Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-23, 01:01
  #1
Medlem
Ja det är frågan, vad handlar detta om. Har en arbetskamrat som är helt exalterad över möjligheterna att tjäna pengar. Jag tyckte det lät lite väl bra och tänkte pyramid direkt. Någon som vet mer???
Citera
2005-05-23, 01:03
  #2
Medlem
jag röstar för en pyramid
Citera
2005-05-23, 01:04
  #3
Medlem
LadyTieras avatar
det är pyramid.

spring för satan från fåren
Citera
2005-05-23, 01:06
  #4
Medlem
Makehastes avatar
http://www.herbal-lies.com/
Citera
2005-05-23, 01:13
  #5
Medlem
Så jag bör alltså kläcka nyheten för min arbetskamrat?

Jobbigt då han nyss lagt ut 1200 för deras startpaket, varit på möte för att starta upp osv. Han kommer ju bli sur på mig, men men, dont shoot the messenger kanske jag borde tillägga när jag berättar för honom.

Jag är av naturen misstänksam när det gäller folk som tjänar stora pengar på ingenting. Mycket av det beror på m,in tid här på FB... tack för svaren iaf
Citera
2005-05-23, 03:28
  #6
Medlem
freebases avatar
värkar det för bra för att vara sant så är det med.
Citera
2005-05-23, 03:45
  #7
Medlem
whiskeyportions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drott
Ja det är frågan, vad handlar detta om. Har en arbetskamrat som är helt exalterad över möjligheterna att tjäna pengar. Jag tyckte det lät lite väl bra och tänkte pyramid direkt. Någon som vet mer???

Man får väl själv bedöma möjligheterna att sälja de produkter man får tilldelat. Om det inte verkar lönsamt utan man förlitar sig på värvningsverksamheten så är det pyramidspel.
Citera
2005-05-23, 09:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freebase
värkar det för bra för att vara sant så är det med.

Ooooh!!! En meningsfrände! Det där är en av mina deviser i livet: "Om det verkar för bra för att vara sant, då ÄR det inte sant!".

Läsen och lärer eder!
Citera
2005-05-23, 10:33
  #9
Avstängd
Gäddans avatar
Läsen och läreN eder!

/eder ödmjuke Gädda
Citera
2005-05-23, 11:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Läsen och läreN eder!

/eder ödmjuke Gädda

Well smack my back and call me Judy!
Citera
2005-05-23, 16:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Ooooh!!! En meningsfrände! Det där är en av mina deviser i livet: "Om det verkar för bra för att vara sant, då ÄR det inte sant!".

Läsen och lärer eder!

Inte lätt att göra bra affärer med det mottot.

I det här fallet så är det varken bu eller bä som gäller. Merparten av Herbals inkomst till den oberoende distrubitören kommer från försäljning av produkter.

Dock så är hela Herballife på väg ner i en stark negativ trend, så akta dig för att göra ett jobb där, tanken är ju att man ska få återkommande utbetalnignar, inte så lätt om inte företaget finns kvar....

Dock ingen pyramid.
Citera
2008-11-12, 11:02
  #12
Medlem
Hallå!

Vet att tråden är gammal, men nu är det så att herbal life har hört av sig till mig och undrar om jag är intresserad av att jobba hemifrån.
Ska man ta dom på allvar, eller kommer livet gå åt helvete om man gör det?
Någon med erfarenhet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback