Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-07, 16:12
  #1
Avstängd
rockdolls avatar
Finns kanske nån gammal tråd om detta, men det har ju ändå ändrats så mycket så jag tyckte ändå att det var läge med en ny.

Tänkte höra om någon VET hur det ser ut med tillgången på receptfria opiater världen över, samt om det är enkelt att få tyngre grejer på recept.

Själv kan jag bidra med att Thailand och Spanien, där man förr kunde köpa i vart fall kodein och benso utan recept verkar ha skärpt reglerna bedrövligt hårt då det är typ omöjligt utan recept numera. Har frågat på många många ställen och fått nobben. Frågade en hotelläkare efter recept på buprenofin/metadon men fick nobben då underlag krävdes för det. I Bangkok kunde man få metadon på recept hos en särskild läkare, men max 50 mg per dag.

Bättre ser det då ut i;

Costa Rica: OxaForte säljs utan recept på alla apotek, innehåller kodein och paracetamol, snäppet mer krut än svenska citodon. Benso verkar dock kräva lite mer tjat, men gick oftast att köpa utan recept. Alla tyngre opiater krävde recept.

Mexico: Kodein och paracetamol tabletter fanns utan recept, även hostmedicin med morfin (i ytterst klen dos kan dock tilläggas). Benso krävde dock recept, men bredvid varje apotek fanns det en slags drop in läkare som skrev ut benso-recept utan alltför mycket frågor och till en ringa kostnad. Tyngre opiater frågade jag inte efter men borde gå med recept vilket som sagt ordnades enkelt på plats. Mycket bra system!
__________________
Senast redigerad av rockdoll 2013-04-07 kl. 16:15.
2013-04-07, 16:17
  #2
Avstängd
DecentDicks avatar
Varför detta intresse RD, du har väl slutat upp med knark?
2013-04-07, 16:34
  #3
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DecentDick
Varför detta intresse RD, du har väl slutat upp med knark?
Slutat och slutat... jo jag har ju iof lagt ner Illegalt knark. Men jag är ju fortfarande opiattorsk, och kommer som det känns nu för all evig framtid att vara det. Jag går ju fortfarande på metadon sen tre år snart tillbaka, dock genom metadonprogram. Men jag tänkte kanske flytta utomlands ett tag och finns det då inget vettigt underhållsprogram, eller om man vill leva utan att vara bunden till ett sådant, så måste man ju lösa det på annat sätt .
2013-04-07, 16:52
  #4
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Går nog ganska lätt att köpa tyngre opiater på gatan.
Tramadol/kodein samt benso går nog att få ut utan recept, annars är det nog lätt att få recept.
Tyngre opiater vet jag ej.
2013-04-07, 19:02
  #5
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Går nog ganska lätt att köpa tyngre opiater på gatan.
Tramadol/kodein samt benso går nog att få ut utan recept, annars är det nog lätt att få recept.
Tyngre opiater vet jag ej.
Du skriver ju inte vilket land du pratar om.
2013-04-07, 20:15
  #6
Avstängd
Många som går på metta försöker ju krampaktigt få tag på zopiklon. Exakt varför vet jag inte faktiskt. Har inte frågat. Och det ska vara zopiklon och inget annat. Kanske något för dig? Jag menar om du vill ha något mer i rusväg...eller vad man ska kalla det. Det är inte svårt att få tag på så länge du har något potent att erbjuda...haha.
2013-04-07, 20:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
Många som går på metta försöker ju krampaktigt få tag på zopiklon. Exakt varför vet jag inte faktiskt. Har inte frågat. Och det ska vara zopiklon och inget annat. Kanske något för dig? Jag menar om du vill ha något mer i rusväg...eller vad man ska kalla det. Det är inte svårt att få tag på så länge du har något potent att erbjuda...haha.

Antagligen för att det inte syns på piss, och sen när det gäller zopiklon-stilnoct är det mer benzokänsla över zopiklonet.
2013-04-08, 22:07
  #8
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Går nog ganska lätt att köpa tyngre opiater på gatan.
Tramadol/kodein samt benso går nog att få ut utan recept, annars är det nog lätt att få recept.
Tyngre opiater vet jag ej.
Vilket land menar du?

Och tyngre opiater från gatan ligger rätt långt ner på min önskelista just nu eftersom jag äntligen har kunnat lämna den världen och i dagsläget får mina opiater 1. legalt, 2. gratis och 3. från en pålitlig källa med konstant tillgång. Jag är så jävla less på att ha och göra med kranar som snarare som regel än undantag fittar till det på ett eller annat sätt så man står där kronsjuk och utan opi... Det är liksom alltid nåt som går fel... Antingen är dom tomma fast dom har lovat och svurit på att dom har, eller så kommer dom aldrig i rätt tid. Eller så försvinner dom plötsligt spårlöst och/eller strular på ungefär alla andra tänkara sätt. Och när jag väl får köpa så ger dom mig typ alltid mindre mängd än jag betalar dom för, och till ockerpriser som jag måste få ihop på gud vet vilka sätt, det ena mer förnedrande än det andra... Näe, jag orkar inte. Därav frågar jag snarare efter möjligheten att köpa på apotek, alternativ ta ut på recept som är lätta att få!
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
Många som går på metta försöker ju krampaktigt få tag på zopiklon. Exakt varför vet jag inte faktiskt. Har inte frågat. Och det ska vara zopiklon och inget annat. Kanske något för dig? Jag menar om du vill ha något mer i rusväg...eller vad man ska kalla det. Det är inte svårt att få tag på så länge du har något potent att erbjuda...haha.
Imovane är väldigt potent ihop med metadon. I sig självt är zopikoln inte mycket att ha, men ihop med metadon verkar det på en helt annan nivå (minst lika potent som benso). Sen så syns det inte på pisseproven heller, så man kommer undan med det. Där har du anledningen till att det är så populärt.
2013-04-09, 00:07
  #9
Medlem
TequilaBoys avatar
Var i Thailand nyligen och kunde då utan några som helst problem köpa tramadol, ritalin, diazepam, alprazolam och zolpedem på apoteken. Förutom i Bankok där det verkade vara helt omöjligt att köpa något sånt på apoteken.

Var i desperat behov av benso så gick till en läkare i Bankok och fick 20st diazepam 5mg. Sa att jag var flygrädd. Läkaren frågade hur många tabletter jag ville ha och om det var något annat som önskades Vågade dock inte be om något mer, tänkte att han kanske bara frågade det för att se om jag bara var där för att få knark... Var paranoid.

Vill man så är det skitenkelt att iallafall dra till läkaren i Bankok!
__________________
Senast redigerad av TequilaBoy 2013-04-09 kl. 00:09.
2018-06-12, 13:50
  #10
Medlem
Någon som vet hur tillgängligheten med opiater ser ut i Portugal, lissabon? Är det lätt att få utskrivet av läkare o.s.v? hur ser det ut på gatan?
2018-06-12, 13:56
  #11
Moderator
Morfar-52s avatar
Gammal tråd, fortsätt i (FB) Vad kan jag handla i land X (Den stora tråden om att köpa droger i olika länder /mod) ./låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback