Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-26, 22:50
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Är det värt att skaffa cmore för att kolla på film? Har de många nya filmer? Jag är helt ointresserad av sport.

Du kan tex se det nuvarande utbudet här -> https://www.cmore.se/innehall

C More är bra om man tex vill se Beck-filmer, eller nåt annat som finns där. Beror helt på ens egen smak.
Citera
2023-07-27, 03:55
  #242
Medlem
Citat:
Är det värt att skaffa cmore för att kolla på film? Har de många nya filmer?
Är man genuint intresserad av CMore's film&serie-utbud(och inte är utvecklingsstörd eller utgör ett nystartat trollkonto som bara spammar skit på forumet och ställer hjärndöda frågor) så ser man när man besöker CMore's hemsida att man kan testa med en gratisvecka på deras Bas-paket.

Alternativt så kan man bläddra igenom utbudet hos exempelvis Justwatch:

www.justwatch.com/se/leverantör/c-more

Citat:
Ursprungligen postat av Delta78
Cmore, eller för den delen Viaplay, endast för film och serier är inget att rekommendera.
Om man primärt är ute efter klassiska svenska SF-filmer från 1930- till 90-talet för att man är trött på den internationella hjärntvätten och det moderna skräpet, kanske i kombination med brittiska TV-serier från BBC/ITV/Channel 4, så är väl trots allt CMore bästa tjänsten? Dock är 149kr/mån löjligt överprissatt, film&serie-utbudet hos CMore är inte värt med än en tredjedel. Även det rabatterade årspriset på 99kr/mån är för dyrt.

Det tråkiga med CMore's utav mig mycket uppskattade nischade SF-utbud är väl att dom inte dubblar katalogen eller fyller på den då och då med mer SF-klassiker som inte funnits där förut, SF-utbudet står helt still, och även att Telia plockar bort dom engelska textremsorna som ingår i rättigheterna till BritBox-utbudet. Dom svenska översättningarna är enbart distraherande då dom är så usla och ofta felaktiga.

Sen finns det en jäkligt irriterande idiot-feature av sällan skådat slag i åtminstone AndroidTV-appen, som lägger till Telia/CMore-lila kanter på gamla filmer och serier som är filmade i Academy Ratio/1.33:1, där det egentligen ska vara noll-svärta i enlighet med hur mycket TV'n klarar av att dimma ner. Så dumt så det går knappt att sätta ord på.

Man slipper den idiotin om man kör via Chromecast eller Kodi, osäker på hur det ser ut i AppleTV-appen eller LG/Samsung.

Som överkurs har jag även märkt att den Chromecast-receivern CMore kör med numera pga felimplementerad sökfunktion inte kan hantera live/event-streams med sport i mer än 2-3h innan den börjar buffra och fastnar titt som tätt i Chromecast Gen2, det är bara mina Gen3 som klarar av att spela upp en WTA-stream felfritt i 4-10 timmar, vilket i praktiken är den enda sporten CMore har som är igång under så lång tid. Det ska nämnas att det är ett problem CMore delar med även Viaplay, att ha igång deras Padel/Beachvolley/IMSA-streams under en hel dag funkar inte, inte ens i Gen3. Inkvoterade inkompetenta tekniker.

Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Vad sänder de i för upplösning?
Kollar nu på tv kanaler via cmore och tycker man färdas många år tillbaka i tiden i kvalitet
CMore's linjära sportkanaler sänder väl i 1080i50 sist jag kollade hos dom distributörer där dom finns i HD. I Stream-appen är det 720p50 på kanaler/sport-streams.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback