Citat:
Ursprungligen postat av Bensson
Allt som har möjlighet att influera. Men framförallt människan och dess influenser på allt.
Jag vill inte avskärma mig från verkligheten och verkligheten är allt. Positiva aspekter och negativa aspekter. Dom positiva aspekterna är allt för osynliga så det är dom negativa aspekterna som blir mest påtagliga. Vilket gör mig nedstämd, avskärmad är jag i dagsläget. Men det är inte hållbart i längden. Jag har minimal kontakt med människor, då kontakten blir negativ för mig.
Vad gör jag åt situationen, söka mig till personer som är som mig?
Enligt många har jag orealistiska förväntningar på kontakt.
Och ja, jag anser att ni flesta är i verklighetsflykt.
Om jag skulle säga så här, är du påverkad av någonting hela tiden? att du har abstinens över något så fort du går ut eller liknande? Detta kan påverka dig väldigt negativt och speciellt i socialt umgänge, du stör dig på onödiga saker som t.ex. hur dem flinar, ställer frågor, ser ut eller bara hur dem rör sig... detta problem hade min polare för ett par år sedan som nästan var helt okontaktbar under denna period han gick igenom och det som hjälpte honom var att han sakta men säkert slutade hålla på med de som han fick abstinens över, han började träna och även börja gå i skolan igen!
Detta resulterade i att han nu kan umgås med vanligt folk utan att han stör sig eller liknande och enligt mig är han som en ny person på ett bra sätt, den gamla polaren men som även har hittat andra saker att göra!
Jag hoppas detta hjälpte och att detta löser sig!
Hoppas du har en fortsatt trevlig helg!