Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Filmbolagen vill stoppa Google att berätta vilka länkar de blockerar

flashback.se

Google får varje månad närmare 20 miljoner förfrågningar, gällande länkar som de uppmanas blockera i sökmotorn. Nu har filmbolag som Fox, Sony och Universal kontaktat Google, och kräver att de även tar bort dokumenten som filmbolagen skickat till Google.

Läs hela artikeln
  • 1
  • 2
2013-04-07, 01:21
  #13
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0llyw00dSt4r
Jag tycker också Google gör rätt och att det är bra att de är transparenta, i alla fall i det här fallet. Att sedan FOX och andra är larviga är ett annat bekymmer, det ser jag bara som skrattretande. Det som jag förstod skapade våran lilla diskussion är argumentet att Google är precis som TPB. Vilket är larvigt och även OT.

Visst hänger jag med när du menar att TPB inte är ett företag som Google. Men det jag reagerade på var just saken att du tyckte (vad jag förstod som) att det var en annan sak om Google gjorde länkarna till "piratkopierat" material offentliga eller om TPB gjorde det? Jag kan ha misstolkat det du skrev. I sådant fall ber jag om ursäkt.
Citera
2013-04-07, 11:04
  #14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Fildelning -> Censur och yttrandefrihet

//Mod
Citera
2013-04-07, 14:37
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gormiti100
Vart ser man dokumenten?
OnT: Beror ju på vad dom delar med sig men verkar löjligt.


http://www.chillingeffects.org/notice.cgi
Citera
2013-04-08, 00:11
  #16
Medlem
"You can't do that. It's illegal!"

–I AM ABOVE THE LAW!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback