Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-27, 17:51
Medlem
svartaspetsars avatar
Jag började med antabus idag, har alltså bara fått en dos. Läkaren sa att jag måste ta det varje dag i en vecka först innan koncentrationen går upp. Tror ni att det är okej att dricka på dag 1? Om den inte gjort verkan än. Tacksam för svar!
Citera
2013-03-27, 17:54
Medlem
arowanajs avatar
Du kan ju alltid testa. Det enda som kan hända är att du kan få en känsla av att du kommer spy upp dina inälvor.
Lycka till!
Citera
2013-03-27, 17:59
Bannlyst
Antabus!! fan det är bara tunnisar som bryr sig om det, ta dig du en ordentlig fylla berätta här i morgon hur det gick.
Citera
2013-03-27, 18:00
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Det ska gå minst två dygn sedan man druckit alkohol innan man börjar med Antabus. Det tar tre dagar innan medicinen börjar verka med full effekt. När man har slutat med medicinen kan det ta upp till två veckor innan effekten har försvunnit.

Tar du idag (dag 1) uppfyller du inte kriterierna för att börja med antabus två alkoholfria dygn. Det tar "max" tre dygn innan medicinen börjar verka fyllt ut, så antar att du kan få rejäla biverkningar om inte alkoholen hinner gå ur.

Har hört att man kan dricka till en vis gräns sen får man inga biverkningar längre. Vet dock inte om det är sant.

http://www.1177.se/Norrbotten/Fakta-...l-A-O/Antabus/
Citera
2013-03-27, 18:09
Medlem
Om doktorn ordinerade det är det säkert okej!
Citera
2013-03-27, 18:09
Medlem
svartaspetsars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Tar du idag (dag 1) uppfyller du inte kriterierna för att börja med antabus två alkoholfria dygn. Det tar "max" tre dygn innan medicinen börjar verka fyllt ut, så antar att du kan få rejäla biverkningar om inte alkoholen hinner gå ur.

Har hört att man kan dricka till en vis gräns sen får man inga biverkningar längre. Vet dock inte om det är sant.

http://www.1177.se/Norrbotten/Fakta-...l-A-O/Antabus/

Det står alltså att det tar 3 dygn för det att verka fullt ut. Jag kan ju prova att dricka några klunkar och se om det går bra? Ska på en spelning nämligen och det kommer vara en del personer där som jag helst inte träffar nykter haha. Aja vi får se om jag vågar testa.
Citera
2013-03-27, 18:20
Medlem
Desert-eagles avatar
Antabus går att "dricka igenom" man börjar med en tesked och får lite hjärtklappning, sen väntar man tills det lugnar ner sig, sen tar man en till sked o sen ökar man lite, till slut är det bara att dricka som vanligt. men varför ta antabus om du vill dricka ?
Citera
2013-03-27, 18:57
Medlem
sommarlovs avatar
Redan rubriken får en att haja till!

Om du verkligen tar antabus måste du ligga illa till med spriten!
Varför inte ta ödet i hand och ta det lugnt ett tag?
Citera
2013-03-28, 03:07
Medlem
2rs2pures avatar
Min morsa höll på att dö i princip när hon gjorde det, men du kan ju testa, du kanske bara kommer spy så mycket att din magsäck tillslut följer med , eller så har du tur
Citera
2013-03-28, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Redan rubriken får en att haja till!

Om du verkligen tar antabus måste du ligga illa till med spriten!
Varför inte ta ödet i hand och ta det lugnt ett tag?
Håller med. Det känns som att man efter en dag på början mot ett missbruk, vill dricka är det som inte är bra.

Jag har en vän som gått på detta och det var nästan så att direkt när man börjar med antabusen så börjar den verka.
Skulle alltså ej rekommendera detta
Citera
2013-03-28, 17:02
Medlem
svartaspetsars avatar
Det gick hur bra som helst att dricka!
Men nu är det slut på det för några månader.
Anledningen till att jag måste ta antabus är inte missbruk utan för att jag ska göra kbt och då får jag inte dricka om jag får ångest osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in