Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-13, 14:42
  #1
Medlem
Exonis avatar
En fråga som jag ställt mig flera gånger om den senaste veckan.
Vilket djur överlever om man sätter alla djur som finns på planeten idag i en stor inhägnad och låter dom vara där? Vilket djur tror ni kommer överleva och stå som härskare helt själv bland dom tusentals slaktade djur?
Citera
2013-04-13, 14:46
  #2
Medlem
TovesTrolls avatar
Antingen dör alla eller så överlever alla. Beror på vad du menar med inhängnad. I princip är ju alla djur i en enda inhängnad så som det är nu. Så om inhängnaden är stor nog och är utformad så att alla arter får vad de behöver för att överleva kommer det uppstå ett kretslopp och alla arter kommer överleva. Annars kommer alla djur att dö.
Citera
2013-04-13, 14:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Antingen dör alla eller så överlever alla. Beror på vad du menar med inhängnad. I princip är ju alla djur i en enda inhängnad så som det är nu. Så om inhängnaden är stor nog och är utformad så att alla arter får vad de behöver för att överleva kommer det uppstå ett kretslopp och alla arter kommer överleva. Annars kommer alla djur att dö.

Han menar ju såklart vilken den sista arten att överleva blir, även ifall den också kommer att dö, på en inhägnad så tight som Danmark. Om du nu måste få allt sakligt förklarat(Förutsatt att du inte är ironisk)

OT: Tror krokodilerna/lejonen har störst chans.
__________________
Senast redigerad av ynkun 2013-04-13 kl. 14:51.
Citera
2013-04-13, 14:49
  #4
Medlem
Autokinetisks avatar
Jag antar att du menar att man bygger förutsättningarna för kamp, frågan löd "vem vinner", man kan då dra slutsatsen att dom ska slåss för att vinna.

Jag hejjar på Tigern, om man menar att 1 djur av varje är med i fighten, för annars vinner ju flockdjuren såklart.
Citera
2013-04-13, 14:55
  #5
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Jag antar att du menar att man bygger förutsättningarna för kamp, frågan löd "vem vinner", man kan då dra slutsatsen att dom ska slåss för att vinna.

Jag hejjar på Tigern, om man menar att 1 djur av varje är med i fighten, för annars vinner ju flockdjuren såklart.
Precis.

1 djur av varje art får delta. Och jag tippar på björnen. Den är stor, stark som attan och snabb.
Citera
2013-04-13, 14:55
  #6
Medlem
ogoreks avatar
Förmodligen står ett litet djur som segrare, typ skorpion eller liknande.
They'll never see it coming! mwohaha
__________________
Senast redigerad av ogorek 2013-04-13 kl. 14:57. Anledning: edit
Citera
2013-04-13, 15:01
  #7
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogorek
Förmodligen står ett litet djur som segrare, typ skorpion eller liknande.
They'll never see it coming! mwohaha

Håller med. En liten svingiftig skorpion som först bara iaktar alla idioter som slåss och sedan sticker kvarvarande i sömnen. Risken finns dock att skorpionen skulle trampas ihjäl om inhägnaden var för liten.
Citera
2013-04-13, 15:22
  #8
Medlem
MystEquals avatar
Myggorna vinner ju utan att behöva anstränga sig! Alla större djur dödar/skadar/förgiftar varandra och dör en efter en, medan myggorna bara flyger omkring och iakttar, kanske dyker de ner och sticker ibland, för att påskynda processen lite.

Det myggen har till sin nackdel är väl kort livsålder, men de förökar sig väl mycket snabbare än andra djur också. Deras fördelar är att få djur vill/kan döda och äta dem, samt att de kan leva på vilken föda som helst.

EDIT: Damn, såg inte att endast ett djur av varje får delta. Fast när jag tänker efter tror jag på myggan ändå, om den är lite försiktig och håller sig högt upp hela tiden.
Citera
2013-04-13, 15:25
  #9
Medlem
Kolonns avatar
Björndjuret överlever. Den ultimata överlevaren!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%B6gkrypare
Citera
2013-04-13, 15:27
  #10
Medlem
Ragwings avatar
Det är en väldigt svår fråga som beror på flertalet faktorer, däribland vilken miljö djuren befinner sig i och sen kan exempelvis ett visst djurs död påverka ett annat djurs överlevnadschans. Jag tror nog att trögkrypare skulle ha en bra chans, det klarar sig i princip i vilken miljö som helst och behöver varken mat eller vatten på flera år.
Citera
2013-04-13, 15:29
  #11
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Krokodilen överlever. Förklaringar överflödiga.

Mvh
Citera
2013-04-13, 16:53
  #12
Medlem
Jag chansar på flodhästen. Stor, skräckinjagande käft, relativt snabb och semi-akvatisk.

Funderade också på noshörningen, men flodhästen är bara lite härligare: http://www.youtube.com/watch?v=e7mUYJQDad4

Jag menar, det här är det sista du vill se framför dig när du badar:

http://cache2.artprintimages.com/p/L...uth-africa.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback