Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-25, 15:10
  #157
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaLe
Haha, visst man behöver ju inte posera upp sig för en som står o kör direkt, det är väl en aning över gränsen. Men visa sig lite flörtigt med ett leende eller en blick samtidigt går väl an?

Jo det går väl. Fast personligen är jag inte så mycket för "teasing", så det är nog bäst att tjejen vågar sig fram för att prata oxå. Men det är ju bara vad jag tycker
Citera
2013-04-25, 16:13
  #158
Avstängd
Alltidxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaLe
Haha, visst man behöver ju inte posera upp sig för en som står o kör direkt, det är väl en aning över gränsen. Men visa sig lite flörtigt med ett leende eller en blick samtidigt går väl an?
Ja det går visst bra, klart man får flörta. Jag har redan skrivit i tråden men jag säger det en gång till: så länge alla tränar också och inte bara går omkring och flörtar och såsar så går det bra.
Citera
2013-04-25, 22:44
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaLe
Såklart vi gör, precis som man märker hur vissa killar stirrar som fan och ja ibland är det trevligt och ibland störande, beror lite på vilket humör man är på. Vissa typer på gymmet bör slappna av lite och sluta vara så jävla dryga och instängda, vad är det för fel på o flörta lite då o då? Det är ju inte därför man gymmar men när man väl är där kan man ju försöka ha det lite kul inte bara se det som ett jävla jobb.
Har inget emot att folk flörtar, att flörta är en del av min vardag Men när jag tydligt visar att jag inte är intresserad och hon inte ger sig, så blir det lite väl mycket, precis som du säger själv. Att det blir hus i helvete bara för att jag gör en tråd där jag poängterar att män inte bara vill knulla, utan att det faktiskt finns män som är där för att träna och inget annat. Det är ju trots allt ett gym vi pratar om

Long story short, man kan säga att en stor poäng med tråden var en pik mot den svenska "feminismen". Du behöver inte ta illa upp bara för du är tjej

Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Är väl inget fel med att flirta lite. Fast det är ju något störande om en tjej/kille står och spänner sig, putar med röven eller va det nu kan va. Det är väl antagligen en djurisk instinkt det där som vissa måste få ut.
Jag tycker att det är mycket trevligare om en tjej kommer fram och pratar i stället för att skrika "Hej du där, kolla på mig".
Det är faktiskt ganska avtändande.
Precis.
Citera
2013-04-26, 21:30
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaLe
Såklart vi gör, precis som man märker hur vissa killar stirrar som fan och ja ibland är det trevligt och ibland störande, beror lite på vilket humör man är på. Vissa typer på gymmet bör slappna av lite och sluta vara så jävla dryga och instängda, vad är det för fel på o flörta lite då o då? Det är ju inte därför man gymmar men när man väl är där kan man ju försöka ha det lite kul inte bara se det som ett jävla jobb.

rättning
Snygga tjejer bryr sig inte
Citera
2013-04-27, 11:10
  #161
Medlem
AnnaLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
rättning
Snygga tjejer bryr sig inte

Kanske inte bryr sig om dig?
Citera
2014-04-06, 03:13
  #162
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Ja ständigt hör man om hur jobbiga vi män, vilka svin, objektifierar kvinnor osv osv. Ja ni känner nog till det feministiska tramset. "Äckelgubbar" är nog ändå ett av mina favorituttryck.

Nåväl. När jag är på gymmet så är jag där för att träna. Visst för att jag lägger märke till tjejerna i omgivningen, självklart. Vore väl konstigt om man som heterosexuell inte gjorde det.

Hursomhelst så gör jag inga ansträningnar att "ragga", stirrar inte heller för den delen. Men dessa tjejer som alltid påstås vara så snälla och oskuldsfulla, bullshit säger jag. Tjejer är långt ifrån änglar, men eftersom dom är den fysiskt svaga är det OK för att göra vad dom än gör. T.ex. vet vi ju alla att en kille som är för full och har sex med en tjej, det "räknas" inte som våldtäkt, men vice versa är en självklarhet.

Så sitter jag idag på gymmet och kör mina övningar. Hörlurar i, min egen värld helt enkelt. Så kommer två tjejer och ska köra ngn övning bredvid mig.

Ena tjejen är till synes helt normal, sticker inte ut på något sätt, medan den andra har det lite mer klassiska "jag vet jag är snygg, men jag är osäker på mig själv"-utseendet. Men jag dömer ingen..ändå tills det visar sig att ens spontanta reaktion var korrekt.

Hon envisas med att söka uppmärksamhet, ska ställa sig precis bredvid mig i spegeln fast det finns space åt andra hållet, kör sin övning på typ 5sekunder och lägger sedan ifrån sig vikterna. Står kvar och bystar upp sig, vrider o vänder på sig och gör allt i sin makt för att vinna min uppmärksamhet. Jag skrattar bara inombords och håller blicken fast.

Efter ett tag ger hon upp och går vidare och ser hur hennes attentioncraves fortsätter i andra delar av gymmet.

Jag är egentligen inte särskilt berörd av det här, på sin höjd lite smickrande kanske, men mest irriterande. På gymmet tränar man, visst om några vill ha det som raggnignsplats, fine by me. Men låt oss som faktiskt är där för att träna vara i fred. Män är inte djur som tänker på sex 24/7. Och även om jag gjorde det så skulle jag absolut inte falla för en osäker brud som enbart har ett tilltalande utseende.

Kanske borde vi öppna gym där det finns en gemensam avdelning, samt en avdelning där bara folk med en penis får vistas? Finns ju redan otaligt många "tjejgym", sjukt diskriminerande om du frågar mig, men det är såklart lugnt eftersom det är dom stackars tjejerna det handlar om. Jag menar det måste verkligen vara hemskt att man inte kan gå fullt sminkad till gymmet, i sina märkeskläder, köra squats i tights framför en kille och få blickar på sig. Gud så sexistiskt!!!

Så ni som envisas med att tala om för oss män hur hemska vi är, tänk efter en gång till. Vill ni inte bli objektifierade så beter för fan inte som objekt såsom denna kvinna gjorde, det är bara pinsamt.

Jag älskar kvinnor och är för jämställdhet men är extremt trött på feminismen och allt som rör det i Sverige. Och jag påstår såklart inte att alla tjejer är så här, men en skrämmande stor mängd är det.

Någon som känner igen sig i vad jag menar?

Jag hade blivit smickrad istället och tagit åt mig att hon gör det för att visa intresse för mig, varför resonerar inte ni så?
Att ha ert tankesätt förutsätter att man tror på tesen att man ser upp till varandra för att det bekräftar en själv, det gör det inte...för mig

Vad finns det att vara osäker på förresten?
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2014-04-06 kl. 03:16.
Citera
2014-04-06, 13:31
  #163
Medlem
confused...s avatar
haha helt enig med TS.

Får inte heller glömma alla dom tjejer som tar på sig kort kjol eller dom tightaste byxor dom kan hitta, pushup BH och då gärna med inlägg för att brösten ska se ennu större ut sen den fetaste urringning dom kan hitta på det.

Dom gör i grund allt i sin makt för att framhäva sina former efter hur vad män finner sexuellt attraktivt. Hela deras poäng med sättet dom klär sig på är att få sexuell uppmärksamhet.



Sen står dom och gnäller när dom blir objektifiserade, att dom inte alls är ute efter uppmärksamhet och dom klär sig ju baaara för sig själva för dom tycker det är fina kläder.

Yeah, right. Vilken "tillfällighet" att det iprincip alla brudar tycker är fint är EXAKT det som män tycker är sexuellt attraktivt. Måste vara slumpen.


Eller dom brudar som på högvinter när det är minusgrader går runt i kort kjol och högklackat, så dom står och huttrar, skakar och fryser samtidigt som dom halkar runt och knappt klarar att gå. Samma resonemang där, det är absoooolut inte för att få uppmärksamhet, dom klär sig för sig själva.


Yeah, right, men om vi nu säger att dom gör det för sig själva. Sätta på sig så lite kläder på högvinter med minusgrader att man fryser röven av sig och drar på sig en förkylning kombinerat med höga klackar så man knappt kan gå. Hur förbannat jävla efterbliven är man inte om "man gör det för sig själv" ???? Måste ju fan vara självhatande sadist för att göra en sån sak "enbart för sig själva" utan någon baktanke som att få uppmärksamhet.


Sen är inte alla tjejer så här, finns självklart vettiga tjejer. Men ibland undrar man fan om majoriteten av tjejer ens har en jävla aning om vad dom själva håller på med, dom är ju som barn och säger emot sig själva så mycket så det blir skrämmande. Det måste ju fan vara totalt omöjligt att säga emot sig själv så mycket och samtidigt ha någorlunda koll på vad man gör.

Dom är ju typ bara robotar på sina egna känslor och går runt på autopilot med noll koll på vad dom själva håller på med.


Finns ju även dom tjejer även om dom är få som säger det att dom gillar uppmärksamheten, och inget fel i det, gillar dom den uppmärksamheten och står för det så inga problem, deras liv deras val. Det är detta jävla hyckleri jag stör mig på, dom jävla tjejer som gör allt i sin makt för att få sexuell uppmärksamhet, dom kan anstränga sig i timmesvis och göra allt i sin makt för att klä och sminka sig efter vad män finner sexuellt attraktivt. Sen stå och gnälla när dom blir sedda som objekt.
Citera
2014-04-07, 00:57
  #164
Medlem
Jeahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Så här funkar det generellt:

Om en snygg kille kollar: Helt OK!
Om en inte lika snygg kille kollar: Äcklig snuskgubbe och potentiell sexualförbrytare.

Det handlar mer om hur man tittar. Det är skillnad på att titta och att stirra ögonen ur sig, den senare är bara äcklig. Vanliga blickar finns det nog knappt en normal person som orkar lägga energi att störa sig på.
Citera
2014-04-10, 20:10
  #165
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Varför skulle en tjej uppleva bekräftelse av att visa upp sig inför stumma killar, är det
viktigt att "möbeln" man ska gå lid de parade inför är en snygg kille? för att hon ska godkänna bekräftelsen inför sig själv.?

För mig som är väldigt pragmatisk vägrar jag acceptera att tjejer inte heller
gör det för min skull och för att det ska leda till kontakt, så på ett sätt kan jag förstå våldtäktsmän även om det är att gå helvetes för långt, huvudtaget att prata med en sådan tjej vore pinsamt, blir ni brydda över att höra hur jag resonerar?.

Jag kan inte fatta att jag har försökt dölja att jag tittar
på topless tjejer på badstranden, och att det skulle vara skam att bulan syns genom tarzans höftskynke, när samtidigt det enda jag vill är att beröva kjoltygens deras frihet att avsexualisera sin kvinnokropp, jag vill helst förnedra och ta makten över dom, men gör det inte.

Någon som förstår vad jag dillar om?

P.S
Jag går själv runt och poserar på gymmet fast det jag skryter om är min mimik och snabba vändningar i kroppen, och det är lite mindre ytligt för det är bara hjärnan min som jag är förälskad i,
och svansar runt med en massa fantasier om att tjejerna kanske såg mig, och det är jättekul med självbekräftelse. Men vi kan inte vara två grupper som har rollen som posör, så dom får gå!.
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2014-04-10 kl. 20:21.
Citera
2014-04-11, 08:11
  #166
Medlem
Queen-Obscences avatar
Visst finns det tjejer på gymmet som söker uppmärksamhet på gymmet men långt ifrån alla. Bara för att man tränar i tights (inte genomskinliga och där stringen sticker fram eller något så att ni kommer med massor med sådana argument igen som den förra tråden) tycker inte jag att man söker uppmärksamhet heller. Men har sett tjejer på gymmet som sminkar sig väldigt mycket, de står och flexar sig i spegeln och kollar på sin röv flera gånger under samma övning.

Tror att idén om tjejgym uppstått för att exempelvis muslimska kvinnor ska kunna träna om dem vill utan slöja och så. Eller andra kvinnor som inte vill/får visa sig för män. Har sett flera som gjorde på det sättet på Gerdahallen i Lund där jag brukade gymma tidigare. Tror inte det är något medvetet för att kränka män eller så. Kan tillägga att jag inte använder damgym om det inte är fullt ute i stora gymmet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback