• 1
  • 2
2013-04-14, 13:44
Medlem
Hej! Nu r det s att vi ska flytta frn vr lgenhet till hus Finns det ngon dr ute som flyttat med katt frut och har ngot tips p hur det smidigast kan g till, s att vr ettriga gonsten kan knna sig trygg och finna sig tillrtta i huset s fort som mjligt. Och framfr allt hur vi br g till vga just under sjlva flytten, vi vill inte att han ska behva vara mitt uppe i flyttkaoset och bli orolig av sig. Tacksam fr svar
Citera
2013-04-14, 13:59
Bannlyst
Slng in katten i rummet ni tar sist.
Citera
2013-04-14, 14:46
Bannlyst
Detta r fullkommligt omjligt!
Citera
2013-04-14, 15:03
Medlem
Feliway r en vl anvnd och populr produkt, nr det gller att gra frndringar s smrtfria som mjligt fr en katt.
Citera
2013-04-14, 15:05
Medlem
Om katten ska bli utekatt s ska han vara inne fsta tv veckorna grna tre veckor s han hinner stlla in sig till det nya stllet.
Vet inte riktigt hur det funkar med deras "GPS" men ftt rdet av flera och nr min katt flyttade in s gjorde jag s och det har funkat.
Citera
2013-04-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terisa
Feliway r en vl anvnd och populr produkt, nr det gller att gra frndringar s smrtfria som mjligt fr en katt.

Jag har hrt talas om den, men glmt bort att det finns, vad bra att du nmnde den, ska definitivt kpa och testa! Tack

Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Om katten ska bli utekatt s ska han vara inne fsta tv veckorna grna tre veckor s han hinner stlla in sig till det nya stllet.
Vet inte riktigt hur det funkar med deras "GPS" men ftt rdet av flera och nr min katt flyttade in s gjorde jag s och det har funkat.

Ja, vi funderar p att ha honom ute, nu nr vi har bttre frutsttningar Tack fr tipset :-)
Citera
2013-04-14, 16:08
Medlem
khys avatar
Flytta katten med frsta lasset och stng in den i ett rum med mat, vatten och sin kattlda. Sedan kan ni ju ta ngot som den gillar, typ ett klttertrd eller en kattsng som han brukar vara i ocks. Sedan r det bara att flytta p. De flesta katter bryr sig inte s mycket frst, den kommer att kolla runt lite i rummet, men nr ni har flyttat frdigt s r det bara att slppa ut den och lta den utforska sitt nya hem.
Citera
2013-04-14, 16:43
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Precis, stng in katten i ett rum dr han fr vara i fred medan flytten pgr. Annars kan han bli riktigt stressad.

Sedan nr allt har lugnat ner sig, s smrjer du lite smr p kattens tassar. Han kommer d att slicka p tassarna, och sedan vandra runt omkring -och pltsligt s knner han doften av sig sjlv verallt. Drmed s gr det snabbare fr honom att knna sig hemma
Citera
2013-04-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Sedan nr allt har lugnat ner sig, s smrjer du lite smr p kattens tassar. Han kommer d att slicka p tassarna, och sedan vandra runt omkring -och pltsligt s knner han doften av sig sjlv verallt. Drmed s gr det snabbare fr honom att knna sig hemma

Han har redan doftkrtlar under sina tassar, s det r ett rtt ondigt rd. Det r en av anledningarna till att katter klser, de doftmarkerar viktiga revirdelar (ssom den nya snygga soffan)
Citera
2013-04-14, 17:58
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGrovan
Han har redan doftkrtlar under sina tassar, s det r ett rtt ondigt rd. Det r en av anledningarna till att katter klser, de doftmarkerar viktiga revirdelar (ssom den nya snygga soffan)

Det r iallafall ngonting som verkligen fungerar.
Citera
2013-04-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khy
Flytta katten med frsta lasset och stng in den i ett rum med mat, vatten och sin kattlda. Sedan kan ni ju ta ngot som den gillar, typ ett klttertrd eller en kattsng som han brukar vara i ocks. Sedan r det bara att flytta p. De flesta katter bryr sig inte s mycket frst, den kommer att kolla runt lite i rummet, men nr ni har flyttat frdigt s r det bara att slppa ut den och lta den utforska sitt nya hem.

Tack s mycket! :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Precis, stng in katten i ett rum dr han fr vara i fred medan flytten pgr. Annars kan han bli riktigt stressad.

Tack s mycket! :-)
Citera
2013-05-15, 00:15
Medlem
Vi har flyttat tre gnger inom loppet av ett halvr med vra tre kattpojkar. Som tidigare personer sa, ha dom i ett rum, s dom inte riskerar komma ut eller bli trampade p nr man br den dr otympliga soffan.

Men sedan nr man slpper ut dom s gr dom runt och tycker det r jttespnnande att inspektera det dr nya stllet man kommit till, speciellt nr det finns ldor verallt man kan klttra omkring i, det r superkul.

Katter r vldigt anpassningsbara oftast, och jag tror inte eran flytt kommer bli ngot problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in