Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-10, 04:49
  #13
Medlem
Gunnarberits avatar
Secret of Mana till snes.
Citera
2013-08-12, 01:40
  #14
Medlem
RubixKubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Teenage Mutant Ninja Turtles - det finns två NES-spel med den titeln men jag talar om "beat 'em up"-spelet som portades till NES från arkadmaskiner lät två människor spela samtidigt! I det får man fortsätta från samma ställe om man dör och om jag inte finns fel så finns det continues! MEN: Man har inte hur många continues som helst, det gäller bara att hoppas att ens liv räcker genom hela spelet... Ord kan inte beskriva hur jobbigt det känns att dö just innan man hade kommit till en pizzabit som hade fyllt på ens hälsa, eller då ens kompis som knappt är skadad alls tar den mitt framför näsan på en! Men om spelet bara hade gett en ett obegränsat antal continues, då hade det varit bra!

Annars så finns det koder som ger 10 liv och så att man kan välja bana om du fortfarande vill klara det.

Klarade det förra veckan fast utan koder men använde koden för att välja bana innan för att öva på Krang men han är ju helt omöjlig att hitta ett mönster på så att man kan komma förbi honom utan att ta för mycket skada.
Citera
2013-08-12, 02:05
  #15
Medlem
Livetsteaters avatar
Snällt och förlåtande kanske det inte är, men ett av de bästa spelen jag någonsin spelat är det.

Toejam & Earl
till Sega Mega-Drive

Två spelare som samarbetar, ingen tidsbegränsning och inte så fasligt svårt.
Man kan ta det helt i sin egen takt helt enkelt.

Har du inte spelat detta spel så gör det!
Citera
2013-09-13, 18:15
  #16
Medlem
Till NES: Tmnt2, Ikari warriors, Life force, och Probotector.
Inga lätta spel någon av dem, men samtliga har fusk som ger liv eller fler continue.
Sedan finns t.ex Nintendo world cup, minns inte hur bra det är, men ett fotbollsspel med sammarbetsmöjligheter. Kungen av Sportspel på NES tycker jag är super spike V-ball.
Beach volley som är riktigt kul både med och mot varandra.

Till Mega Drive vill jag verkligen hålla med föregående talare och slå ett slag för Toejam & Earl!

Mvh
Citera
2013-09-18, 21:01
  #17
Medlem
Lite mer info om Nintendoworldcup: Många härliga minnen, och våldshandlingar*. Man kan spela med varandra och mot varandra. Det är rätt många matcher innan man kommer till finalen. Men efter varje match får man en 5-siffrig kod. Man får tacklas och glidtacka, plus specialskott. Men spelets tidsuppfattning är helt skev, en halvlek är 3:59 med väldigt långa sekunder.

När man spelar mot varandra är speltiden 9:59. Det är lite färre lag att välja emellan. Men man kan välja olika underlag och spela på.

*Svordomar, slag i golvet med hand, med spelkontroll, kastad spelkontroll, våldsamt knapptryck på on-off/reset knappen i vredesmod efter game over eller när man förlorade mot lillasyster.

Sedan har du även Soccer, Ice hockey, Blade of steel. men jag vet inte om kan spela tillsammans på alla spel. Ice Climber, där ska man kunna välja vilken bana man ska börja på.


P.s Kirby är för mig Nür Getraumt med Blümchen
Citera
2013-09-19, 16:57
  #18
Medlem
M0wes avatar
contra till nes och snes
Citera
2013-11-15, 01:08
  #19
Medlem
reffis avatar
Probotector till NES. Sjukt roligt och har konamikoden så man enklare kan klara det om man så önskar.
http://www.youtube.com/watch?v=_3X38Vnlz70

Sjukt många timmar man lagt ner på detta spel tillsammans med polare


Alla spel som konamikoden stödjer: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Konami_code_games
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback