Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-19, 00:16
  #4069
Medlem
Jag totalsågar er som tror detta är några College grabbar som gör detta tillsammans. Dessa typer av enstöringar arbetar mer självgående och forcerar ut hat/ilska genom sina handlingar.
Detta var mer strategiskt och planerat.

Den unga (Suspect 2) är självklart i bekräftelsebehov utav någon grupp, baserat på malligheten och sitt arroganta sätt att bära kepsen.

Jag tror att Suspect 1 är någon form av mentor till Suspect 2, han verkar ha väldigt mycket mer erfarenhet och skymmer sitt utseende på ett mycket mer övertygande sätt. Han verkar även mer fokuserad än Suspect 2 som istället ser händelsen som ett nöjesfält istället för ett jobb.


Jag tror också att männen har kommit långt ifrån USA, absolut inte via flygplan från USA. Lätt gissning är buss/tåg/bil till Kanada, därifrån flyg alternativt båt (?) ifall det finns några stora lastfartyg som infiltrerats.


Allt verkar vara mycket väl planerat, men jag får känslan av att bomberna hade planerats vara mer dödliga och tror detta hade varit fallet ifall bomberna placerats 50cm högre från marken då splitter skadorna skulle tagit mer liv.


Sepp0
Citera
2013-04-19, 00:16
  #4070
Medlem
kukflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Du får ha din övertygelse såklart.

Men det verkar som att alla tror att om det vore islamister så hade det varit mycket bättre utfört pga av stöd från någon välkänd och organiserad terrorgrupp.
Sålänge inte ett flygplan kraschar in i Vita huset så kan det inte vara islamister osv.

Vem minns inte den misslyckade nollan som sprängde sig själv i Stockholms julhandel?

Jag ser honom som Islamist trots det patetiska utförandet.

Ja men i detta fallet har du fel
Citera
2013-04-19, 00:16
  #4071
Medlem
Tycker FBI kunde lämna ut lite mer information, t.ex. tidpunkten när filmerna är tagna, sen självklart när väskorna släpps ner, men det kanske inte finns bilder på det förutom då vid bomb nr 2...
Citera
2013-04-19, 00:16
  #4072
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Du vet att det finns rätt många personer i Nordöstra USA med Italienskt ursprung?
Så en som ser Italiensk ut är inte nödvändigtvis från Italien utan lika gärna
vara infödd USA-medborgare.

Huruvida de är amerikanska medborgare eller inte är irrelevant. Det är etniskt ursprung som är intressant för att eventuellt kunna pin-pointa dem till en grupp/ideologi. Av de islamistiska planerade dåd som misslyckats/stoppats i USA efter 9/11 har de flesta förövarna varit amerikanska medborgare med arabiskt ursprung.
__________________
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2013-04-19 kl. 00:41. Anledning: Lagat trasig citattagg. /Moderator
Citera
2013-04-19, 00:16
  #4073
Medlem
Frankls avatar
bilderna på de misstänkta: http://www.fbi.gov/news/updates-on-i...-boston/photos

Ska vi försöka identifiera vilka de är?

Jag har börjat kolla igenom istagram bilder på #bostonmarathon
Mer än 80 000 bilder och de flesta är upplagda efter händelserna men om man köttar lite kommer man tills innan.
Citera
2013-04-19, 00:16
  #4074
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kei81
Skall bli intressant att vakna imorgon... se om denna "foliehatt"-killen hade rätt.

http://i.imgur.com/paK3lGJh.png


Vore tacksam om någon kan översätta texten så en svensk kille som jag även förstår...
Citera
2013-04-19, 00:17
  #4075
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Du kan ha rätt. De kan ha varit på platserna endast några minuter före de smällde av bomberna. Då måste de ha bestämt tidpunkt eller haft telefonkontakt.
Det pekar åt det, vilket många har påpekat under "utredningen". Man tar ju vad man får. Utifrån det jag ser på videon som FBI släppte nu så tror jag personligen att de hade bestämt att "vi drar in till stan och går till X kl XXXX, sen går jag/du vidare till Y och kl YYYY så smäller det".
Citera
2013-04-19, 00:17
  #4076
Medlem
Detta borde inte vara ett verk av en organisation. Terrorist-muslimer brukar vanligtvis ha bråttom till "paradiset" för att spänna på sina 72 oskulder. Skulle man omhänderta dessa personer finns risk att de under lite press berättar saker som kan skada ett potentiellt terrornätverk.
Citera
2013-04-19, 00:18
  #4077
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepp0
Jag totalsågar er som tror detta är några College grabbar som gör detta tillsammans. Dessa typer av enstöringar arbetar mer självgående och forcerar ut hat/ilska genom sina handlingar.
Detta var mer strategiskt och planerat.

Den unga (Suspect 2) är självklart i bekräftelsebehov utav någon grupp, baserat på malligheten och sitt arroganta sätt att bära kepsen.

Jag tror att Suspect 1 är någon form av mentor till Suspect 2, han verkar ha väldigt mycket mer erfarenhet och skymmer sitt utseende på ett mycket mer övertygande sätt. Han verkar även mer fokuserad än Suspect 2 som istället ser händelsen som ett nöjesfält istället för ett jobb.


Jag tror också att männen har kommit långt ifrån USA, absolut inte via flygplan från USA. Lätt gissning är buss/tåg/bil till Kanada, därifrån flyg alternativt båt (?) ifall det finns några stora lastfartyg som infiltrerats.


Allt verkar vara mycket väl planerat, men jag får känslan av att bomberna hade planerats vara mer dödliga och tror detta hade varit fallet ifall bomberna placerats 50cm högre från marken då splitter skadorna skulle tagit mer liv.


Sepp0
Vad tror du om en ung vilsen kille som har hittat en mentor i en moské också har de bestämt sig för att hämnas på USA?
Citera
2013-04-19, 00:18
  #4078
Medlem
kukflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepp0
Jag totalsågar er som tror detta är några College grabbar som gör detta tillsammans. Dessa typer av enstöringar arbetar mer självgående och forcerar ut hat/ilska genom sina handlingar.
Detta var mer strategiskt och planerat.

Den unga (Suspect 2) är självklart i bekräftelsebehov utav någon grupp, baserat på malligheten och sitt arroganta sätt att bära kepsen.

Jag tror att Suspect 1 är någon form av mentor till Suspect 2, han verkar ha väldigt mycket mer erfarenhet och skymmer sitt utseende på ett mycket mer övertygande sätt. Han verkar även mer fokuserad än Suspect 2 som istället ser händelsen som ett nöjesfält istället för ett jobb.


Jag tror också att männen har kommit långt ifrån USA, absolut inte via flygplan från USA. Lätt gissning är buss/tåg/bil till Kanada, därifrån flyg alternativt båt (?) ifall det finns några stora lastfartyg som infiltrerats.


Allt verkar vara mycket väl planerat, men jag får känslan av att bomberna hade planerats vara mer dödliga och tror detta hade varit fallet ifall bomberna placerats 50cm högre från marken då splitter skadorna skulle tagit mer liv.


Sepp0

Låter bra
Du kan ha rätt i en hel del där men dom är amerikanare
Citera
2013-04-19, 00:19
  #4079
Medlem
mandingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Som sagt: En expert på CNN sade att FBI inte vill ge ut för mycket information till allmänheten (så förövarna kan se), så att man vid ett förhör kan "testa" förövarens trovärdighet i andra frågor.

Känns fortfarande konstigt, om de finns på film när de lägger ner väskan som exploderar så finns det väl inte så mycket att snacka om?
Citera
2013-04-19, 00:19
  #4080
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Jag menar givetvis yankee-italian. Italian-american.

Till utseendet ser han italiensk ut.


Jag har frågat dig förut och jag gör det igen. Ge mig ett scenario där en Italian-american begår ett terrordåd tillsammans med en arab?

Den rimliga slutsatsen är att även personen du pratar om har arabiskt ursprung då dessa och italienare överlappar ganska bra när det kommer till utseende.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback