• 1
  • 2
2005-05-23, 03:18
Medlem
mi:nes avatar
Vad har det för effekt på köttet om man tar bort/inte tar bort svålet innan man grillar?
Citera
2005-05-23, 03:29
Awaiting Email Confirmation
Fetings avatar
Inget tror jag. har gjort det nån gång och det smakade inte annorlunda.
Citera
2005-05-23, 03:32
Medlem
Jag tänkte litegrann på hurvida det kan påverka kryddningen.
Scenario: Äter en Scan chili-kryddad flinta, med svål på under tilllagning, som är lagom stark. Några dagar senare äter en likadan flinta, samma märke och krydda men utan svål, med en väldigt het smak.
Kanske har mer med grillen att göra?
Citera
2005-05-23, 08:18
Moderator
rancors avatar
Jag har för mig att man gärna låter svålen vara kvar eftersom detta gör köttet saftigare, i alla fall runt svålen eftersom man inte bränner det lika lätt där.
Citera
2005-05-23, 08:54
Medlem
Jo svålen/fettet ger ju mer smak, så låt det va kvar under tilllagningen.
Citera
2005-05-23, 18:32
Medlem
Villons avatar
NU blev jag hungrig.
Citera
2005-05-23, 18:44
Medlem
Roger Pontares avatar
Varför ska man ta bort svålet? Bränt svål ifrån flintan är ju dögott!
Citera
2005-05-23, 18:58
Medlem
Madchilds avatar
Käkar folk flintastek fortfarande?? Trodde den dansat klart för länge sedan.. Urk!
Citera
2005-05-23, 22:22
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Käkar folk flintastek fortfarande?? Trodde den dansat klart för länge sedan.. Urk!
Känner igen din skepsis, men jag panikköpte en förra året och märkte att den var riktigt god. Skiljer sig nog en hel del i kvalitet, kryddning, etc.
Citera
2005-05-23, 22:59
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Känner igen din skepsis, men jag panikköpte en förra året och märkte att den var riktigt god. Skiljer sig nog en hel del i kvalitet, kryddning, etc.

Det är sant. Det kanske är hur gott som helst, det var ju faktiskt år sedan det åts. Men det känns så jävla mycket husvagn och träningsoverall.. White trash käk helt enkelt!

Att ta ett dåligt köttstycke och dölja all smak med olika kebabkryddor känns också lite bluffaktigt..
Citera
2005-05-24, 05:43
Awaiting Email Confirmation
Fetings avatar
Flintan är sketgod! Den kommer inte ALDRIG försvinna från menyn, såvida inte muslimerna bestämmer sig för att ta över landet och svenskarna står handfallna (vilket inte skulle förvåna mig)
Citera
2005-05-24, 13:22
Medlem
Det finns ju väldigt fina svar här, men ingen som tillfredställer min fråga om kryddningen. Nån som kört nån labb i källaren eller så?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in