Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-07, 22:42
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Exakt vad skulle det hjälpa till med i den här tråden? Folk vill få tips om HUR de kan tjäna pengar hemifrån. Att kunna gångertabellen ger inget klirr i kassan. jävla retard

Suck.. Poängen var exempelvis om man köper saker från Kina, säljer dem med en 50%ig vinst hur fort dessa pengar kan växa bara man har drivkraften.


Att spela jättehäftig över internet ger heller inget klirr i kassan.

Räknesättet var en modell för TS på hur snabbt han/hon kan göra pengar via somsagt var exempelvis kinaprylar, antikt eller konst.

Och att sälja saker från Kina, det rådet har han redan fått om du öppnar ögonen så det är väl helt meningslöst att jag upprepar det, "jävla retard".
Citera
2016-09-08, 18:28
  #86
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesupreme
Suck.. Poängen var exempelvis om man köper saker från Kina, säljer dem med en 50%ig vinst hur fort dessa pengar kan växa bara man har drivkraften.


Att spela jättehäftig över internet ger heller inget klirr i kassan.

Räknesättet var en modell för TS på hur snabbt han/hon kan göra pengar via somsagt var exempelvis kinaprylar, antikt eller konst.

Och att sälja saker från Kina, det rådet har han redan fått om du öppnar ögonen så det är väl helt meningslöst att jag upprepar det, "jävla retard".
Fast det ger ju inget tips på HUR hen kan tjäna pengar.

"köp något för 500.000kr och sälj det för 1.000.000 kr så har du tjänat 500.000kr". Kallar du det för ett tips som kommer hjälpa TS?

"Jävla retard" kvarstår.
Citera
2016-09-08, 18:44
  #87
Medlem
BorgeHs avatar
Det finns inga lata sätt. Att bygger på arbete. Bara kriminella tror att det finns legala genvägar...

Om du inte kan något: Plocka bär och svamp nu, skogarna är fulla. Senare erbjud tjänster som klippa gräs, skotta snö, gå ut eller passa hundar.

Om du kan något: Erbjud läxhjälp eller sälj konsulttjänster i det du kan (ekonomi, teknik?).

Att försöka blåsa folk på Blocket eller i kedjebrev är bara pinsamt. Vill du hålla på med sådan skit?
Citera
2016-09-08, 19:32
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Fast det ger ju inget tips på HUR hen kan tjäna pengar.

"köp något för 500.000kr och sälj det för 1.000.000 kr så har du tjänat 500.000kr". Kallar du det för ett tips som kommer hjälpa TS?

"Jävla retard" kvarstår.

Jag tror mitt inlägg ger ett betydligt mer hjälp än ditt skit.

Jag vet inte om det kommer hjälpa TS, men han/hon har ju redan fått otroligt mycket tips så om TS nu redan uppstartat något utav dessa projekt kanske TS ser det som en trigger.

Är det något jag hatar är det arselhål som dig som jämt och ständigt gnäller o påpekar massa ointressant skit som inte hjälper någon.

Edit: Förövrigt har jag redan skrivit att inlägget kan ses som OT men förhoppningsvis ses inlägget som en trigger men ändå är du på och hugger, varför? Blir du trakasserad på jobbet eller har du inga vänner? Förklara poängen med ditt inlägg.
__________________
Senast redigerad av Thesupreme 2016-09-08 kl. 19:36.
Citera
2016-09-09, 09:05
  #89
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesupreme
Jag tror mitt inlägg ger ett betydligt mer hjälp än ditt skit.

Jag vet inte om det kommer hjälpa TS, men han/hon har ju redan fått otroligt mycket tips så om TS nu redan uppstartat något utav dessa projekt kanske TS ser det som en trigger.

Är det något jag hatar är det arselhål som dig som jämt och ständigt gnäller o påpekar massa ointressant skit som inte hjälper någon.

Edit: Förövrigt har jag redan skrivit att inlägget kan ses som OT men förhoppningsvis ses inlägget som en trigger men ändå är du på och hugger, varför? Blir du trakasserad på jobbet eller har du inga vänner? Förklara poängen med ditt inlägg.
Du är jätte duktig, TS är nog miljonär vid det här laget
Citera
2016-09-11, 16:11
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Du är jätte duktig, TS är nog miljonär vid det här laget

Frågan kvarstår.
Citera
2016-09-12, 09:48
  #91
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesupreme
Frågan kvarstår.
Är det inte ganska tydligt, eller har du svårt att läsa?

Jag tyckte ditt inlägg var skit helt enkelt och ville påpeka det så att du förhoppningsvis inte göra om samma misstag.
Citera
2016-09-16, 19:02
  #92
Medlem
Har man litet kapital är bonushora det absolut bästa, annars aktieägande
Citera
2016-09-17, 10:41
  #93
Medlem
Börja med att sätta dig ner och ställ dig frågan, "vad kan jag? vilka kunskaper och talanger har jag att erbjuda som andra är intresserad av?" och skriv ner allt du kommer på en lista.

Vissa har praktiska saker inom hantverk medans andra kan teoretiska saker. Allt går att omvandla till en tjänst som du kan erbjuda och sälja till andra för pengar.

När du är klar med brainstormandet så har du en lista med 5-20 saker, välj ut dom bästa och tänkt över vilka du vill satsa på.
Citera
2016-12-13, 09:58
  #94
Medlem
Förutsatt att man inte har ett vanligt jobb redan utan är sjukskriven/arbetslös/studerar med lite bunden undervisning kan man tjäna lite extra på att vara dagmatte/-husse. Timpenningen är så liten att den nästan inte syns. En medellön ligger på en hundring om dagen, i Stockholm säkert mera. Men gillar man att umgås med hundar och inte har en massa saker inbokade på dagarna är det ändå rätt lätta pengar. Ett par promenader förutom att göra det man ändå gillar, umgås och busa med jycken. Och ge den mat förstås!

Har man en jycke varje vardag blir det även med 100 kr/dag ~2000 i månaden och det gör stor skillnad på en låg inkomst. Tar man två hundar kan man dubbla det. För många kanske man inte ska ta med tanke på eventuella störningar som kan uppstå och att nån sur granne kan få för sig att anmäla en för svartjobb/försäkringsbedrägeri. Man kan så klart göra det vitt, men då blir ju kostnaden orimligt stor för ägaren, så det är nog inte många som är intresserade av det.

Kolla t.ex. http://grannar.se och diverse hundforum och grupper på fejan .
__________________
Senast redigerad av filifjonken 2016-12-13 kl. 10:00.
Citera
2017-03-22, 23:36
  #95
Medlem
Jag arbetar bla. som utbildare/utvecklare ofta hemifrån.

T.ex om jag tar en kurs på yrkeshögskolan (inom IT) och håller i den så kanske jag får 50k per kurs. Då sitter man hemma med Adobe Connect och gör material. I höst ska jag ta ettt kurspaket på 16veckor och får 180k för det. Dock kan jag allting sedan tidigare, och behöver knappt anstränga mig. Blir lite mycket med att rätta labbar... men men. Jag menar jag kan arbeta 4 månader (3 dagar i veckan) och vara ledig resten av året, dock blir inte årslönen så saftig, men friheten!

Men det mest positiva med detta: Jag får alltid 3 månader semester på sommaren, under den tiden kan jag ligga på en strand eller i min husvagn och utveckla appar!
__________________
Senast redigerad av datapojken 2017-03-22 kl. 23:39.
Citera
2017-03-23, 03:19
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsKeso
Frågan är enkel men lösningen förmodligen desto svårare!

Vad anser du vara bästa sättet att tjäna pengar på hemifrån?

Jag har ett jobb och en lön men jag och min sambo går i "skaffa-barn" planer och ett extra skjut till kassan hade verkligen behövts. Har du något bra tips på vad man kan göra (helst hemifrån) för att tjäna en extra hacka i månaden (det får vara precis hur tråkigt arbete som helst).


aktier
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback