Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-13, 17:41
  #1
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Ja, som topic. Här tänkte jag att vi kunde diskutera och dryfta kring alla aspekter av detta trevliga ämne utan att för den skull behöva starta en ny tråd.

Nån mer än jag som tycker att dessa cigg är en fullträff?

Vad smakar dom egentligen? Jag tycker mig ana nyanser av bensin i smaken. Riktig tjock och fyllig rök i alla fall. Jag brukar varva de filterlösa med filtervarianten.

Vart tillverkas dessa gudomliga pinnar egentligen? Inte i Sverige va?

Mvh

P-H
Citera
2013-04-13, 17:52
  #2
Medlem
AllaBarnensFars avatar
John silver är ett svenskt märke. Tror inte att dom är så vanliga ute i vida världen.

Det är dock en fulländad cigarett. Synd att dom är så jävla dyra bara.
Citera
2013-04-13, 18:13
  #3
Medlem
Somecoolnames avatar
Rökat john silver i 15 år tills jag började köpa billig råtobak o rulla själv, bara för att JS e så jävla dyra. Helt klart den bästa ciggen.
Citera
2013-04-13, 18:16
  #4
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaBarnensFar
John silver är ett svenskt märke. Tror inte att dom är så vanliga ute i vida världen.

Det är dock en fulländad cigarett. Synd att dom är så jävla dyra bara.
Ja, funderar på att köpa en ficka med rulltobak för att komma undan billigare. Blir det godare också tro? Man kan ju lägga fickan i en humidor, det kanske får upp smaken.

Googlade runt lite och såg att det är Japan Tobacco International (!) som tillverkar John Silver. Har tydligen blivit sålt som det mesta annat.

Riktigt bolmig och rik smak. Mmm, man längtar hela tiden tills nästa.

55 spänn paketet är det som gäller va? Eller har ni köpt billigare?
Citera
2013-04-13, 18:19
  #5
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Rökat john silver i 15 år tills jag började köpa billig råtobak o rulla själv, bara för att JS e så jävla dyra. Helt klart den bästa ciggen.
Har också tänkt på detta. Kommer smaken ens i närheten av JS? Finns det några smakessenser man kan ha i tobaken så det liknar JS?

Helt klart mest ekonomiska lösningen i alla fall!
Citera
2013-04-13, 18:23
  #6
Medlem
ELioTs avatar
det är en speciell tobak i glenn(?), commerce och john silver... där av priset!
Citera
2013-04-13, 18:35
  #7
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELioT
det är en speciell tobak i glenn(?), commerce och john silver... där av priset!
Jaså, smakar Glenn som JS? Då ska jag kanske ta och prova dom också. Var många, många år sedan sist.

Commerce? Säljs dom fortfarande?
Citera
2013-04-13, 20:28
  #8
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Ja, funderar på att köpa en ficka med rulltobak för att komma undan billigare.
Köper du i Sverige sparar du inte en krona. Men åker du båtarna eller känner folk som gör så sparar du en jävla massa pengar på att rulla själv.
Citera
2013-04-13, 20:49
  #9
Medlem
lillaliljas avatar
Många som tycker att de är starka, jag skulle säga att det är kraftig smak men flera har frågat mig efter cigg och sedan när man tar fram JS så tackar de nej för att de är så starka. Gäller cigaretter med filter, någon fler som har märkt det?

Har rökt en del i perioder men jag snusar för det mesta. Förut var det bara JS som gällde, men på slutet har jag gått över till långa röda Right, tycker att man märker stor skillnad på olika cigaretter men dessa två har jag fastnat för. Har förövrigt för mig att det står på JS cigg att de är tillverkade inom EU.
Citera
2013-04-13, 21:27
  #10
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Köper du i Sverige sparar du inte en krona. Men åker du båtarna eller känner folk som gör så sparar du en jävla massa pengar på att rulla själv.
Är du säker? Satt och räknade på det förut och kom fram till att jag tjänar lite trots allt. Detta under förutsättning att det går åt 0,7 gram tobak per cigarett i kombination med snusbolaget.se priser på JS i ficka.
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Många som tycker att de är starka, jag skulle säga att det är kraftig smak men flera har frågat mig efter cigg och sedan när man tar fram JS så tackar de nej för att de är så starka. Gäller cigaretter med filter, någon fler som har märkt det?

Har rökt en del i perioder men jag snusar för det mesta. Förut var det bara JS som gällde, men på slutet har jag gått över till långa röda Right, tycker att man märker stor skillnad på olika cigaretter men dessa två har jag fastnat för. Har förövrigt för mig att det står på JS cigg att de är tillverkade inom EU.
Ja, dom har lite av ett hårt rykte om sig dessa JS. Bjuder dock aldrig folk som frågar på stan.

Skulle du säga att Right liknar JS eller är de mer åt Röda Prince i smaken? Var länge sen jag rökte Right nämligen.

JS saknar den ton av sötma som finns i Röda Prince och vissa andra märken men har i stället mycket mer tjockhet och mättnad i sin karaktär.
Citera
2013-04-14, 20:27
  #11
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Är du säker? Satt och räknade på det förut och kom fram till att jag tjänar lite trots allt. Detta under förutsättning att det går åt 0,7 gram tobak per cigarett i kombination med snusbolaget.se priser på JS i ficka.
Jag röker inte själv men en bekant håller på med John Silver. På Båten får du typ dubbelt så mycket tobak till halva priset i Sverige. Tror det är 55 gram.

Du tjänar inget på att rulla egna cigaretter om du köper tobak i Sverige. Nån krona kanske.

I Sverige 650 kr för ett 5 pack á 35g.

350 kr för 5 pack á 55 gram.

Rulla cigaretter blir också lätt ett beroende på mornarna.
Citera
2013-04-14, 21:49
  #12
Medlem
john silver utan filter är garanterat den bästa cigaretten jag rökt. god smak, styrka samt perfekt packad och jag röker vanligtvis mest cigariller men för en cigarett är de riktigt bra. När det är slut hos min tobakonist så brukar han rekommendera camel utan filter men fyfan va de smakar skit och är väldigt löst packade som brinner upp på halva tiden. Antagligen säger han bara det för att det är de enda utan filter han har utöver JS.

hur är john silver om man rullar själv?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback