Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-27, 14:13
  #133
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattfjong
En kvinna som kritiserade somalier på Fejsbok åtalas nu i Luleå av regimens åklagare. Polisen och rättsväsendet påstår sig inte ha resurser att utreda våldtäkter men åsiktsbrott finns det alltid resurser för tydligen. Yttrandefrihet i Sverige är det bara regimen och dess knähundar som har.

https://www.nordfront.se/kvinna-skre...atalas-hon.smr

I sådana fall tycker jag att man ska publicera åklagarens adress mm.
Citera
2018-03-02, 20:33
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Det tycker jag inte.
Sedan beror det givetvis på hur man definierar yttrandefrihet.
Gör det då. Något säger mig att din definition av yttrandefrihet skrämmer.
Citera
2018-03-02, 20:37
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Gör det då. Något säger mig att din definition av yttrandefrihet skrämmer.
Ni Sveavägen-68 politruker borde faanimej fråntas allt vad finansiellt stöd heter. Heder, känner du till det ordet?
Citera
2018-03-02, 20:44
  #136
Medlem
mmais avatar
Visst har vi yttrandefrihet... men det åtföljs alltid med ett hmm eller himlande med ögon om man inte följer gängse regler för vad som är rätt och PK av dom nyttiga idioterna som anser sig ha det rätt bra i Sverige.
Citera
2018-03-02, 23:51
  #137
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Gör det då. Något säger mig att din definition av yttrandefrihet skrämmer.

Yttrandefrihet beror på vem som helt enkelt bestämmer vad som innefattar detta. Total yttrandefrihet är utopi. En klassiker är givetvis att ifrågasätta Förintelsen, där ryker de demokratiska rättigheterna åt fanders för vederbörande.
Citera
2018-03-02, 23:59
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Yttrandefrihet beror på vem som helt enkelt bestämmer vad som innefattar detta. Total yttrandefrihet är utopi. En klassiker är givetvis att ifrågasätta Förintelsen, där ryker de demokratiska rättigheterna åt fanders för vederbörande.

Du ger mig huvudvärk!
Jag tror att du har fel, men låt mig återkomma. Det du skriver är omöjligt att svara på utan att ha tänkt efter.
Citera
2018-03-03, 00:05
  #139
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Du ger mig huvudvärk!
Jag tror att du har fel, men låt mig återkomma. Det du skriver är omöjligt att svara på utan att ha tänkt efter.

En slags drömtanke är väl en något form av nationellt styre med en sån bra och bred yttrandefrihet som möjligt. Om inte rent av en total yttrandefrihet. Självklart.
Citera
2018-03-03, 00:05
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Yttrandefrihet beror på vem som helt enkelt bestämmer vad som innefattar detta. Total yttrandefrihet är utopi. En klassiker är givetvis att ifrågasätta Förintelsen, där ryker de demokratiska rättigheterna åt fanders för vederbörande.

Ja och man får till exempel inte säga neger. När man börjar förbjuda ord har det gått långt. Motiveringen är att inge ska bli kränkt ??? Själva idèn med yttrafriheten ÄR ju att man SKALL få säga saker FAST folk blir kränkta. Som ditt exempel om någon ifrågasätter förintelsen jaha ok,då får man väl säga emot,vad är problemet?
Sedan har vi infört den odemokratiska HMF lagen som innebär att man inte får kritisera Islam eller somalier med lågt iq ? Spelar ingen roll om det är sant, "någon kan ta illa upp och bli kränkt". Personligen skiter jag fullständigt i att muslimer blir kränkta över Vilks, och Staten borde ochså skita i det. Likhet inför lagen heter det,vilken likhet ? Om en neger trakasserar mig och kallar mig jävla viting är det helt ok, men skulle jag säga något nedsättande tillbaka kan jag straffas men inte han. Vi hade redan en förtalslag.
Citera
2018-03-08, 11:35
  #141
Medlem
https://www.smalandsdagblad.se/artic...mot-folkgrupp/ Yttrandefriheten är bortblåst

QUOTE=ProffesorMoody|42723185]Sverige, ett av det mest känsliga länderna när det kommer till vad man pratar om, har på sig, vad man läser, so on and so forth. Alla avvikande åsikter döms man på, man blir mordhotad om man lägger upp bilder på mohamed, alla som stöttar SD är rasister? My ass att man har friheten att yttra sig om vad man vill i Sverige! Ärligt, Sverige är en skam för våran "frihet"[/quote]
Citera
2018-03-10, 13:49
  #142
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Ser man till följande artikel: https://www.dn.se/nyheter/sverige/tu...l-forhor-i-ku/
Citat:
Tidningsutgivarnas vd Jeanette Gustafsdotter vill att riksdagens konstitutionsutskott ska kalla bland andra Google och Facebook till förhör. Med anledning av senaste tidens rapportering av hatsajters nätaktiviteter ifrågasätter hon it-bolagens ansvarskänsla och förståelse för svensk tryck- och yttrandefrihet.

Så börjar jag bli mer och mer mörkrädd för utveckling i Sverige. Detta är ju skrämmande rakt igenom, jag tror sverige är på väg ned i ett mörkt mörkt hål, som man aldrig kommer kunna komma ut ur igen
Citera
2018-03-10, 21:23
  #143
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Ja yttrandefriheten finns-man måste bara tycka som Expressen.
Citera
2018-03-15, 00:30
  #144
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Ja yttrandefriheten finns-man måste bara tycka som Expressen.


Trams på HÖG nivå...


Själv pissar jag på allt och alla på allt från Facebook till Familjeliv, och de enda som kommit efter mig p.g.a det är en och annan nazist samt en och annan kriminell.

Staten däremot, har alltid hållit sig på behörigt avstånd.

De ENDA som hotar min yttrandefrihet i nuläget, är samma grupp av människor vars rätt att uttrycka sig jag kämpade hårt för på 90-talet. Deras tack för den ansträngningen är blattisk till sin natur, vilket är lite av en självmotsägelse för dem eftersom de samtidigt påstår sig vara "PurVita".
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-03-15 kl. 01:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback