Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-04, 17:27
  #1
Avstängd
rockdolls avatar
Min kära pojkvän var med i en dokumentär om heroinmissbruk i malmö för typ tio år sen, vill hitta den och har för mig att den länkats till här på FB. Någon som vet nåt om den? Länk? Handlar om honom, Fredrik, och två tjejer, Tine och Erica, som missbrukar heroin i malmö. Bla är det en scen då han sitter och noddar på tåget till Köpenhamn.
Citera
2013-04-04, 17:32
  #2
Medlem
"Har sett dokumentären om de i malmö, den ena tjejen blev väl fri efter att ha blivit intagen på behandlingshem, vet dock inte om hon fått något återfall, den andre flydde väl lägenheten innan polisen/soc kom och hämtade. Killen trappade väl ned själv med metadon, men vet ej hur det gick med honom heller.." - saxat från flashback

Är det denna du menar kanske? Förresten, var har du hållit hus dem senaste månaderna? Du får gärna PM:a

Förresten, det är väldigt svårt att hitta mindre dokumentärer idag, särskilt om dem är tio år gamla dessutom. Ska försöka göra lite research för dig.

/Mvh
__________________
Senast redigerad av dageby 2013-04-04 kl. 17:34.
Citera
2013-04-04, 17:36
  #3
Medlem
0ldMans avatar
Såg den dokumentären för ett tag sen. Heroin - The Movie heter den. http://www.youtube.com/watch?v=fjB-H570eGg
__________________
Senast redigerad av 0ldMan 2013-04-04 kl. 17:48.
Citera
2013-04-04, 17:37
  #4
Medlem
Jag tror att jag hittat den, varsågod i så fall.

http://www.youtube.com/watch?v=fjB-H570eGg
Citera
2013-04-04, 17:50
  #5
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Killen trappade väl ned själv med metadon, men vet ej hur det gick med honom heller.."
Han sitter här bredvid mig och kollar på film, han mår bara bra . Han fick ett fängelsestraff på 4,5 år och satt på behandlingsavd på Kumla och blev följdaktligen drogfri. När han muckade så tog han metta svart innan han kom in på metadonbehandling. (Vi går på mettaprogrammet bägge två).

PS. Jag/vi har varit en del utomlands sista halvåret och jag har tagit lite semester från FB, men fick ett ryck idag.

Tack för att du hitta dokumentären, skitsvårt att hitta nuför tiden. Fråga Freddie men han vill nog inte att jag ska se den för han "hitta den inte" (engagerade sig inte i att söka). Men jag vill ändå se honom, "i smyg" .
Citera
2013-04-04, 17:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Han sitter här bredvid mig och kollar på film, han mår bara bra . Han fick ett fängelsestraff på 4,5 år och satt på behandlingsavd på Kumla och blev följdaktligen drogfri. När han muckade så tog han metta svart innan han kom in på metadonbehandling. (Vi går på mettaprogrammet bägge två).

PS. Jag/vi har varit en del utomlands sista halvåret och jag har tagit lite semester från FB, men fick ett ryck idag.

Tack för att du hitta dokumentären, skitsvårt att hitta nuför tiden. Fråga Freddie men han vill nog inte att jag ska se den för han "hitta den inte" (engagerade sig inte i att söka). Men jag vill ändå se honom, "i smyg" .

Kul att höra, allt tar sin tid
Citera
2013-04-04, 18:17
  #7
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Han sitter här bredvid mig och kollar på film, han mår bara bra . Han fick ett fängelsestraff på 4,5 år och satt på behandlingsavd på Kumla och blev följdaktligen drogfri. När han muckade så tog han metta svart innan han kom in på metadonbehandling. (Vi går på mettaprogrammet bägge två).

PS. Jag/vi har varit en del utomlands sista halvåret och jag har tagit lite semester från FB, men fick ett ryck idag.

Tack för att du hitta dokumentären, skitsvårt att hitta nuför tiden. Fråga Freddie men han vill nog inte att jag ska se den för han "hitta den inte" (engagerade sig inte i att söka). Men jag vill ändå se honom, "i smyg" .
Har dokumentären på datorn om du vill ha den uppladdad någonstans för nedladdning, men den verkade ju finnas på youtube ändå så .
Kul att se att du verkar må bra!
Citera
2013-04-04, 18:46
  #8
Medlem
xpxxs avatar
Tittade på dokumentären av ren nyfikenhet. Tänkte egentligen bara fråga ifall du vet hur de 2 tjejerna mår idag och vad de gör?
Citera
2013-04-04, 21:22
  #9
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpxx
Tittade på dokumentären av ren nyfikenhet. Tänkte egentligen bara fråga ifall du vet hur de 2 tjejerna mår idag och vad de gör?
Båda fick metadonbehandling tillslut. Tine jobbar idag på sjukhus, och har utbildat sig till sjuksköterska och sköter sig bra, vet inte om hon har mettat kvar fortfarande. Erica fick också metta, men det har väl ändå varit lite mer upp och ner för hennes del, vet inte hur det är idag.

Vill tillägga att jag inte känner någon av dom personligen, utan frågade Freddie (från dokumentären).
Citera
2013-04-15, 18:21
  #10
Medlem
Länk om Erica från 2003 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10336793.ab
Vet inte hur det är med henne idag.

Tine är mamma till en liten sötnos, tillsammans med någon stilig sak och styvmamma till en söt tjej har jag läst och sett. Hittar tyvärr inte länken men kollar efter den.
Citera
2017-03-10, 00:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Har dokumentären på datorn om du vill ha den uppladdad någonstans för nedladdning, men den verkade ju finnas på youtube ändå så .
Kul att se att du verkar må bra!


Råkade snubbla in i denna tråd idag, jag vill gärna se dokumentären men den är borttagen på youtube.. Har du kvar på din dator? - isåfall vill du ladda upp, så jag kan ladda ner?
Citera
2017-03-10, 00:17
  #12
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujuonthebeat
Råkade snubbla in i denna tråd idag, jag vill gärna se dokumentären men den är borttagen på youtube.. Har du kvar på din dator? - isåfall vill du ladda upp, så jag kan ladda ner?
Faktiskt fått PM som frågade om samma sak väldigt nyligen men jag sökte igenom mina gamla hårddiskar och kunde inte hitta den. Tyvärr! Någonstans på nätet borde den ändå gå att hitta igen tycker man.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback