Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 00:18
  #97
Medlem
Det är många som stör sig på honom, han är ju självutnämnd "expert" i varenda media på allt som HAN anser berör din ekonomi... okunnig och negativ till det mesta med ett ordentligt uppblåst ego. Dessutom fånig uppsyn med sina Wall street hängslen! Finns det ngt kul skvaller om denne Claes Hemberg?
Citera
2017-12-11, 10:01
  #98
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Han är varken bättre eller sämre än någon annan privatekonom, varvar självklarheter med dumheter!

En anledning till att han är impopulär är att han inte rekar köp utan manar till försiktighet i Fingerprint Cards! Han blev brett idiotförklarad för detta av samtliga ledamöter i fingsekten så länge kursen gick uppåt och sedan dubbelt hatad när fingbubblan sprack!

Fast ledamöterna i fingsekten ligger ju ändå på + för de har ju ett GAV på fem spänn!
Citera
2017-12-11, 10:57
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Han är varken bättre eller sämre än någon annan privatekonom, varvar självklarheter med dumheter!

En anledning till att han är impopulär är att han inte rekar köp utan manar till försiktighet i Fingerprint Cards! Han blev brett idiotförklarad för detta av samtliga ledamöter i fingsekten så länge kursen gick uppåt och sedan dubbelt hatad när fingbubblan sprack!

Fast ledamöterna i fingsekten ligger ju ändå på + för de har ju ett GAV på fem spänn!

Ja,den officiella Hemberghatarklubben har nog sitt starkaste fäste i Fingsekten.
Det går troligen inte en dag utan att dom önskar honom all olycka som kan tänkas.
Citera
2017-12-20, 08:13
  #100
Medlem
Har mer och mer börjat irritera mig på denna människa, inte så mycket för vad han säger utan att alla andra medier låter han presentera sig som något objektivt orakel som bara handlar och skriver i spararnas intresse och inte har något egenintresse som ska gynna Avanza. Som nu när han går ut hårt med att man inte ska binda räntorna utan spara istället, grymt i teorin men majoriteten av svenskarna spenderar överskottet istället något han rimligtvis borde veta och man undrar ju om hans råd har något att göra med att Avanza vill ha mängder med rörliga bolån man kan flytta in när man lanserar sina egna?

Men kudos till Avanza som lyckats med att framstå som den snälla parten som bara vill alla småsparare väl och att vinst och avgifter bara är något som de stora onda storbankerna sysslar med.
Citera
2017-12-20, 09:28
  #101
Medlem
Han är en totalt okunnig person med glappkäft, nu senast påstod han att MED var en kopia av SD 😂 hur är det möjligt att vara så korkad och samtidigt vara ansiktet utåt för Avanza.
Mailade Avanza med en gång han skrev sin korkade slutsats och fick svaret att det var Hembergs privata åsikt och inte Avanzas åsikt.
Citera
2017-12-20, 09:29
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Tycker han är rätt skön, vet mycket om det mesta och har inte en helt stel person PLUS att han har hängslen . Många plus i min bok
Är ju bara fjantigt att han har på sig hängslen som Gecko, är karls 12 år i sinnet eller?
Citera
2018-01-18, 21:09
  #103
Medlem
Hemberg sålde innan kurslyftet i Avanza.
https://www.di.se/nyheter/avanza-pro...inte-tillbaka/

Han verkar inte ens ha koll på bolaget han arbetar för.
Citera
2018-01-18, 21:43
  #104
Medlem
Jag fattar inte hur Avanza kan skicka fram ett stolpskott som Hemberg när media kallar. Nu uttalar han sig i Aktuellt om "knarkspararna" och även om jag inte är mycket för cannabisaktier så är ju hans argument idiotiska. Till och men programledarna har ju svårt att hålla sig för skratt när han svarar!
Citera
2018-01-18, 22:06
  #105
Medlem
Nu blev Hemberg precis intervjuad i SvT. Jag minns att jag gillade honom för många år sen och tyckte han var en kul prick. Men nu verkar han tappat konceptet helt. Idag pratade han om cannabis-aktier och tokigheterna tog aldrig slut.
Han menar att folk investerar av politiska skäl och inte för att de tror att det är en bra affär. Han tyckte att dessa aktier borde förbjudas på Avanza av moraliska skäl osv. Jag tror ju inte att någon köper en aktie utan att tro att kursen kommer gå upp, och det är efterblivet att Avanza skulle agera polis och förbjuda vad man får investera i.
Citera
2018-01-19, 08:00
  #106
Medlem
Det är vi aktieägare och kunder som betalar hans lön där ligger det riktigt tragiska. Sänk courtaget istället bort med den nollan, dags för ny styrelse om inget görs åt han
Citera
2018-01-19, 16:50
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Nu blev Hemberg precis intervjuad i SvT. Jag minns att jag gillade honom för många år sen och tyckte han var en kul prick. Men nu verkar han tappat konceptet helt. Idag pratade han om cannabis-aktier och tokigheterna tog aldrig slut.
Han menar att folk investerar av politiska skäl och inte för att de tror att det är en bra affär. Han tyckte att dessa aktier borde förbjudas på Avanza av moraliska skäl osv. Jag tror ju inte att någon köper en aktie utan att tro att kursen kommer gå upp, och det är efterblivet att Avanza skulle agera polis och förbjuda vad man får investera i.

Haha å herregud vilken idiot... måste verkligen ta tag i det här nu och byta till nordnet
Citera
2018-01-19, 17:02
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Nu blev Hemberg precis intervjuad i SvT. Jag minns att jag gillade honom för många år sen och tyckte han var en kul prick. Men nu verkar han tappat konceptet helt. Idag pratade han om cannabis-aktier och tokigheterna tog aldrig slut.
Han menar att folk investerar av politiska skäl och inte för att de tror att det är en bra affär. Han tyckte att dessa aktier borde förbjudas på Avanza av moraliska skäl osv. Jag tror ju inte att någon köper en aktie utan att tro att kursen kommer gå upp, och det är efterblivet att Avanza skulle agera polis och förbjuda vad man får investera i.

Hahaha ja där undrade man för ett tag om han satt och drev med intervjuaren. Sjukt att få jobba kvar efter att ha levererat såna uttalanden. Totalt motsägelsefullt, ogenomtänkt och dessutom framfört på ett lätt jovialiskt och idiotiskt sätt. Har han den senaste veckan själv "produkttestat" HELA utbudet från de cannabisproducerande företagen? I egenskap av "aktieexpert" måste han ju veta hur kvaliteten skiljer sig åt bland konkurrenterna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback