Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-04, 16:12
  #1537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
har köpt "Braun Silk-expert IPL BD 5009" som jag tänkte använda idag
återkommer med resultat

är du kille?
Citera
2017-02-08, 17:21
  #1538
Medlem
Hej!

Till alla er som vill ta bort hår på ansiktet med vax!

Det finns en ny produkt från Veet. Vaxremsor av Gelwax. Den är MYCKET MYCKET bättre än de gamla vaxremsorna! Nästan ingen rodnad, gör inte ont efter att du vaxat, drar bort mer hår direkt, drar inte sönder hårstråna utan drar ut de med rötter. Dessutom mindre risk för skada på huden eftersom den inte behöver värmas upp (varm vax gör huden mjukare, inte bra vid vaxning). Man drar isär remsorna precis som de är, behöver inte värma upp/gnida mellan händerna!

Gelwax är alltså ordet! Ta inte den för den gamla som heter enbart Wax.

Just nu finns den alltså bara för ansiktet. Den finns att köpa på ICA.

(ingen reklam från ICA, ville dela med mig till de som saknar en bättre produkt av Veet).


Så här ser de ut, hittade inte på engelska eller svenska. Här är en länk på spanska.
http://www.veet.es/productos/product...al-easy-strip/
__________________
Senast redigerad av tjejkvinna 2017-02-08 kl. 17:26.
Citera
2017-02-19, 22:13
  #1539
Medlem
Jag har svarta håstrå på mina axlar och skulderblad, tror jag fick dom när jag brände mig i solen för herrans många år sen. Kan jag få bort dom permanent? Jag brukar ta med en pincett men dom kommer ju alltid tillbaks.
Citera
2017-02-19, 22:16
  #1540
Medlem
Meminisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Jag har svarta håstrå på mina axlar och skulderblad, tror jag fick dom när jag brände mig i solen för herrans många år sen. Kan jag få bort dom permanent? Jag brukar ta med en pincett men dom kommer ju alltid tillbaks.

Ja, du kan lasra, förutsatt att du är ganska ljus i hyn, mörkare människor kan få brännskador.
Citera
2017-02-19, 22:19
  #1541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meminisse
Ja, du kan lasra, förutsatt att du är ganska ljus i hyn, mörkare människor kan få brännskador.

Ja jag är i princip kritvit hehe, vad skulle det kosta tror du?
Citera
2017-02-19, 22:21
  #1542
Medlem
Meminisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Ja jag är i princip kritvit hehe, vad skulle det kosta tror du?
Ingen aning, här är en sida jag hittade, beror nog på var du bor och hur många behandlingar som krävs https://www.citylaser.se/behandlinga...rttagning/rygg
Citera
2017-03-05, 10:13
  #1543
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjejkvinna
Hej!

Till alla er som vill ta bort hår på ansiktet med vax!

Det finns en ny produkt från Veet. Vaxremsor av Gelwax. Den är MYCKET MYCKET bättre än de gamla vaxremsorna! Nästan ingen rodnad, gör inte ont efter att du vaxat, drar bort mer hår direkt, drar inte sönder hårstråna utan drar ut de med rötter. Dessutom mindre risk för skada på huden eftersom den inte behöver värmas upp (varm vax gör huden mjukare, inte bra vid vaxning). Man drar isär remsorna precis som de är, behöver inte värma upp/gnida mellan händerna!

Gelwax är alltså ordet! Ta inte den för den gamla som heter enbart Wax.

Just nu finns den alltså bara för ansiktet. Den finns att köpa på ICA.

(ingen reklam från ICA, ville dela med mig till de som saknar en bättre produkt av Veet).


Så här ser de ut, hittade inte på engelska eller svenska. Här är en länk på spanska.
http://www.veet.es/productos/product...al-easy-strip/

vad kostar den på ica?
här kostar det 70 med frakt:
http://www.ebay.com/itm/20-Veet-Cold...ar=&rmvSB=true
Citera
2017-03-05, 10:34
  #1544
Medlem
sasos avatar
är det känsligt att använda veet,istället för att raka innan laserbehandling?
Citera
2017-03-06, 21:28
  #1545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
vad kostar den på ica?
här kostar det 70 med frakt:
http://www.ebay.com/itm/20-Veet-Cold...ar=&rmvSB=true

Den kostade ca 65 så mycket jag kommer ihåg.
Citera
2017-08-31, 20:54
  #1546
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Tänkte bli av med håret på axlarna/nacke/övre rygg och tre(två??) metoder dyker upp Epilia RF, diodlaser eller LPF.

Vilken metod ger bäst esultat utan att bli ruinerad? Akademikliniken vill ha 40k och så finns det andra som tar mellan 10-20k.

Vilka ska man akta sig för? Bor i huvudstaden.
Citera
2017-09-13, 20:51
  #1547
Medlem
Mackemyras avatar
Tjenare!

Jag har en väldig taskig hårväxt över nästan hela kroppen. Taskig i den bemärkelsen att det växer snabbt som fan och att det egentligen bara är pannan, samt sidorna/en bit av ryggen som är kal. Det är på den nivån att jag inte visar överkroppen pga. min kagge, utan behåringen.

Till saken hör att jag är student på Universitet och därför är laser borta ur bilden. Hur blir det billigast möjliga att hålla behåringen i schack?
Citera
2017-10-14, 11:58
  #1548
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackemyra
Tjenare!

Jag har en väldig taskig hårväxt över nästan hela kroppen. Taskig i den bemärkelsen att det växer snabbt som fan och att det egentligen bara är pannan, samt sidorna/en bit av ryggen som är kal. Det är på den nivån att jag inte visar överkroppen pga. min kagge, utan behåringen.

Till saken hör att jag är student på Universitet och därför är laser borta ur bilden. Hur blir det billigast möjliga att hålla behåringen i schack?
Den billigaste och effektivaste är nog Easyraze rakverktyg som man använder ca 1 ggr per vecka för att hålla ryggen ren, den finns att köpa på nätet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback