Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-05-03, 21:11
  #49
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Kan man använda isopropanol istället?


Det borde väl gå hur bra som helst för det dunstar väl helt & hållet det också.

Man borde väl kunna använda vatten också. Det lär dock ta lite längre tid att torka & man borde väl kanske inte använda sig av iskallt vatten heller för jag misstänker det blandar ut sig bättre med lite varmare vatten.

Men jag spekulerar bara, så ta mig inte på orden.
Citera
2016-09-10, 23:01
  #50
Medlem
bithaxs avatar
Går det att köpa det här någon stans nu för tiden?
Eller är det borta pga. av hänsyn till er knarkare som håller på?

Jag behöver lite för att torka av plåten innan jag lackar. Glömde på Biltema, så tänkte gå till ICA, om det nu finns nått på ICA.
Citera
2016-09-11, 12:10
  #51
Medlem
hoppidoppis avatar
Klart det går köpa Aceton på Ica/livsmedelsbutiker överlag. Men ja, det plockas bort från hyllorna då det kan användas för att tillverka droger, inte bara användas som lösningsmedel för att blanda rökmix eller ta bort oljefläckar eller whatever. Du får ofta visa leg, det finns ofta vid kassan i 150ml Gripen Kemiskt ren Aceton flaskor för typ 17-18kr så missbruket begränsas.
Citera
2016-09-11, 12:35
  #52
Medlem
8bitrages avatar
Eller så går man på Biltema, köper 1L ren aceton för 70kr och ser skadeglatt på stackarna som går på ICA och köper 0.15l aceton för 20kr och behöver stå ut med pinsamheten(?) att fråga efter det i kassan... (halva literpriset på biltema då).

Eller vill man vara riktigt snål går man till K-rauta och köper 5L aceton för 269kr (53kr/l).

Finns ännu billigare ställen också men dom får ni leta upp själva
Citera
2017-05-04, 12:06
  #53
Avstängd
VARJAZs avatar
Finns det på Willys? Coop Konsum?

Bor i en liten stad, har sett Aceton med olja på Willys, men inte kemiskt ren aceton.
Citera
2017-05-04, 13:52
  #54
Avstängd
VARJAZs avatar
Hittade kemiskt ren aceton på färghandeln.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback