Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-13, 13:40
  #1
Medlem
kemisksubstanss avatar
Hej!

jag slutat med min seroxat för 2 veckor sedan som jag åt i 4 månader, pallade inte med skiten då jag mådde skit av den. Och nu när jag har slutat så har jag värdens avtänding med extrem ångest som jag aldrig upplevt förr, första veckan var värre.

Jag blir galen snart. Jag åt 20 mg och gjorde en cold turkey.

provade nu 25 mg lyrica men känner inte av den konstigt nog förr blev jag totalt apatisk av den.

Det ända jag kan få tag på är Paracetamol/Kodein Evolan. Fungerar det mot ångest?

Kan nämna att jag inte tar droger annars så jag har ingen tollerans mot nått.
__________________
Senast redigerad av kemisksubstans 2013-04-13 kl. 13:51.
Citera
2013-04-13, 14:20
  #2
Medlem
benzo funkar nog bäst mot ångesten. testa ikto eller xanor
Citera
2013-04-13, 14:49
  #3
Medlem
kemisksubstanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSunnah
benzo funkar nog bäst mot ångesten. testa ikto eller xanor
jag har provat båda mot det och det händer inget, jag provade theralen också som i vanliga fall gör att jag däckar och den känner jag intre ens av längre.
__________________
Senast redigerad av kemisksubstans 2013-04-13 kl. 15:08.
Citera
2013-04-13, 15:39
  #4
Medlem
masterior26s avatar
kodein kan ju ha en viss effekt av att ta bort ångest så är det med alla opiater men jag hade nog satsat på benso i det läget tror det kommer funka bättre än kodein, xanor är ju jävligt bra mot ångest.
Citera
2013-04-13, 16:01
  #5
Medlem
qleks avatar
Förstår inte varför folk säger åt dig att ta benso när du nämner att du enda du har tillgång till är kodein/paracetamol. Ja de kan nog hjälpa dig endel. Värt att försöka iaf skulle jag säga. Testa ta 5st och lägg dig på soffan och bara dega
Citera
2013-04-13, 16:46
  #6
Medlem
kemisksubstanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Förstår inte varför folk säger åt dig att ta benso när du nämner att du enda du har tillgång till är kodein/paracetamol. Ja de kan nog hjälpa dig endel. Värt att försöka iaf skulle jag säga. Testa ta 5st och lägg dig på soffan och bara dega

Ok då går jag och hämtar, kan ju inte må sät här, rena tortyren.
Citera
2013-04-13, 18:33
  #7
Medlem
centralSs avatar
Hur går det?
Citera
2013-04-13, 19:46
  #8
Medlem
kemisksubstanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralS
Hur går det?
Det går inte bra, jag orkar inte ta mig dit, så här har jag tänkt varje dag, jag drar dit men det slutar men att jag inte klarar av det. Jag är också väldigt muskelsvag.
__________________
Senast redigerad av kemisksubstans 2013-04-13 kl. 19:48.
Citera
2013-04-13, 19:58
  #9
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Mitt förslag är att du börjar med en låg dos Seroxat igen och trappar ut det mycket långsamt.
Citera
2013-04-13, 20:05
  #10
Medlem
kemisksubstanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Mitt förslag är att du börjar med en låg dos Seroxat igen och trappar ut det mycket långsamt.

Den vågar jag inte röra igen, jag mådde fruktansvärt dåligt av den, nästan lika illa som nu.
Citera
2013-04-13, 20:12
  #11
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemisksubstans
Den vågar jag inte röra igen, jag mådde fruktansvärt dåligt av den, nästan lika illa som nu.
Jo, men cold turkey på ssri är ingen bra idé. Ssri måste trappas ut extremt långsamt, veckor till månader. Gå till din läkare och be om att sättas in på nåt annat ssri istället.
Citera
2013-04-13, 20:23
  #12
Medlem
När jag trappade ned Fluoxetine, gick på dem i drygt ett år och slutade då bieffekterna var inte värt det. I slutet hade jag massvis med jobbiga symtom men värst av allt var brain-zapsen man fick.

Tramadol för mig lindrade brain-zapsen enormt och t.o.m tog bort dem. Däremot är det inte bra att blanda tram när man fortfarande har ssri i blodet). Men det är ett tips från mig i vilket fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback