• 2
  • 3
2013-04-11, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Det blev jättegott!

Hade sallad, hamburgerdressing, ketchup, cheddarost, stark taco-sås o 6-7 tortillachips på varje burgare.
Schysst, man skall kanske testa. Annars kan jag rekommendera pommes frites i kebabrulle, det är en höjdare
Citera
2013-04-16, 22:06
Medlem
krings avatar
Hittade BBQ Pit Boys på tuben via Grilltråden 2013 och kärade ner mig totalt i allt de grillar. Tro att det fanns en variant av burgare med nachos

http://www.youtube.com/watch?v=P5v5EC_3JoI
Citera
2013-04-16, 22:08
Medlem
janssonkarls avatar
Hr själv sett detta på pizza och ätit och jag kan faktiskt säga att det även var väldigt gott!
Citera
2013-04-19, 16:14
Medlem
Godamonginsectss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acidiferous
Nacho-febern som råder i hamburgerbranchen är helt absurd! Det tillför absolut ingenting smakmässigt och plomber, tänder och tandkött riskerar att gå sönder när man tar en MANLIG tugga av sin burgare. Sluta upp med det tramset genast! Det är Satans påhitt!

McDonald's "El' Maco" är hur fin som helst utan massa jävla nachos.

Av vilken anledning skall man blanda in sån skit? Gör man så i Nacho Land? Njeeeh... tror inte det.

Smaken är som baken men jag har rätt....

Edit: nu blev jag sugen på Tacos. Voine voine!

Knaprigt och krispigt är gott, det är därför.
Citera
2013-04-19, 18:45
Medlem
Jag tycker och tror personligen att grill chips skulle passa bäst i en hamburgare.
Citera
2013-04-19, 18:57
Medlem
dePauls avatar
När man blandar in chips (vilka som helst) i en färs så kommer de oundvikligen bli soggiga, dvs mjuka. Kvar blir smaken av de kryddor som chipsen innehåller, samt salt, fett och kolhydrater. Det här är således inte den bästa vägen att vandra om man vill piffa upp sina hamburgare.

En annan variant är som det redan har skrivits att vända de färdigformade burgarna i ett kross av de nämnda chipsen. Problemet blir då att denna yta kommer att bli bränd långt innan burgarna är färdiga. Man står där med en sotig yta och rått inre.

Mitt råd är att helt enkelt strunta i hela projektet. Det finns bättre sätt att smaksätta en hamburgare och ge den en trevlig konsistens.

~Paul~
Citera
2013-04-19, 21:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
När man blandar in chips (vilka som helst) i en färs så kommer de oundvikligen bli soggiga, dvs mjuka. Kvar blir smaken av de kryddor som chipsen innehåller, samt salt, fett och kolhydrater. Det här är således inte den bästa vägen att vandra om man vill piffa upp sina hamburgare.

En annan variant är som det redan har skrivits att vända de färdigformade burgarna i ett kross av de nämnda chipsen. Problemet blir då att denna yta kommer att bli bränd långt innan burgarna är färdiga. Man står där med en sotig yta och rått inre.

Mitt råd är att helt enkelt strunta i hela projektet. Det finns bättre sätt att smaksätta en hamburgare och ge den en trevlig konsistens.

~Paul~
Kan det inte vara så dom vill ha dom hela på hamburgaren, men kanske detta har avhandlats i tråden.
Men vanliga potatischips ger också upp snabbt.
Så det är la därför olika snabb hamburgerkedjor, kör nachos eller liknande hårdare chips.
Sen kanske några av de "naturchips", skulle funka också.

Men såklart det jag sa nu, har ju inte så mycket med smaksätta hamburgare och bibehålla chipsens egenskaper i burgaren.
Citera
2013-04-19, 22:02
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kan det inte vara så dom vill ha dom hela på hamburgaren, men kanske detta har avhandlats i tråden.
Men vanliga potatischips ger också upp snabbt.
Så det är la därför olika snabb hamburgerkedjor, kör nachos eller liknande hårdare chips.
Sen kanske några av de "naturchips", skulle funka också.

Men såklart det jag sa nu, har ju inte så mycket med smaksätta hamburgare och bibehålla chipsens egenskaper i burgaren.
Ärligt talat så har jag inte läst varenda inlägg. Men vanliga chips i olika former är enligt min mening slöseri med resurserna.

Förstår inte på vilket sätt hamburgaren skulle vara bättre tillsammans med diverse chips. När det handlar om konsistens så finns det som sagt bättre tekniker att ta till. När det handlar om smak så finns det absolut bättre alternativ.

~Paul~
Citera
2013-04-19, 23:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ärligt talat så har jag inte läst varenda inlägg. Men vanliga chips i olika former är enligt min mening slöseri med resurserna.

Förstår inte på vilket sätt hamburgaren skulle vara bättre tillsammans med diverse chips. När det handlar om konsistens så finns det som sagt bättre tekniker att ta till. När det handlar om smak så finns det absolut bättre alternativ.

~Paul~
Menar du med detta i själva köttet till burgaren?
Sen fallerar konsistensen i själva färdiga burgaren med chips snabbt i konsistensen på chipsen.
Och därför jag sa att man får ta mer tålig chips i.
Och börja tugga sanbbt.
Burger King och Max har haft nacho liknande chips i.
Och måste säga det funkat bra, om man nu äter den direkt.
Sitter man i bilen och har 5min hem, då är de mjuka och tappar sin charm och krispighet.
Citera
2013-08-11, 12:33
Medlem
sluggerbanans avatar
Chips i hamburgaren tror jag absolut kan vara mycket gott. Gårdstyp eller bbq tillsammans med en mustig chilisås påminner det starkt om en klassisk Fritas. Gör jag burgaren själv skulle jag ev smaksätta med paprika eller nått.
Senast redigerad av sluggerbanan 2013-08-11 kl. 12:38.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in