Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-15, 16:44
  #1
Medlem
Ja ständigt hör man om hur jobbiga vi män, vilka svin, objektifierar kvinnor osv osv. Ja ni känner nog till det feministiska tramset. "Äckelgubbar" är nog ändå ett av mina favorituttryck.

Nåväl. När jag är på gymmet så är jag där för att träna. Visst för att jag lägger märke till tjejerna i omgivningen, självklart. Vore väl konstigt om man som heterosexuell inte gjorde det.

Hursomhelst så gör jag inga ansträningnar att "ragga", stirrar inte heller för den delen. Men dessa tjejer som alltid påstås vara så snälla och oskuldsfulla, bullshit säger jag. Tjejer är långt ifrån änglar, men eftersom dom är den fysiskt svaga är det OK för att göra vad dom än gör. T.ex. vet vi ju alla att en kille som är för full och har sex med en tjej, det "räknas" inte som våldtäkt, men vice versa är en självklarhet.

Så sitter jag idag på gymmet och kör mina övningar. Hörlurar i, min egen värld helt enkelt. Så kommer två tjejer och ska köra ngn övning bredvid mig.

Ena tjejen är till synes helt normal, sticker inte ut på något sätt, medan den andra har det lite mer klassiska "jag vet jag är snygg, men jag är osäker på mig själv"-utseendet. Men jag dömer ingen..ändå tills det visar sig att ens spontanta reaktion var korrekt.

Hon envisas med att söka uppmärksamhet, ska ställa sig precis bredvid mig i spegeln fast det finns space åt andra hållet, kör sin övning på typ 5sekunder och lägger sedan ifrån sig vikterna. Står kvar och bystar upp sig, vrider o vänder på sig och gör allt i sin makt för att vinna min uppmärksamhet. Jag skrattar bara inombords och håller blicken fast.

Efter ett tag ger hon upp och går vidare och ser hur hennes attentioncraves fortsätter i andra delar av gymmet.

Jag är egentligen inte särskilt berörd av det här, på sin höjd lite smickrande kanske, men mest irriterande. På gymmet tränar man, visst om några vill ha det som raggnignsplats, fine by me. Men låt oss som faktiskt är där för att träna vara i fred. Män är inte djur som tänker på sex 24/7. Och även om jag gjorde det så skulle jag absolut inte falla för en osäker brud som enbart har ett tilltalande utseende.

Kanske borde vi öppna gym där det finns en gemensam avdelning, samt en avdelning där bara folk med en penis får vistas? Finns ju redan otaligt många "tjejgym", sjukt diskriminerande om du frågar mig, men det är såklart lugnt eftersom det är dom stackars tjejerna det handlar om. Jag menar det måste verkligen vara hemskt att man inte kan gå fullt sminkad till gymmet, i sina märkeskläder, köra squats i tights framför en kille och få blickar på sig. Gud så sexistiskt!!!

Så ni som envisas med att tala om för oss män hur hemska vi är, tänk efter en gång till. Vill ni inte bli objektifierade så beter för fan inte som objekt såsom denna kvinna gjorde, det är bara pinsamt.

Jag älskar kvinnor och är för jämställdhet men är extremt trött på feminismen och allt som rör det i Sverige. Och jag påstår såklart inte att alla tjejer är så här, men en skrämmande stor mängd är det.

Någon som känner igen sig i vad jag menar?
__________________
Senast redigerad av Demma 2013-04-15 kl. 16:52.
Citera
2013-04-15, 17:01
  #2
Medlem
Asurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Jag älskar kvinnor och är för jämställdhet men är extremt trött på feminismen och allt som rör det i Sverige.
Håller med dig till 100% här.

Tror vissa tjejer har svårt att komma i kontakt med killar och därför tänker på alla fördommar om hur killar är (kåta djur). Sen försöker de köra på det för att få kontakt och uppmärksamhet.
Citera
2013-04-15, 17:02
  #3
Medlem
aghaks avatar
Är tjej och håller med dig till 1000. Det där är bara pinsamt. Tjejer som klagar på objektifiering och sedan frivilligt beter sig som just: objekt. Pinsamt.
Citera
2013-04-15, 17:14
  #4
Avstängd
sremlas avatar
Gillar när de visar sina tajta rumpor och fina bröst. Mums!

Men gnälla ska de icke göra när jag tittar på deras tillgångar
Citera
2013-04-15, 17:51
  #5
Medlem
LabiSiffres avatar
Tror inte en sekund på att hon raggade på ts. Men om ts har problem med att träna på gym med både män och kvinnor så kanske det skulle behöva öppnas specialgym för såna som honom.

Citat:
Ursprungligen postat av aghak
Är tjej och håller med dig till 1000. Det där är bara pinsamt. Tjejer som klagar på objektifiering och sedan frivilligt beter sig som just: objekt. Pinsamt.

Och hur vet du att tjejen ts beskriver klagar på objektifieringen?
Citera
2013-04-15, 18:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Tror inte en sekund på att hon raggade på ts. Men om ts har problem med att träna på gym med både män och kvinnor så kanske det skulle behöva öppnas specialgym för såna som honom.

Det finns ju redan gym för enbart tjejer, varför inte tvärtom? Kanske är efterfrågan mycket mindre (självklart)

Men du, det handlade inte om att hon raggade eller inte på honom, det var han tydlig med i sitt inlägg. Det var att dessa tjejer är väldigt vanliga, de ska vinna din blick, göra allt för den uppmärksamheten och självbekräftelsen så blir de nöjda.

Femton tusen tummar upp till TS som ignorerade henne....det är skönt att vara fler i mängden,än bara ensam om att bara ge blanka fan i dem
Citera
2013-04-15, 18:02
  #7
Medlem
ManMannens avatar
Jag har för mig att det ligger ett böggym någonstans i stockholm. TS kanske borde söka lyckan där?
Citera
2013-04-15, 18:02
  #8
Medlem
På gymmet är man för att träna. När jag som snubbe tränar vill jag se mina muskler jobba. Jag mår dessutom bra av att se min uppumpade kropp i spegeln. Jag antar att samma logik kan appliceras på tjejer på gymmet. Tjejen i fråga kände sig antagligen ganska nöjd med sitt utseende, men det innebär inte per automatik att hon vill bli raggad på eller är en attentionwhore.
Är du en sån som tycker att tjejer med kort kjol ber om att bli våldtagna också?
Citera
2013-04-15, 18:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
På gymmet är man för att träna. När jag som snubbe tränar vill jag se mina muskler jobba. Jag mår dessutom bra av att se min uppumpade kropp i spegeln. Jag antar att samma logik kan appliceras på tjejer på gymmet. Tjejen i fråga kände sig antagligen ganska nöjd med sitt utseende, men det innebär inte per automatik att hon vill bli raggad på eller är en attentionwhore.
Är du en sån som tycker att tjejer med kort kjol ber om att bli våldtagna också?

Då får jag ställa dig en fråga, ställer du dig och vrider och vänder bredvid tjejer för att de ska titta på din uppumpade kropp? Om inte, så är det inte samma princip som TS talar om. Jag tror inte att hon var så nöjd, möjligen i vissa perioder av dagen är hon det - men när en blick rådissade henne så försvann en stor del av dagens självförtroende. En skam att du inte lärt dig hur majoriteten av kvinnor idag fungerar(vi talar om 80,90talister). Men du kanske inte har haft någon erfarenhet hos kvinnor...
Citera
2013-04-15, 18:05
  #10
Medlem
MuscleSharks avatar
Många av dagens tjejer vill ha uppmärksamhet, precis som många killar.
Kanske är det en aning mer störande att tjejer gör det, för många tjejer påstår att de ogillar att bli objektifierade, men ändå vill dom ha den uppmärksamheten

Men det bästa man kan göra är att sköta sitt så bäst det går. Då lär dom snabbt tröttna, och du kan träna ifred utan att någon står och spänner brösten i nyllet på dig. I gymmet passar det helt enkelt inte in i min mening.
Men om du har stake kan du ju typ fråga "Om du vill posera för mig, då kan ju följa med hem till efteråt"
Citera
2013-04-15, 18:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Då får jag ställa dig en fråga, ställer du dig och vrider och vänder bredvid tjejer för att de ska titta på din uppumpade kropp? Om inte, så är det inte samma princip som TS talar om. Jag tror inte att hon var så nöjd, möjligen i vissa perioder av dagen är hon det - men när en blick rådissade henne så försvann en stor del av dagens självförtroende. En skam att du inte lärt dig hur majoriteten av kvinnor idag fungerar(vi talar om 80,90talister). Men du kanske inte har haft någon erfarenhet hos kvinnor...

Jag gör väl vad jag vill på gymmet. Sen om någon uppfattar det som att jag gör det för dem eller för mig själv är en annan sak. Ledsen att droppa det, men jag tror inte att vartenda rörelse de gör är ämnade för dig.
Sen är det klart som fan att man kan ha den approachen mot tjejer och vara jävligt framåt. Och min erfarenhet säger att det är ett ganska bra sätt att hooka tjejer på.
Citera
2013-04-15, 18:18
  #12
Medlem
nedboys avatar
Om den här tjejen skulle vara en av de snyggaste tjejer ts hade sett så skulle han starta en helt annan tråd här. Säger ts något annat så är inte ts man helt enkelt.

Jag är kille och har som alla andra killar normala instinkter. Jag är därför per definition en äckelgubbe och har varit sen 13-14 års åldern. Jag önksar att ts istället beskrev tjejens kropp så jag kan värma upp inför mitt dagliga internetrunk. Ja jag är man och jag är äcklig (enligt tjejdef.) och jag är helt okej med mig själv som man eftersom jag vet att tjejer inte bara tycker att jag är äcklig. Tjejer tycker att alla män är äckliga, inte mycket vi kan göra något åt.
__________________
Senast redigerad av nedboy 2013-04-15 kl. 18:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback