Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-05, 16:56
  #13
Medlem
Oxelösund har blivit en "Gangsterstad"!!!

Vad har hänt med det trygga lilla Oxelösund där jag växte upp!!!!
Nu studerar jag dock på en annan ort, Men är nästan rädd när jag ska hem till Oxelösund och hälsa på vänner & familj.

Oxelösund är hårt drabbat av brott och narkotika. Så var det inte när jag växte upp där.

Om jag inte minns fel så var det även nåon maffia uppgörelse på en avlägsen parkering någonstans i Oxelösund. Där dom enligt rykten sköt och misshandlade en kille för att få fram någon annan person eller hur det nu var.

Rena "Gansgter metoderna"!!!

Enligt tidningen var 2 av dom var Oxelösundsbor som senare även dömdes för Bankrån och grova vapenbrott. Jag tror jag vet vem en av killarna var, han är en psykopat som åkt in och ut på fängelser och som även misshandlade och slog en glasflaska i huvudet på en kompis till mig som redan låg ner! killen måste vara Psykopat!

Sedan var det väll en annan grov misshandel där flera gäng medlemmar misshandalde en kille för att han bad dom sluta slänga saker på han,

Hur kommer det sig att lilla Oxelösund ska vara så hårt drabbat?

/Fredde
Citera
2005-11-05, 17:02
  #14
Medlem
David_Ss avatar
Fredde112

hehehe du överdriver!!!!
ta bort ditt cp inlägg nu!
Citera
2005-11-05, 17:15
  #15
Medlem
Deca7000s avatar
[quote=Fredde112]
som även misshandlade och slog en glasflaska i huvudet på en kompis till mig som redan låg ner!
[quote]


Men trist att det var inte du som fick flaskan i huvudet..då skulle du inte skriva sånt här skit..
Citera
2005-11-05, 19:55
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
hehehe du överdriver!!!!
ta bort ditt cp inlägg nu!


ää ,han överdriver inte`(kanske lite) ,men dock vet alla att oxelösund har gått mer o mer blivit en liten förort till nyköping.
Är väl ingen större brottslighet i oxelösund?- dock så är det billigare o bo där om man jämnför lgh priser mm. så det är väl självklart att de flesta slödder hamnar där.
Citera
2005-11-05, 20:37
  #17
Medlem
David_Ss avatar
Kanske???

Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
ää ,han överdriver inte`(kanske lite) ,men dock vet alla att oxelösund har gått mer o mer blivit en liten förort till nyköping.
Är väl ingen större brottslighet i oxelösund?- dock så är det billigare o bo där om man jämnför lgh priser mm. så det är väl självklart att de flesta slödder hamnar där.


Tycker det bara att det är trist att han överdriver, Han får Oxelösund att låta som Sveriges farligaste plats *S*
Visst har det vart mycket skit som hänt där kanske, men du ser ju hur han skriver....
Citera
2005-11-07, 07:03
  #18
Medlem
Så illa är det väl inte i oxelösund men kanske inte sveriges trevligaste ort.

http://www.sn.se/parser.php?sect1=10...2=158&id=90863

Bus i helgen.
Citera
2005-11-07, 19:55
  #19
Medlem
Deca7000s avatar
Tidigt på söndagsmorgonen misshandlades en 35-åring våldsamt av ett gäng ungdomar på Föreningsgatan i centrala Oxelösund. De sparkade honom i ansiktet och slog honom med knytnävarna. 35-åringen överlevde.

verkar vara en himla otäck men okänd stad..så liten men så mycket våld..är det nya chichago här kanske?

var det inte ungefär samma sak som hände han som blev dödad..oxå en gäng på samma gata typ? känns som en deja vu..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback