Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-25, 14:49
  #13
Medlem
M0wes avatar
vad du än gör köp inte metroid other M bara
Citera
2019-10-29, 20:33
  #14
Medlem
Elementarts avatar
Metroid Prime 4 Dev Retro Studios Hires Halo Character Modeller As New Lead Artist.

Ska bli intressant o se vad som händer med Metroid Prime 4.
Citera
2019-10-29, 20:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Metroid Prime 4 Dev Retro Studios Hires Halo Character Modeller As New Lead Artist.

Ska bli intressant o se vad som händer med Metroid Prime 4.

Det är mycket frågetecken. Första två hade standard-kontroller men en lite annorlunda kontrollmetod. Den högra spaken användes inte till att sikta med, utan att skifta mellan olika element. Trean, som även spridde sitt gift till originalet och tvåan med Wii-motion-kontrollen i form av Metroid Prime Trilogy, som många oförståeligt nog föredrar. Det sköna är att Switch inte har Wiis dumma kontroll, så förhoppningsvis blir det traditionella kontroller. Men jag föredrar att enkelt bara kunna fokusera på fiender (precis som i Zeldaspelen), då jag inte är så förtjust i first-person-shooters generellt. Originalet i dess ursprungliga form var dock perfekt. Det är precis så som ett Metroid Prime-spel bör vara. Tvåan krånglade till det med en parallellvärld som inte tillförde så mycket. Trean förstörde spelet med sin nya kontrollmetod.

Mina cent. Och ja fyran lär komma absolut tidigast sent 2021 om ens det. Retro Studios började från ruta ett (av vad jag förstått) sent 2018/tidigt 2019... så sent 2021 skulle innebära typ ca 3 år? Hoppas de inte rushar det utan tar tid på sig och siktar in på 2022 istället.
__________________
Senast redigerad av Patch1 2019-10-29 kl. 20:53.
Citera
2020-01-06, 22:36
  #16
Medlem
Elementarts avatar
En gammal producent som arbetade för Retro Studios för två år sedan har återvänt och det ryktas att man kanske kommer outsourca en del av arbetet för att Metroid Prime 4 inte ska bli alltför försenat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback