2013-08-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razzeltass
Ett utdrag från ett förhör i det pågående ärendet.

”De var på Täby galopp och XX hade en ”psykdag”. Han höll på hela dagen och sa till folk hur dålig hon och XX var. När de kom hem på kvällen så fick de inte någon mat. Han tvingade upp XX och XX på övervåningen och kastade dem i bubbelpolen med ridkläderna på. Sedan stängde han ute dem på balkongen. Det var 15 minusgrader ute och XX tror att de fick stå där i ca 15 min. Sedan tog han in dem och slängde dem i polen igen, och därefter stängde han ute dem på balkongen ytterligare en gång. När de fick komma in igen skulle de stå i givakt i det blå rummet. De blev slagna eller omskakade av XX för att de frös. XX gav XX 1-2 örfilar som gjorde ont. Dessutom skakade han henne 4-5 gånger. Detta höll på i flera timmar”

Hur har du fått tillgång till detta?
Citera
2013-08-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettran
Hur har du fått tillgång till detta?

Skulle gissa att razzeltass begärt ut förundersökningen:
...När förundersökningen är klar har åklagaren att ta ställning till om han eller hon tycker att det insamlade materialet räcker för att lämna in ett åtal till berörd tingsrätt.

I sådant fall inlämnas en stämningsansökan och förundersökningsmaterialet - hela förundersökningen - blir offentlig handling och kan begäras ut (till självkostnadspris) av vem som helst. Det gäller även obduktionsbilder, ljudinspelningar och förhör. I vissa uppmärksammade fall, som med mordet på Anna Lindh, hemligstämplas en mindre eller större del av materialet...
( http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6runders%C3%B6kning )

Tjing!
Citera
2013-08-30, 16:34
Medlem
Hör upp J*rry J*hn! Vi håller med dig, din historia måste ut! Det finns såå mycket att berätta så det är bra att du inte är rädd att träda fram

Kära Flashbackgrävare. Här har ni ett case att sätta tänderna i. Caset är extra tacksamt då personen i fråga *uppenbarligen inte är rädd för offentlighetens ljus och förskräckliga sanningar som döljer sig i skrämda flickhjärtan. Man kan tro att allt är historia, men ryktet säger att J*rry J*hn blev polisanmäld så sent som januari 2013. Någon som vet mer?

*Se länk: Saxat från tidningen I Dag, tisdagen den 19:e maj 1992. J*rry J*hn uttalar dig i en okritisk och vinklad artikel om att häxjakten på honom måste få ett slut och att han inte är det minsta rädd att träda fram!
http://www.fildirekt.se/dl/1377949095.jpg
Citera
2013-08-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipadjongler
Hör upp J*rry J*hn! Vi håller med dig, din historia måste ut! Det finns såå mycket att berätta så det är bra att du inte är rädd att träda fram

Kära Flashbackgrävare. Här har ni ett case att sätta tänderna i. Caset är extra tacksamt då personen i fråga *uppenbarligen inte är rädd för offentlighetens ljus och förskräckliga sanningar som döljer sig i skrämda flickhjärtan. Man kan tro att allt är historia, men ryktet säger att J*rry J*hn blev polisanmäld så sent som januari 2013. Någon som vet mer?

*Se länk: Saxat från tidningen I Dag, tisdagen den 19:e maj 1992. J*rry J*hn uttalar dig i en okritisk och vinklad artikel om att häxjakten på honom måste få ett slut och att han inte är det minsta rädd att träda fram!
http://www.fildirekt.se/dl/1377949095.jpg

tack ipadjongler för en intressant artikel, om än lite dammig. Skickligt att lyckas manipulera "journalisten" till en så okritiskt vinkling! Jag har lite färska nyheter på g!
Citera
2013-09-01, 19:49
Medlem
Har precis läst artikeln. Stämmer det verkligen att JJ har varit en internationell tävlingsryttare? Isf är det någon som känner till årtal och i vilka länder och tävlingar JJ deltagit??
Citera
2013-09-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruntefia
Har precis läst artikeln. Stämmer det verkligen att JJ har varit en internationell tävlingsryttare? Isf är det någon som känner till årtal och i vilka länder och tävlingar JJ deltagit??

Ytterligare en av alla JJs lögner. Visst har han vid ngt tillfälle arbetat utomlands, "internationell tävlingsryttare" vilket nonsens! Men den som törs frågar efter ngt bevis! Dessutom är JJ inte "känd" snarare ökänd! Artikeln innehåller fler lögner, att inga elever (förutom de fem som vittnade mot JJ) lämnade Skå Ridcenter är rena dumheter. Det var totalt manfall, med konkurs som följd. Gubben är en riktig lögnarfabrik, så mkt psykopat att han faktiskt tror på sina egna lögner
Citera
2013-09-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aereena
Även jag var inne på "det andra forumet" och läste tråden om JJ med intresse. Jag skulle nog säga att han är ökänd snarare än välkänd i hästvärlden. Har själv tillbringat en hel del tid ute på ridskolan han driver tidigare och reagerade väldigt starkt på de hot han skrev i det andra forumet som innehöll lögner, helt irrelevanta liknelser och skrämselpropaganda om hur de i tråden skulle anmälas för förtal, skadegörelse och vad mer det nu var via spårning av deras IP-adresser (jag har eventuellt en vän som sparat ner tråden så den skulle kunna läggas upp här).

Gällande den gamla domen från tidigt 90-tal så har jag varit en av de som JJ intalade att detta var just en komplott mot honom. Efter att i många år ha sett (och upplevt) hur han behandlar sin omgivning så tvivlar jag dock starkt på att det skulle gälla en komplott. Med tanke på JJ's historier om vilken fantastisk människokännare han är så är det ju verkligen synd om människan som ständigt råkar ut för dessa elaka människor

Nu misstänks han som sagt för nya brott, åtal har väckts i Solna Tingsrätt förra veckan och gäller vad jag hört olaga hot (mot grannar och sambo), skadegörelse samt brott mot familjemedlemmar. Rimligtvis borde det gå att begära ut förundersökning eftersom åtal är väckt för att se mer detaljerat vad det gäller.

Jag kan nog bidra med mer till den här tråden, om någon skulle vilja ha mer ingående information.

kan du länka till det "andra" forumet?
Citera
2013-09-05, 22:57
Medlem
Här kommer delar av FUPen från våren *2012 gällande bl a olaga hot och misshandel. Dessa dokument innehåller förhören med barnen och är skakande läsning med bl a en tortyrliknande misshandel (razzeltass gjorde tidigare ett inlägg om denna händelse). Dessutom en begår J*rry J*hn något som jag bedömer som människorov och övergrepp i rättssak (benämns som "grov fridskränkning" i protokollet) genom att föra bort dotter 2 mot sin vilja (se sid 75 och 81). Dock så har åklagaren, på oklara grunder, valt att inte ta upp detta i sitt åtal.

*J*rry J*hn är en mästare i att förhala och obstruera rättsprocesser! Det är en skandal i sig att åtal med minderåriga involverade tillåts dra ut på så här i tiden. (sambon polisanmälde JJ mars 2012)

http://www.fildirekt.se/dl/1378512308.pdf
Citera
2013-09-10, 09:32
Medlem
Missmepleases avatar
Nu har jag plöjt igenom hela dokumentet. Tagen...
Vad kan detta nu leda till? JJ har alltså två stycken som vittnar
mot honom, inte kan han få fallet nedlagt denna gång?
Fängelse?
Citera
2013-09-10, 21:52
Medlem
Nu har jag också läst, fy fan!! Gubben e ju fan inte klok Är det ngn som hört hur det gick på rättegången förra veckan?
Citera
2013-09-12, 11:36
Medlem
Missmepleases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruntefia
Nu har jag också läst, fy fan!! Gubben e ju fan inte klok Är det ngn som hört hur det gick på rättegången förra veckan?
Rättegången vart inställd, framskjuten av JJ, dock vet jag inte tills när.
Citera
2013-09-15, 18:42
Medlem
Någon som vet varför huvudförhandlingen är framflyttad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in