Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-03-31, 21:48
  #37
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Framför allt så har det i regel aldrig känts riktigt rätt. Två cannabinoider som jag har testat har varit rätt okej, original-Spice som faktiskt var riktigt bra och så en variant som gav munchies och god sömn.

Hur menar du inte känts rätt?



Citat:
Äh, bra knappar eller samma mängd MDMA är ju faktiskt samma sak och MDMA kan man ju krossa och späda.

Att snorta en krossad XTC och att snorta rent mdma är för mig helt olika saker i alla fall. har inte snortat xtc så ofta då det alltid slutat med att man spytt.



Citat:
Du är föŕlåten. ^^

Tack BFC!!
Citera
2013-03-31, 22:47
  #38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Hur menar du inte känts rätt?
Att jag inte har känt mig stenad utan snarare "typ stenad". Svårt att förklara.

Citat:
Att snorta en krossad XTC och att snorta rent mdma är för mig helt olika saker i alla fall. har inte snortat xtc så ofta då det alltid slutat med att man spytt.
Jag har aldrig spytt av MDMA i någon form eller intagningssätt men jag har förstått att det inte är helt ovanligt. Dock så menar jag att 120mg MDMA ger samma rus oavsett om det är pressat till ett piller eller inte. Allt annat är uppenbarligen lögn och skitsnack.
Citera
2013-04-04, 17:06
  #39
Medlem
bongloards avatar
Över 10 månader rökte jag 8-9 månader dagligen. Vissa perioder var det en 5a över 3-4 dagar och en period jag vet att jag rökte mest var det ca 60g på en vecka. Rökmixen gjorde jag själv och hade potensen 0.5g Mam2201/0.5g Ur-144 på 40g Damiana. Vet någon period där jag rökte rent pulver och då var det betydligt mer per dag än den gången jag rökte 60g på en vecka.

Biverkningar: Tal och Uppfattnings svårigheter, Irritation, Ångest, Bröstsmärtor, Njursmärtor, Huvudvärk, Ofantliga mängder slem i lungorna av mixmaterialet.

Förutom dessa så var jag jävligt beroende av det. Det är ungefär 3 månader sen jag slutate och jag är riktigt glad att jag tog mig ur skiten. Det var 2-4 veckor av psykisk kaos, första dagarna hade jag några fysiska biverkningar också. När jag slutate så trappade jag även ner för att minska AT symptomer. Det finns dock några positiva effekter av spice, men de är helt ovesäntliga med tanke på vilka biverkningar man får.

Jag har tidigare rökt Cannabis, 5 månader i rad som längst. De negativa jag upplevde från den perioden är att jag fick tjära i lungorna som jag gick och hostade av. Kan seriöst inte komma på något annat negativt.

Legalisera CB.
Citera
2013-04-10, 17:54
  #40
Medlem
qwertyyyyyys avatar
Fy fan.. Så sjukt läskiga videos och kan inte fatta att jag har varit så dum och hållt på med den där skiten. Kommer förmodligen aldrig i mitt liv röka det igen då det bara är SKIT och inget man ska hålla på med över huvud taget.

Började röka det när jag blev tvungen att göra pissprov när jag hade torskat på THC.

Effekterna jag fått av spice är: man blir känslokall, hjärndöd, glömsk så in i helvette (Om jag tex skulle gå och hämta något och reste mig upp hade jag glömt vad det var jag skulle göra efter 4 sekunder. Det hände om och om igen tills jag var tvungen att mumla för mig själv vad jag skulle göra tills jag gjort det.), jävligt trött, seg, talsvårigheter (började stamma och hade svårare att "få ut orden", får lätt ångest. Det känns även som att det är mer "beroendeframkallande" än cannabis, vilket kanske inte är så konstigt eftersom att det är kemikalier och inte en växt så självklart reagerar kroppen annorlunda. Effekterna är HELT annorlunda än vad jag får av cannabis. Det hände ett fåtal gånger att man kände säg glad och sånt av det, det är knappt några positiva effekter av det.

Själv har jag sneat ett par gånger under den ganska korta tid jag rökte det här men en gång var det jävligt extremt, jag stod ute och rökte och jag fick verkligen PANIK från ingenstans. Det var den äckligaste känslan jag någonsin känt och hade jag kanske rökt lite till hade jag kanske också varit blind idag. Det svartnade för ögonen på mig hela tiden, vart jag än tittade och jag kunde knappt tänka. Det var helt tomt i skallen på mig utom paniken jag hade.

Som sagt, tänker aldrig röka det igen och rekommenderar ingen att testa det! Det är lätt att skilja från riktig cannabis på lukten och utseendet. Effekterna som personerna i videorna tror jag verkligen inte att man får av äkta cannabis. Jag är 100% säker på att man inte blir varken blind eller att man dör. Det har jag aldrig hört talas om och kommer med största säkerhet aldrig hända någon heller.
Citera
2013-09-21, 20:41
  #41
Medlem
Den enda fördelen med spice är om man vill ha ett snabbt rus som inte varar länge
ca 45 minuter har jag för mig sen är la resten skit?
Aldrig testat och kommer la aldrig göra det heller?
Citera
2013-09-21, 21:02
  #42
Medlem
Testa och se, jag tar hellre en hövding Spice när det nalkas, enbart för att slippa den enorma munchen som bara får mig att må illa, äter som bara fan annars också så de går inte nådigt på kolasås o glass
Citera
2013-09-23, 04:47
  #43
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagztor
Så cannabis är att föredra över spice? Finns det någon hälso anleding att röka spice och inte cannabis?

Cannabis över spice alla dagar i veckan, det är allt du behöver veta. Cannabis är en hyffsat säker drog du inte kommer få några vidare skador av förutom kanske lite sämre närminne, Rökmixar aka "spice" vet du inte vad dom gör med kroppen, vissa kanske är farliga mot njurar, medans andra inte är det. Vissa kanske kan orsaka stroke, andra inte. Cannabis är testat och folk har rökt det i tusentals år. Rökmixar har inte funnits länge alls, och det är du som användare som är test piloten för den drogen, inte nån stackars labb råtta .
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback