Inhandlade nyligen en bärbar dator men den har inget eget grafikkort, processorn är okej och ram-minnet likaså MEN jag tänkte att det vore kul att lira spel också så den skulle behöva ett eget grafikkort.
Kan man lägga till grafikkort på bärbara (den första frågan som verkligen visar min okunskap) och om i så fall, kan jag se om jag kan göra det i min? Och var kan jag få reda på denna information?
Det finns ingen direkt standard för grafikkort plus att din kylning i nuvarande laptop inte är gjor för extra värme. OM det nu ens skulle gå att få dit ett grafikchip är risken stor att moderkortet inte har stöd för det heller.
Det finns dessutom inga återförsäljare som säljer grafikkort till laptops för internt bruk.
Det finns/fanns dock externa grafikkort vet jag som funkat helt okej men då måste man ansluta detta till en extern skärm/TV/projektor för att det ska fungera.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!