Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-11, 13:38
  #13
Medlem
Boootar grapefrukt Sub med ?
Citera
2013-04-11, 17:22
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wamielan
Boootar grapefrukt Sub med ?


http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._by_grapefruit

Kort svar: Ja.
Citera
2013-04-11, 22:51
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regis
Har tagit sub nu, är de nån idé att dricka grapefrukjice nu, eller måste man göra de innan?

Det är klart. Det går ju in i systemet. Fast med lägre effekt. Men det bästa är om det maxar i system när du skjuter oxyn....

Ett råd jag kan ge är för det första att köpa tropicana, men sen att ha is i och liten vatten. Smaken blir inte så stark då. (drick två glas) Det blir fakiskt gott då. Och lite alkohol skulle man ju kunna ha... (men var försiktig)(typ 2-3cl vodka). Det boostar ytterligare så klart. Hur mycket är svårt att säga. Men jag vet att det boostar.
Citera
2013-05-19, 00:59
  #16
Medlem
InvalidSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
Tror ni det skulle förlänga ruslängden på AH-7921, någon som har testat?
Interagerar gör det nog, folk tror att det går på seretoninet, och SSRIs och grapejuice interagerar...

Säger inte att interaktionen nödvändigtvis behöver vara "positiv"...
Citera
2013-05-23, 22:56
  #17
Medlem
YngreHerres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Ja
Vill inte vara dryg, bara informera.

"The interaction caused by grapefruit compounds lasts for up to 24 hours, and its effect is the greatest when the juice is ingested with the drug or up to 4 hours before the drug."
"The effect of the interaction decreased with increasing time between juice and drug intake. "

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8751023

OT: Är du leggad syrra? PMa =)
Citera
2013-05-24, 16:32
  #18
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngreHerre
Vill inte vara dryg, bara informera.

"The interaction caused by grapefruit compounds lasts for up to 24 hours, and its effect is the greatest when the juice is ingested with the drug or up to 4 hours before the drug."
"The effect of the interaction decreased with increasing time between juice and drug intake. "

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8751023
Ja 4 timmar innan och inte enbart i samband med intaget om den aktiva substansen dessutom har en halveringstid kortare än att du hinner säga dödsknarkarnazist.


Citat:
OT: Är du leggad syrra? PMa =)
Var du ute efter att få en spruta rektalt eller?
__________________
Senast redigerad av Metacognition. 2013-05-24 kl. 16:35.
Citera
2013-05-25, 19:45
  #19
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
Tror ni det skulle förlänga ruslängden på AH-7921, någon som har testat?

Tog de när jag druckit grapejuice innan och snacka om att jag blev väck. Kan dock inte svara på om de är för att jag tog för mycket AH eller om de berodde på juicen.

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
3 dl +.

Gäller de alla droger som man vill boosta?
Citera
2018-11-14, 04:57
  #20
Medlem
Grapefruktjuice

Mitt lilla förråd av 80mg Oxy har börjat sina, och de sista 3 har jag varsamt och noga mortlat till ett fint pulver, som jag personligen tycker slår lite bättre upp i snoken än att svälja tabs.

Läste tillomed på fass att Grapefruktjuice ökar effekten av Oxycontin, så i morgon tänkte jag handla 1 liter. Min tollerans har nått en peak då jag igår snortade ca 60-80mg och sulade i mig 160mg. Tidsperiod ca 08:00 - 22:00, så typ 220-240 mg oxy på ca 14 timmar.

Om det finns någon med erfarenhet att dricka den beska juicen, räcker det med ett nomalstort glas med juice, eller behöver jag sula i mig 1 hel liter? mängden bör ju ha en viss betydelse, min tanke var iaf upp i snoken med 40mg och sedan dricka ca 2-3 dl juice.

Eller dricka 2-3dl juice låta lever, njurar få smak på juicen, om jag förstått allt rätt så frisätts någon enzym i levern av grape, som sedan i sin tur gör att man får en ökad effekt av de flesta opiater "alla?"

Feel free to svara, om någon har känt någon skillnad på rus, längden, euforin.

d.s

Finns det något man kan ta eller göra för att slippa sitta/stå på toan och försöka pissa som fasen e tidskrävande och kräver mer focus än att skråspika nubb med en slägga ?

Mvh despen
Citera
2018-11-14, 05:48
  #21
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Hade för mig att gäller för benso?

Men du ska i alla fall dricka innan du stoppar i dig pulvret, läste någonstans att vissa inte ens känner någon skillnad. Hoppas du får det gött i alla fall
Citera
2018-11-14, 07:41
  #22
Medlem
Grapefrukt har jag märkt att det förlänger effekten. Kanske även att effekten blir lite starkare, men inte mycket.

Skulle rekommendera att svälja pulvret istället. Ifall du tar upp det via snoken blir biotillgängligheten vad jag vill minnas 60% ungefär, medan om du sväljer så är det mellan 60-80% samt att effekten blir något längre.

Tror det räcker med cirka 2-3 DL av juicen. Men kanske dricka 5 DL om du inte vill chansa. Dock inte den som är koncentrerad utan den som heter Tropicana som har fruktkött m.m. Golden grapefruit tror jag den heter.

Någon får rätta om jag har fel om något.
Citera
2018-11-16, 15:33
  #23
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Grapefrukt har jag märkt att det förlänger effekten. Kanske även att effekten blir lite starkare, men inte mycket.

Skulle rekommendera att svälja pulvret istället. Ifall du tar upp det via snoken blir biotillgängligheten vad jag vill minnas 60% ungefär, medan om du sväljer så är det mellan 60-80% samt att effekten blir något längre.

Tror det räcker med cirka 2-3 DL av juicen. Men kanske dricka 5 DL om du inte vill chansa. Dock inte den som är koncentrerad utan den som heter Tropicana som har fruktkött m.m. Golden grapefruit tror jag den heter.

Någon får rätta om jag har fel om något.

Ska gå förbi ica idag så jag funderar på om jag ska köpa lite juice.
Hoppas man blir lite skevare än vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback