Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-25, 19:01
  #25
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Vad kostar ett paket med JS med filter nu för tiden? Det var ciggen som jag började röka när jag gick i gymnasiet, riktigt fyllig och och god, men sedan höjde de priset något och då gick jag över till Prince som var lite billigare men också starka.

Jag märkte aldrig att någon skulle tacka nej till en JS, men då brukade jag i och för sig bara bjuda på cigg till mina kompisar som ville ha, tattare som man inte känner ska inte tigga cigg av mig.
64 kr
Citera
2017-08-28, 21:14
  #26
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
64 kr

Tack för svar! Ett av de lite dyrare märkena fortfarande då.
Citera
2017-10-31, 19:23
  #27
Medlem
Någon som vet hur man kan få tag i ett John Silver cigarettetui?
Citera
2017-11-01, 00:37
  #28
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Många som tycker att de är starka, jag skulle säga att det är kraftig smak
Ja precis, det lär nog snarare vara kraftig smak dom syftar på med tanke på maxvärdena som infördes i samband med Sveriges inträde i EU. Har bestämt för mig att det var då åtminstone. Har inte rökt en JS sen dess men har inte heller sett en cigg med värden över 10 - 1,0 - 10 sen dess. På den gamla goda tiden har jag för mig att JS hade nåt i stil med 15 - 1,3 - 14 eller liknande.
Citera
2017-11-01, 09:24
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Vad kostar ett paket med JS med filter nu för tiden? Det var ciggen som jag började röka när jag gick i gymnasiet, riktigt fyllig och och god, men sedan höjde de priset något och då gick jag över till Prince som var lite billigare men också starka.

Jag märkte aldrig att någon skulle tacka nej till en JS, men då brukade jag i och för sig bara bjuda på cigg till mina kompisar som ville ha, tattare som man inte känner ska inte tigga cigg av mig.

64 kronor om dom inte höjt igen. Det var nån månad sen jag köpte ett pack nämligen😜 tycker för övrigt att prince, slår John silver. John silver smakar liksom tjära... prince smakar tobak enligt mig. Såg på macken att det kommit en ny sort "John silver Plain" dom kanske är godare ☺
Citera
2017-11-02, 04:28
  #30
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
64 kronor om dom inte höjt igen. Det var nån månad sen jag köpte ett pack nämligen😜 tycker för övrigt att prince, slår John silver. John silver smakar liksom tjära... prince smakar tobak enligt mig. Såg på macken att det kommit en ny sort "John silver Plain" dom kanske är godare ☺

Jag rökte John Silver en gång i tiden, men när de höjde priset gick jag över till just röda Prince (jag var en fattig gymnasist på den tiden, så varje krona var viktig). Egentligen gillade jag J.S bättre, jag tyckte att den hade en renare och godare smak än Prince. Prince hade någon egen smak som är svår att beskriva så här långt i efterhand. Sen blev jag alltid torr i munnen av Prince. Efter något år med Prince gick jag över till gula Camel, en cigg som jag alltid tyckt var god, även om jag var svag för dem lite starkare märkena som J.S och Prince.

Nu för tiden röker jag bara några gånger om året när jag är full, och då föredrar jag blå Camel.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback