Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-16, 11:03
  #505
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
När det gäller i princip alla diskssuioner om Mellanöstern och de flesta diskussioner om USA och amerikansk utrikespolitik, liksom även flera EU-länders politik, så är judefrågan ofta inte bara relevant utan helt central och avgörande.
Där tycker jag du har fel, och är foliehattig. Det är just sånt som är så jäkla irriterande i andra forum. De flesta västerländska judar är helt sekulära. Många har knappt några band till Israel och har aldrig varit där. Många identifierar främst med sin nationalitet och i andra hand som judisk. Därför kan det finnas politiker och statsmän som visserligen är av judisk börd, men inte på något sätt är med i någon konspiration eller agerar utifrån en judisk agenda. Personen kan helt enkelt bara sitta på posten för att den intresserar honom. Sen finns det säkert vissa judar som söker sig till vissa typer av institutioner med flit, särskilt inom bankvärlden och där kanske är med i något judiskt old boys network. Dessa människor kan man väl hålla ett öga på i deras egenskap som bankirer. Dessutom finns det fullt av folk som agerar mycket skumt och oetiskt, mot allmänhetens bästa som INTE är judar. Fixeringen är tröttsam och löjlig. Det finns inget judiskt "SPECTRE".....
Citera
2013-04-16, 11:25
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
Där tycker jag du har fel, och är foliehattig. Det är just sånt som är så jäkla irriterande i andra forum. De flesta västerländska judar är helt sekulära. Många har knappt några band till Israel och har aldrig varit där. Många identifierar främst med sin nationalitet och i andra hand som judisk. Därför kan det finnas politiker och statsmän som visserligen är av judisk börd, men inte på något sätt är med i någon konspiration eller agerar utifrån en judisk agenda. Personen kan helt enkelt bara sitta på posten för att den intresserar honom. Sen finns det säkert vissa judar som söker sig till vissa typer av institutioner med flit, särskilt inom bankvärlden och där kanske är med i något judiskt old boys network. Dessa människor kan man väl hålla ett öga på i deras egenskap som bankirer. Dessutom finns det fullt av folk som agerar mycket skumt och oetiskt, mot allmänhetens bästa som INTE är judar. Fixeringen är tröttsam och löjlig. Det finns inget judiskt "SPECTRE".....

Tyvärr så har du helt enkelt bara fel i det mesta du skriver i denna fråga. Det brukar vara så när man inte har koll och inte kan någonting om ämnet. Väldigt många har dock gått från din okunniga och fördomsfulla inställning till att så småningom förstå judefrågan. För en del på Flashback har det tagit flera år av förnekelse men till slut så öppnade de ögonen.
Citera
2013-04-16, 11:46
  #507
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Konspirationsforumet känns som ett bättre val än att ha dyngan i var och varannan PU-tråd. Är dock någon enskild person intressant i en visst ämne så kan man diskutera denne utan att för den del blanda in kollektivet judar eller dylikt. D.v.s. vill du diskutera Capriles så gör det för all del i PU men vill du göra det ur ett "judefråge"-perspektiv så är konspirationsforumet ett lämpligare val.
Mellanösternfolkflertalet agerar kollektivt och det är något som man helt enkelt måste taga upp i diskussioner som handlar om mellanösternfolk, som t.ex. judar, som sysslar med något djävulstyg. Att du skall få radera inlägg som utgår från att judar agerar efter sin grupps intressen – enär du är en autistliberal som tror att alla är indiviiiiider som endast agerar efter sina egna, och inte sin grupps, intressen – emedan det går emot din världsbild – är helt sjukt! Moderation kan väl förihelvete heller inte utgå från enskilda moderatorers liberala fantasivärldar?!

Ett intressant inlägg:

https://www.flashback.org/sp11212175
Citat:
1. Är man inte efterbliven så läser man förslagsvis saken i dess sammanhang. Att svensken är individualistisk och betonar sådana värderingar motsäger inte den konsensuskultur som du talar om.

Låt oss ta ett exempel: Den moderna svenska bilden av familjen är att jämföra den med ett företag eller projekt. Detta lär man sig om man läser Aftonbladet. Blattarna ser inte familjen som något företag men som en organisk enhet. Mannen är huvudet, kvinnan är kroppen och sönerna är armar och ben. Typ.

Fundera lite på skillnaden mellan dessa bilder och vad de symboliserar. I ett företag eller projekt ingår man frivilligt. Och man kan hoppa av eller dra sig ur om man inte vill vara med. Ur en organisk enhet kan man däremot aldrig hoppa av. Det skulle vara som att skära av sig armen. I en kollektiv kultur kan man inte vara en hel människa utan sin familj.

I Sverige anses det självklart att folk får välja livsstil, värderingar och att det är individens ensak. Detta är ett fett individualistiskt (och sjukt) synsätt. Samtidigt har det upprättats ett mycket starkt samhällskontrakt som kräver att individerna bidrar till det gemensamma bästa på samhällsnivå. Men det är en annan sak än den kollektivism som förekommer bland många blattar.

Jag undrar vem som inte har koll egentligen?

2. Anledningen till att du spottar och fräser är att du känner dig hotad av blattarnas kulturer. Det är skrämmande för dig att det finns människor som agerar kollektivt utifrån ett synsätt diametralt motsatt det svenska. Men oavsett hur mycket du försöker så kommer du aldrig att bli med blatten. Jag vet att det svider, men du vet också - lika bra som Babianen - att det är ni som kommer att få anpassa er.
__________________
Senast redigerad av NixYO 2013-04-16 kl. 12:01.
Citera
2013-04-16, 14:21
  #508
Medlem
Magnet83s avatar
Blir de trådar som inte flyttats ännu kvar i det arkiverade forumet eller hur blir det? Tråden om judarna och HBT-rörelsen - för att bara ta ett exempel i mängden - borde verkligen inte få ligga kvar där och glömmas bort, jag har rapporterat flera diskussioner som jag tycker att är värda att sparas men ingenting verkar hända.
Citera
2013-04-16, 17:55
  #509
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Blir de trådar som inte flyttats ännu kvar i det arkiverade forumet eller hur blir det? Tråden om judarna och HBT-rörelsen - för att bara ta ett exempel i mängden - borde verkligen inte få ligga kvar där och glömmas bort, jag har rapporterat flera diskussioner som jag tycker att är värda att sparas men ingenting verkar hända.

Såg du Crossmacks svar till en annan användare tidigare i tråden?
Där förklarar Crossmack varför inget mer har hänt på den fronten.
Citera
2013-04-16, 18:19
  #510
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Såg du Crossmacks svar till en annan användare tidigare i tråden?
Där förklarar Crossmack varför inget mer har hänt på den fronten.
Nej, jag bläddrade igenom tråden bak till sida 30 men noterade inget sådant svar.
Citera
2013-04-16, 18:21
  #511
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Nej, jag bläddrade igenom tråden bak till sida 30 men noterade inget sådant svar.

Här är svaret; https://www.flashback.org/sp42976322
Citera
2013-04-16, 22:31
  #512
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Här är svaret; https://www.flashback.org/sp42976322
Avdelningen JM finns fortfarande länkad i toppmenyn under samhälle. Skrev det i ett PM till admin kort inpå stängningen. Men han har uppenbarligen inte läst meddelandet. Hur som helst - kanske är dags att ta ner länken nu? Eller möjligen öppna upp avdelningen igen?
Citera
2013-04-17, 05:10
  #513
Medlem
Vilket jävla skämt att lägga ner detta enormt belysande forum.
Eftersom det inte är någon konspiration ang judiska maktförhållanden, utan fakta, så ska det ju ha ett eget forum.
Synd men framförallt FEGT!
Citera
2013-04-18, 20:36
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Konspirationsforumet känns som ett bättre val än att ha dyngan i var och varannan PU-tråd. Är dock någon enskild person intressant i en visst ämne så kan man diskutera denne utan att för den del blanda in kollektivet judar eller dylikt. D.v.s. vill du diskutera Capriles så gör det för all del i PU men vill du göra det ur ett "judefråge"-perspektiv så är konspirationsforumet ett lämpligare val.

Det kan ju du tycka, men det är inte vad som gäller på Flashback. Läs vad admin har skrivit i tråden.
Citera
2013-04-20, 22:38
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Jag tycker att det är ett väldigt bra beslut! Då man tidigare hade klumpat ihop ALL form av kritik mot judar på ett och samma ställe - som indirekt motverkade det fria ordet.

Man kan oftast vända på det och ställa sig frågan varför kritik mot kineser, turkar, ryssar, finnar, araber eller amerikaner inte kräver en speciell liten forumdel där alla diskussioner slussar ner i en diskret plats - eller behöver tilldelas ett speciellt ord som "antisemitism".

Nej, maskerad censur är inte önskvärt, speciellt inte när man bor i ett land där personer som Magnus Betnér kan klassas som "antisemit", eller i ett land där ifrågasättande av Israels politik direkt resulterar i att man är "nazist", "antisemit" eller min favorit "självhatande jude".

Som bekant tystas kritik mot judar i det offentliga rummet inte sällan mycket effektivt och med oftast odemokratiska metoder; Flashback som forum fungerar därmed som en sista hållplats för kritik mot denna grupp.

Det är bara att skapa nya trådar som nu inte behöver falla under "antisemitism", man kan alltid läsa gamla trådar om man känner för det.

Jag håller med citatet ovan. Jag förstår rädslan att diskussioner om judisk makt ska blockeras från de forum där de tidigare tidigare flyttats till delforumet 'Antisemitism...' men som jag förstår saken är detta inte fallet. I stället ska judefrågor få diskuteras i det delforum som den aktuella judefrågan berör. Detta är positivt då man slipper skriva för enbart redan frälsta och diskussionssaboterande judetroll. Människor som tidigare inte funderat över vissa judekopplingar kan få upp ögonen för dessa. 'Antisemitism...' har lärt mig mycket och att få sprida denna kunskap via andra delforum ser jag fram emot. Att 'Antisemitism...' måste stängas för att tillåta detta förstår jag inte fullt ut, men fördelarna överväger nackdelarna som jag ser det i nuläget.
Citera
2013-04-29, 22:05
  #516
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
Judehatarna har nu "migrerat" till det utrikespolitiska forumet där det tar en hel del utrymme och distraherar i princip alla trådar med sina ideer.

Jag fick just höra att jag "måste dö" för att jag inte 100% köper konceptet att vi lever i judarnas Matrix.

De här människorna är extremt fanatiska och foliehattiga. Det vore mycket bättre om de fick hållas i ett speciellt forum. Just nu känns det som om dårhuset har öppnats och de här människorna är överallt.

Så de Flashback-medlemmar som påpekar att judar har mycket inflytande i västländerna, eller som kritiserar deras folkmord på araber, är ”judehatare”, ”fanatiska”, ”foliehattiga” och dessutom sinnessjuka? Hmm…okej.

Du får gärna komma till min tråd ”Irakkriget – den judiska kopplingen” och förklara varför du tycker att jag har fel.

Fast då skulle du ju behöva använda dig av logik och fakta, vilket verkar vara mer än vad du klarar av. Det är nog bättre att du fortsätter att slänga ur dig ord som ”judehatare” och ”foliehattig” i stället för att anstränga din hjärna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback