Osäker var jag ska sätta tråden så mod får flytta om det hamna fel. Men till sak:
Ska sälja iväg min Audi och sitter och funderar på att köpa BMW 520i E39 från 01.
Men hamnade i en dispyt med en som hävdade att det är bara bortkastade pengar eftersom delar till BMW tillhör de dyraste laget att reparera men när jag kollar på ekonomen och andra sidor så skiljer det inte mycket mellan BMW delar från andra märken så nu vänder jag mig till FB pratar personen bara strunt eller tittar jag på fel delar?
Senast redigerad av hecules 2013-04-16 kl. 22:09.
Kolla inte på Mekonomen, kolla på BMW orginal. Delarna är inte så dyra som folk har fått för sig...
Man kan nästan påstå att Audidelarna ofta är dyrare faktiskt.
Kolla inte på Mekonomen, kolla på BMW orginal. Delarna är inte så dyra som folk har fått för sig...
Jag skrev Ekonomen och andra sidor. Men tackar för svaret.
Köp ingen 520 iaf. För slö motor till en så tung bil. Delarna är väl inte dyrare men de dyraste delarna går tyvärr sönder först. Dessutom är modeller innan 05 väldigt tråkiga generellt.
THIS!
delar till de vanliga BMW modellerna är inget dyrare än delar till valfri jämförbar modell av annat märke... det drar iväg när det är M-bilar eller V12 men det är ju likadant med prestandamodeller av andra märken också...
om du jämnför BMW mot t.ex. Volvo, VW, Ford eller Renault så är BMW dyrare i min erfarenhet. Men å andra sidan så tycker jag att BMW är värd de extra 20% som delarna kostar även fast jag äger en VW.
Om du planerar på att behålla bilen och sköta om den så är det värt det. Om det är en slit och släng bil så skulle jag gå efter något annat som är billigare att laga.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!