2013-04-13, 23:43
Medlem
idag tog jag mitt första cigarett efter att ha varit 2 år nikotin fri, jag kommer dock inte att röka en igen. Kan denna cigaretten ha haft nu en stor påverka i min kropp? kommer jag att få någon abstinens av denna cigarett ? att bli beroende igen eller gå igenom någon jobbig abstinens period? eller ligger det endast i mitt psyke? har tidigare rökt i 7 år och slutade för 2 år sedan.
Citera
2013-04-13, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danne701
idag tog jag mitt första cigarett efter att ha varit 2 år nikotin fri, jag kommer dock inte att röka en igen. Kan denna cigaretten ha haft nu en stor påverka i min kropp? kommer jag att få någon abstinens av denna cigarett ? att bli beroende igen eller gå igenom någon jobbig abstinens period? eller ligger det endast i mitt psyke? har tidigare rökt i 7 år och slutade för 2 år sedan.
Ja, du kommer säkerligen vilja röka fler. Däremot kommer det inte alls vara så jobbigt att avstå som när du var aktiv rökare. Så länge du håller dig borta från att röka upprepade gånger och har tankarna på något annat borde det inte vara något större problem.
Citera
2013-04-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalikiwi
Ja, du kommer säkerligen vilja röka fler. Däremot kommer det inte alls vara så jobbigt att avstå som när du var aktiv rökare. Så länge du håller dig borta från att röka upprepade gånger och har tankarna på något annat borde det inte vara något större problem.

hur långt tid tror du att det kommer att ta mig från att avstå från rökandet igen tack vore denna cigarett,
jag gick i nästan 3 veckor med stark abstinens och sedan 8 månader med kvarstående symptom när jag slutade röka. kommer jag att gå igenom något sådant skit grej igen fast i en kortare period?
Citera
2013-04-14, 00:09
Medlem
santos_devilles avatar
Varför, fan.
En annan helt utan karaktär klarar sig Max 2-3 månader.
Du kommer få det jobbigt antagligen, men håller tummarna för dig. Snälla rök inte igen
Citera
2013-04-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Varför, fan.
En annan helt utan karaktär klarar sig Max 2-3 månader.
Du kommer få det jobbigt antagligen, men håller tummarna för dig. Snälla rök inte igen

ska inte göra det igen det Lovar / Svär jag
Citera
2013-04-14, 00:31
Bannlyst
Citat:
hur långt tid tror du att det kommer att ta mig från att avstå från rökandet igen tack vore denna cigarett,
jag gick i nästan 3 veckor med stark abstinens och sedan 8 månader med kvarstående symptom när jag slutade röka. kommer jag att gå igenom något sådant skit grej igen fast i en kortare period?
Nej, det kommer vara lättare. Du kommer kanske känna i 2 veckor att det skulle vara gott med en cigg till men inte så mycket att det är jobbigt. Se bara till att inga polare "trycker upp en framför näsan på dig" så är det nog ganska lungt. Lycka till!
Citera
2013-05-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalikiwi
Nej, det kommer vara lättare. Du kommer kanske känna i 2 veckor att det skulle vara gott med en cigg till men inte så mycket att det är jobbigt. Se bara till att inga polare "trycker upp en framför näsan på dig" så är det nog ganska lungt. Lycka till!

ville uppdatera tråden med att säga att idag den 5:e maj så är jag fortfarande rökfri efter den
14:e feb och har ingen lust eller abstinens efter cigarett heller känner mig exakt likadant som dagen innan jag rökte , ingen abstinens what so ever !
Citera
2013-05-05, 19:10
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Citat:
ville uppdatera tråden med att säga att idag den 5:e maj så är jag fortfarande rökfri efter den
14:e feb och har ingen lust eller abstinens efter cigarett heller känner mig exakt likadant som dagen innan jag rökte , ingen abstinens what so ever !

Grattis eller vad man nu ska säga
Få inte för dig att det är lugnt och börja släppa på tyglarna bara, för det skiter sig 10/10 gånger
Citera
2013-05-05, 19:54
Medlem
Det är tufft att röka. Winners never quit, quitters never win.
Citera
2013-05-06, 17:03
Medlem
Citat:

Vaddå "14 feb", du skrev ju "Idag rökte jag..." den 14 april ?!

Hursomhelst, låt mig ändra din frågeställning till - vad tycker du att du har vunnit genom att ta den där cigaretten ? För knappast blir man tillfredsställd av en enda cigarett.

Antigen röker du eller så röker du inte.

Du kommer röka igen.

Du säger t.ex. att du känner ingen abstinens efter den senaste cigaretten. Well, du kände knappast någon abstinens efter 2 år och ändå tände du. Det är inte abstinensen som kommer ställa till det för dig igen utan din mindset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in