Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-21, 22:26
  #685
Medlem
Hirvis avatar
Såg om filmerna nu.
Alltså jag hatade dom nog mer direkt efter jag sett dom.
Blev rentav underhållen i det stora hela nu.
Men det är inte bra filmer på riktigt.

Trilogin LOTR är bra filmer på riktigt. Det är oscar-vinnande mästerverk som kommer leva kvar för alltid.
Den här trilogin är för att få in barn på tolkiens universum.

Jag gillar tvärtemot många andra att dom drog ut på det till 3 filmer, jag hade velat ha mer djup kring Saruman/Gandalf/Radagast/Elrond. Mer förklaring till relationen mellan alver och dvärgar.
Jag hade velat ha mer kött. Mer historia. Mindre värdelös jävla forsränning.

Och scenen när Azog glider under isen och lyckas trotsa precis ALLA fysikens lagar. Det är så jävla skevt.
Citera
2020-03-29, 11:56
  #686
Medlem
Nazgulernas utseende i Bilbo är ett dåligt skämt

Såhär ska dom se ut i strid
https://www.google.com/search?q=bilb...eyuGU5mnAK9lcM

Dom ska inte ha nån jävla rustning, dom har grå vita dräkter, och dom döljer inte det osynliga ansiktet.
Peter Jackson hittar på i vanlig ordning
https://www.google.com/search?q=bilb..._uw7Nsg7nF2QvM
Citera
2020-03-30, 23:35
  #687
Medlem
Ograsts avatar
Den här filmen är en styggelse gentemot den ursprungliga trilogin. De två första filmerna var relativt medelmåttiga, likväl framstår de som cineastiska mästerverk jämför med den här smörjan. Vedervärdigt!
Citera
2020-04-03, 22:46
  #688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Såg om filmerna nu.
Alltså jag hatade dom nog mer direkt efter jag sett dom.
Blev rentav underhållen i det stora hela nu.
Men det är inte bra filmer på riktigt.

Trilogin LOTR är bra filmer på riktigt. Det är oscar-vinnande mästerverk som kommer leva kvar för alltid.
Den här trilogin är för att få in barn på tolkiens universum.

Jag gillar tvärtemot många andra att dom drog ut på det till 3 filmer, jag hade velat ha mer djup kring Saruman/Gandalf/Radagast/Elrond. Mer förklaring till relationen mellan alver och dvärgar.
Jag hade velat ha mer kött. Mer historia. Mindre värdelös jävla forsränning.

Och scenen när Azog glider under isen och lyckas trotsa precis ALLA fysikens lagar. Det är så jävla skevt.

Man kan också undra vad gäller Azogs vapen som går genom hans arm - även om han inte bryr sig om smärta, så kanske det borde ha blivit ganska infekterat i armen, och att vapnet kanske borde ha suttit mer och mer löst?

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Den här filmen är en styggelse gentemot den ursprungliga trilogin. De två första filmerna var relativt medelmåttiga, likväl framstår de som cineastiska mästerverk jämför med den här smörjan. Vedervärdigt!

Jag håller med om att hobbitfilmerna inte går att jämföra med filmerna i Sagan om Ringen-trilogin, även om de har ljuspunkter, som Martin Freeman och att orcherna talar svartalviska istället för engelska.
Citera
2020-04-04, 00:05
  #689
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Man kan också undra vad gäller Azogs vapen som går genom hans arm - även om han inte bryr sig om smärta, så kanske det borde ha blivit ganska infekterat i armen, och att vapnet kanske borde ha suttit mer och mer löst?



Jag håller med om att hobbitfilmerna inte går att jämföra med filmerna i Sagan om Ringen-trilogin, även om de har ljuspunkter, som Martin Freeman och att orcherna talar svartalviska istället för engelska.

Martin Freeman gjorde sitt bästa och var en bra casting. Han hittade fin dynamik med Gollum i den första filmen.
Citera
2020-04-04, 12:21
  #690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Martin Freeman gjorde sitt bästa och var en bra casting. Han hittade fin dynamik med Gollum i den första filmen.

Ja, de var bra ihop. Scenen med gåtor är bra.
Citera
2021-04-04, 20:42
  #691
Medlem
Crapmagics avatar
Thorin är för lång och ser inte ut som en dvärg, han skulle ha sätt ut som
Kung Theoden under curse enligt CP-Jackson
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback