• 1
  • 2
2005-05-22, 21:09
Medlem
MorrissonEs avatar
Nere i Alperna har de en (där) välkänd dryck som kallsa Almdudler, nån sorts cider utan kolsyra och mildare smak, den smakar jättegott.

Min fårga är nu om man kan få tag i denna underbara dryck här i sverige?
Citera
2005-05-22, 21:30
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorrissonE
Nere i Alperna har de en (där) välkänd dryck som kallsa Almdudler, nån sorts cider utan kolsyra och mildare smak, den smakar jättegott.

Min fårga är nu om man kan få tag i denna underbara dryck här i sverige?
Verkar kunna beställas här
Citera
2019-02-11, 16:58
Medlem
kennethakares avatar
Riktigt gammal tråd. Men finns att köpa på Lidl denna veckan. 1 liter för 14 kr. Jag tänker prova på den ikväll. Kan komma med utlåtande då. Någon annan som testat den?
Citera
2019-02-11, 19:30
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennethakare
Riktigt gammal tråd. Men finns att köpa på Lidl denna veckan. 1 liter för 14 kr. Jag tänker prova på den ikväll. Kan komma med utlåtande då. Någon annan som testat den?

Intressant...
Har aldrig provat men någon gång skall väl vara den första, så jag får väl ta en sväng inom Lidl i veckan och plocka upp en flaska eller två.

Alltid kul att testa något man inte testat förut. Tack för tips!
Citera
2019-02-11, 19:31
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennethakare

Almdudler är nice! Jag såg ett inlägg här på flashback där någon beskrev smaken som en korsning mellan trocadero och rakvatten, vilket för mig känns ganska passande. Absolut inte äckligt eftersom jag köper almdudler närhelst den dyker upp, men smaken är speciell och svår att beskriva tycker jag. Någon beskrev den som en korsning mellan ginger ale och fläder. Kanske det..

Hur som helst så gillar jag almdudler, men det jag mestadels gör med den är almradler, vilket är en blandning av almdudler och starköl. Det är fan nice som måltidsdryck!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Radler
Citera
2019-09-14, 15:02
Medlem
mimimexs avatar
Jag älskar den här österrikiska drycken! Jag smakade den första gången på en buyiersk restaurang i Hamburg.

Almdudler kan man numera beställa på deras officiella hemsida (på tyska) https://almdudler.myshopify.com. Jag har beställt från deras hemsida och det har inte varit några problem. Jag fick min beställning inom en vecka.

Leveransen är dyr. De tar minst €46 för leverans till Sverige beroende på vikten.
Citera
2019-09-14, 17:06
Moderator
Allaballawallas avatar
Matlagning och metoder --> Alkohol och dryck
/Moderator
Citera
2019-09-14, 18:30
Medlem
Isnatts avatar
Ska det vara alkohol i den 'egentligen' eller är det en alkoholfri dryck?
Citera
2019-09-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ska det vara alkohol i den 'egentligen' eller är det en alkoholfri dryck?
Det är en läsk.
Citera
2022-06-02, 21:16
Medlem
Hazizas avatar
Lidl kör en Alpin vecka nu och har Almdudler i butikerna för tillfället, köpte mig ett flak idag helt okej dryck!
Citera
2024-03-23, 12:25
Medlem
Farbaute666s avatar
Kan man köpa Almdudler i Sverige?

Helt enkelt frågan.

Jag har tidigare kunnat köpa den på Lidl under vissa kampanjer, men nu har jag inte sett den där på drygt ett år.

Givetvis kan jag kontakta Lidl och fråga, men jag ville bara kolla här om någon vet något annat ställe som säljer Almdudler.

Det finns ju inget som smakar liknande.
Citera
2024-03-23, 15:25
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Helt enkelt frågan.

Jag har tidigare kunnat köpa den på Lidl under vissa kampanjer, men nu har jag inte sett den där på drygt ett år.

Givetvis kan jag kontakta Lidl och fråga, men jag ville bara kolla här om någon vet något annat ställe som säljer Almdudler.

Det finns ju inget som smakar liknande.
Såg den för ett tag sedan kanske 3månader sedan, så den kommer och går lite, men tycker du ska snacka med Lidl, tror inte den finns någon annanstans, tycker med den är trevlig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in