Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-05-26, 13:50
  #1
Medlem
Om man tränar intensivt och bygger på sig en rejäl muskelmassa och sen lägger av i ca ett år eller så, går upp i vikt etc. , är musklerna kvar därunder någonstans eller tynar de helt enkelt bort? Alltså om man skulle gå ner i vikt igen, är musklerna man byggt upp tidigare fotfarande kvar
Citera
2005-05-26, 13:54
  #2
Medlem
Klart dom tynar bort med tiden. Kolla bara på alla f.d bodybuilders som ser ut som vandrande gympa-påsar. Kondition och muskelmassa är en en ordentlig färskvara som försvinner fortare än man tror.
Citera
2005-05-26, 13:56
  #3
Medlem
Scrambles avatar
Tråd flyttad från sport till träningsforumet.

//Mod
Citera
2005-05-26, 15:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Klart dom tynar bort med tiden. Kolla bara på alla f.d bodybuilders som ser ut som vandrande gympa-påsar. Kondition och muskelmassa är en en ordentlig färskvara som försvinner fortare än man tror.
Men en liten del av musklerna måste ju finnas kvar? Kan jag ju ta min brorsa som exempel, han tränade i 2 år tills hans blev 19, nu är han 23 och har fortfarande kvar "grunden" av musklerna.
Citera
2005-05-26, 17:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vernan
Men en liten del av musklerna måste ju finnas kvar? Kan jag ju ta min brorsa som exempel, han tränade i 2 år tills hans blev 19, nu är han 23 och har fortfarande kvar "grunden" av musklerna.
Musklerna anpassas efter användning. M a o, är du byggarbetare och bär tungt i jobbet så lägger sig din muskelstyrka på den nivå som krävs för att du ska klara av ditt jobb. Sitter du framför en dator så anpassas musklerna efter det.
Citera
2005-05-26, 18:30
  #6
Banned
Logistiks avatar
Hamnar du på underskott av näring, så tappar muskler. Ligger du inte på underskott av någon näring, så tappar du inte muskler. Simpel as that...
Citera
2005-05-26, 19:04
  #7
Medlem
Man tappar 1 års träning på 1 månad utan träning sa alltid min gamla fystränare.
Citera
2005-05-26, 19:10
  #8
Banned
Logistiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iffan
Man tappar 1 års träning på 1 månad utan träning sa alltid min gamla fystränare.
Beror helt på hur du äter, du behöver inte tappa något över huvud taget, så även om du har ett års uppehåll...
Citera
2005-05-26, 19:54
  #9
Medlem
[quote=iffan]Man tappar 1 års träning på 1 månad utan träning sa alltid min gamla fystränare.[/QUOTE


är du säker på det??
Citera
2005-05-26, 20:08
  #10
Medlem
Coffeemans avatar
Inga musker kan "försvinna". Däremot anpassar sig storleken/styrkan till graden av fysisk aktivitet.
Citera
2005-05-26, 20:10
  #11
Banned
Logistiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Inga musker kan "försvinna". Däremot anpassar sig storleken/styrkan till graden av fysisk aktivitet.
Nej, så ifall du ligger helt still utan att röra en fena, men fortfarande inte har ett underskott på diverse näring, så kommer du inte tappa någon muskelmassa...
Citera
2005-05-27, 01:13
  #12
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logistik
Nej, så ifall du ligger helt still utan att röra en fena, men fortfarande inte har ett underskott på diverse näring, så kommer du inte tappa någon muskelmassa...

Det var väll ändå inte vad han skrev?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback