

AERO

Fysiken

Slobos gym

Jupiter

Lundby

Spartacus

Men det bästa är nog att börja på ett lokalt gym och sen börja på ett större gym för att slippa mindervärdeskomplex då man är otränad.

Börja på Fysiken, bara ett gäng spinkiga studenter som "gymmar" där. Bra musik, bra service och bra öppettider.
Citera
2005-05-27, 13:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av replay
Jag gymmar på Slobos gym i Linnéstaden, helt okej, har alla basic-maskiner och tyngder, jag går där framförallt för att det är otroligt nära mig men också för att inte är massa spännisar där som ska gå runt och posa inför alla. Det är mitt förslag!
Det är ju spännisar man vill se, jag gymmar på fysiken och som Princan sa så är det mest massa spinkiga studenter där, hur stor motivation är det att se sådana? Ne som tur är finns det iaf några att kolla på.
Citera
2005-05-27, 13:51
  #7
Medlem
Exhale i Kungshöjd.. Rätt hög nivå där dock.. Fast det pushar ju bara en vidare
Öppet 24/7..
Citera
2005-05-27, 13:55
  #8
Avstängd
Vill du ha ett billigt alternativ så kan jag rekomendera GAK i majorna. De tar 1000kr per år, billigast i Göteborg. Sköna snubbar som går där med, men inte så många tjejer. Bastu finns med
Citera
2005-05-27, 14:26
  #9
Medlem
Princans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vernan
Det är ju spännisar man vill se, jag gymmar på fysiken och som Princan sa så är det mest massa spinkiga studenter där, hur stor motivation är det att se sådana? Ne som tur är finns det iaf några att kolla på.
Bättre att gå på ett gym med spinkiga typer så att man inte nedvärderar sig själv, Fysiken alltså. Börjar man på ett gym med en massa byggare tror jag man slutar kvickt.

Fysiken är bra, spinkiga typer, man kör sitt race utan att bry sig om annat folk. Synd att det bara gymmar en massa skabbiga brudar där. Då och då kommer dock en och annan fin brud, men sånt händer inte ofta. Kanske bra då man inte vill bli distraherad under gymmandet, men man vill ju också ha lite ögongodis när man tränar.
Citera
2005-05-27, 15:07
  #10
Banned
jakobsson_s avatar
Tips på gym i Umeå?

Finns det nått bra gym i umeå som ska ligga i stan eller nära grubbe som har bra öppettider och billigt. Nån som vet ??
Om det finns hemsida och ni vet den så skriv det också
Citera
2005-05-27, 15:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Princan
Bättre att gå på ett gym med spinkiga typer så att man inte nedvärderar sig själv, Fysiken alltså. Börjar man på ett gym med en massa byggare tror jag man slutar kvickt.

Fysiken är bra, spinkiga typer, man kör sitt race utan att bry sig om annat folk. Synd att det bara gymmar en massa skabbiga brudar där. Då och då kommer dock en och annan fin brud, men sånt händer inte ofta. Kanske bra då man inte vill bli distraherad under gymmandet, men man vill ju också ha lite ögongodis när man tränar.
Både på gott och ont kanske, gymmar du på Gibraltargatan eller?
Citera
2005-05-27, 19:10
  #12
Medlem
rvindebros avatar
ta bussen tíll IKSU itsället...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback