Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-17, 09:24
  #181
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Barnet är omhändertaget av socialtjänsten och placerat i familjehem.



http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-ra-misshandel

Tack. Hoppas hon har det bättre nu. Jävla vidriga människor det finns.
Citera
2013-04-17, 09:29
  #182
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truchosthlm
Tack. Hoppas hon har det bättre nu. Jävla vidriga människor det finns.

Enligt vad jag har läst så yrkar åklagaren på att kvinnan skall utvisas då är frågan om barnet skall följa med modern, antar att det finns en risk att så är fallet, då vet man ej hur det går för dottern.
Citera
2013-04-17, 13:55
  #183
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Enligt vad jag har läst så yrkar åklagaren på att kvinnan skall utvisas då är frågan om barnet skall följa med modern, antar att det finns en risk att så är fallet, då vet man ej hur det går för dottern.

Ja, det förvånar mig inte det minsta. Svensk logik. Behålla krigsförbrytare och våldtäktsmän och istället utvisa hjälplösa barn.
Citera
2013-04-17, 14:13
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truchosthlm
Ja, det förvånar mig inte det minsta. Svensk logik. Behålla krigsförbrytare och våldtäktsmän och istället utvisa hjälplösa barn.

Ja vi är otroligt logiska i detta landet... Är det inte självklart att barnet har ett skyddsbehov ifrån sig mor och därför inte borde kunna utvisas? Nä sverige skydda dessa skäggiga barn i 25års åldern som gruppvåldtar istället.
Citera
2013-04-17, 15:22
  #185
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ngn som vet vad de båda svinen befinner sig idag?

Gärna aktuella adresser.
Citera
2013-04-17, 19:35
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ngn som vet vad de båda svinen befinner sig idag?

Gärna aktuella adresser.

En vild gissning bara men Örebros häkte skulle jag tro. Tänkte faktiskt ta en tur över till Örebro under nån av rättegångsdagarna för att se svinen. Men blir väl förmodligen ingen öppen rättegång, nån kan ju få för sig att säga nåt dumt till GM och sånt går ju inte.
Citera
2013-04-17, 19:39
  #187
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
En vild gissning bara men Örebros häkte skulle jag tro. Tänkte faktiskt ta en tur över till Örebro under nån av rättegångsdagarna för att se svinen. Men blir väl förmodligen ingen öppen rättegång, nån kan ju få för sig att säga nåt dumt till GM och sånt går ju inte.

Det låter rimligt att de är häktade i väntan på rättegång men det borde framgå i något dokument.
Citera
2013-04-17, 20:08
  #188
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det låter rimligt att de är häktade i väntan på rättegång men det borde framgå i något dokument.
Av stämningsansökan framgår att mamman anhölls den 1 februari och häktades den 4 februari samt satt fortsatt häktad den 15 april när stämningsansökan skrevs.


Mannen anhölls den 7 februari och häktades den 8 februari och satt fortsatt häktad den 15 februari när stämningsansökan skrevs.

Denna slutsats då inget avbrott/avslut i häktningstiden anges i rutan för "frihetsberövande" ...
Citera
2013-04-17, 20:15
  #189
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och detta är bara en del ....

Hur kan det ha fått pågå i tre månader? Var det här barnet isolerat med dessa odjur?
Och självklart skall mamman dömas för underlåtenhet att skydda barnet och medhjälp oavsett om hon varit aktivt delaktig eller inte ...

Troligtvis kan det pågå så länge för att GMs har utländsk bakgrund.

Tyvärr.

Ett annat exempel på dylika "undantag" från kontroll är kommunerna som struntar i att även zigenares barn omfattas av skolplikten. Vad skulle hända om du tog dina barn ur skolan när de var 12 år? Värsta kalabaliken. Detta är dock inte alls ovanligt när det gäller zigenarbarn och kommunerna orkar inte göra något.
Citera
2013-04-18, 12:31
  #190
Medlem
en människa som inte är snäll mot ett barn / bebis är ingen snäll människa, och för min del så skulle jag inte förlora en sekunds sömn av att ha ihjäl båda dessa avskräden till människor.
Citera
2013-04-18, 19:41
  #191
Medlem
have.hearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Förundersökningsprotokoll och domar är offentliga uppgifter så det är enkelt att få tag på sådana uppgifter, bara att vända sig till den domstol där rättegången har genomförts och begära ut dem. Om inte internerna kan göra det så finns det säkert många anhöriga/kompisar som kan göra det åt dem alternativt titta i berörd tråd här på forumet, här brukar sådana uppgifter dyka upp snabbt.

I regel är det mycket enklare än så. Bland kriminella på anstalt förekommer så-kallade "tjuvråd" (vilket är förbjudet på anstalterna). Syftet med dessa råd är att få reda på vad nya interner är dömda för, helt enkelt för att man vill veta vilka typer man sitter med. Det ger någon form av "trygghet" för alla inblandade. Man sitter ner med den nyintagne och han/hon får redogöra för sin dom.

Sen är det helt säkert så att det kan förekomma läckor från personalen eller att någon annan på utsidan vet något och det sprids den vägen. Den kriminella världen är väldigt liten på det sättet, alla känner alltid någon som varit i kontakt med någon så att säga.

Om en intern sedan är dömd för något som är mindre statusfyllt i dessa kretsar så ser man till att vederbörande anmäler till personalen att denne blivit utsatt för hot av medfångar. Vilket resulterar i förflyttning till annan anstalt. Det kan ske ganska snabbt dessutom, samma dag.
Citera
2013-04-23, 10:01
  #192
Medlem
Svidmyras avatar
Nu är rättegången inledd:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...93295644958271
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback