Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-04-05, 12:42
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Du upplevde alltså att mirtazapin funkade bättre för sömnen än Mianserin?

Hej!

Jag sov bra på mianserin den första natten,
men medicinen fungerade sedan sämre (vaknade tidigt).

Mirtazapin kan vara bättre för sömnen,
men jag lägger till en låg dos Lyrica.

Jag blev väldigt trött på dagen av mirtazapin,
men jag har inte det problemet längre.

Mirtazapin + Voxra är en stark kombination,
som jag kan rekommendera.

Hälsningar
Stövel-Anders

Voxra 300 mg
Mirtazapin 45 mg
Lyrica 25 mg
Buspar 40 mg
Citera
2010-08-16, 16:30
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av darw
Nu har jag använt mianserin i några dagar o jag tycker jag blir helt uppskruvad av det o måste ta benso för att lugna ner mig. Är det en vanlig bieffekt? Jag trodde det skulle ge dåsighet o inte motsatsen.

Det där hände mig också!

Jag kände mig allmänt "full i fan" och kände mig allmänt "förbannad" hela tiden.

Det har nog med noradrenalinet att göra.

Adrenalin har ju den effekten!
Citera
2017-02-21, 02:41
  #27
Medlem
Majeztics avatar
Fick Mianserin utskrivet för ett par dagar sedan. Har varit i en djup depression sen 3 år tillbaka och testat allt man kan tänka sig. Fasar nu ut Klomipramin för att sedan gå fullt på Mianserinet.
Tror dock jag överdoserade lite. Sov 20 timmar och vaknade av stickningar från tå till hjässa.

Tog följande:

25 mg Klomipramin
60 mg Mianserin
14 mg Imovane
50 mg Quetapin
20 mg Xarelto

Ska som sagt sluta med Klomipraminet och tydligen maxa på 90mg Mianserin. Verkar vara lite väl mycket tycker jag. Ska även köra vidare på det andra jag staplat upp som Imovane, Quetapin och Xarelto. Tar även dagtid 4-6 tabletter Citadon och drar säkert i mig 4-6 tabletter TREO.

Detta är en jävla mix det vet jag. TREO ska jag definitivt inte äta och egentligen inte Citadonet heller då jag går på blodförtunnade Xarelton. Så jag antar att jag kommer dö "naturligt" innan jag tar livet av mig själv.

Börjar närma mig slutet av allt jävla testande av piller. Legat på psyk flera gånger och även gått igenom 12 ECT behandlingar. Går även på sprutbehandling med Nebido för att få upp testosteronet.

Annat skit jag testat är och även tar vid behov:

Lergigan
Voxra
Stesolid
Sobril
Mirtazapin
Zoloft
Cipramil
Cymbalta

Säkert något mer jag inte kommer ihåg. Någon annan där ute i stugorna som lever med långvarig ångest och depression som kan komma på tips? Orkar snart inte så mycket längre.
Citera
2017-04-09, 22:53
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majeztic
Fick Mianserin utskrivet för ett par dagar sedan. Har varit i en djup depression sen 3 år tillbaka och testat allt man kan tänka sig. Fasar nu ut Klomipramin för att sedan gå fullt på Mianserinet.
Tror dock jag överdoserade lite. Sov 20 timmar och vaknade av stickningar från tå till hjässa.

Tog följande:

25 mg Klomipramin
60 mg Mianserin
14 mg Imovane
50 mg Quetapin
20 mg Xarelto

Ska som sagt sluta med Klomipraminet och tydligen maxa på 90mg Mianserin. Verkar vara lite väl mycket tycker jag. Ska även köra vidare på det andra jag staplat upp som Imovane, Quetapin och Xarelto. Tar även dagtid 4-6 tabletter Citadon och drar säkert i mig 4-6 tabletter TREO.

Detta är en jävla mix det vet jag. TREO ska jag definitivt inte äta och egentligen inte Citadonet heller då jag går på blodförtunnade Xarelton. Så jag antar att jag kommer dö "naturligt" innan jag tar livet av mig själv.

Börjar närma mig slutet av allt jävla testande av piller. Legat på psyk flera gånger och även gått igenom 12 ECT behandlingar. Går även på sprutbehandling med Nebido för att få upp testosteronet.

Annat skit jag testat är och även tar vid behov:

Lergigan
Voxra
Stesolid
Sobril
Mirtazapin
Zoloft
Cipramil
Cymbalta

Säkert något mer jag inte kommer ihåg. Någon annan där ute i stugorna som lever med långvarig ångest och depression som kan komma på tips? Orkar snart inte så mycket längre.


Hur går det för dej? Funkar mianserinet bra?
Citera
2017-06-21, 21:06
  #29
Medlem
Majeztics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
Hur går det för dej? Funkar mianserinet bra?

Ursäkta sent svar. Nej Mianserinet gör bara bara mig väldigt trött. Kan sova 12 timmar och vill bara sova mer så det är bra om man vill sova mycket. Börjar bli desperat. Har ett sånt satans ångestpådrag 24/7 att jag snart inte orkar mer. Vet inte vad jag ska ta mig till. Har som sagt provat det mesta men inget hjälper. Har aldrig provat cannabis men jag har läst att folk med ångest och depression känt sig bättre. Är 51 bast och har aldrig provat och vet inte ens hur jag skulle få tag på det ens om jag ville.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback