Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-06, 16:24
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Haha har ungefär samma minne, fast har för mig att vi inte ens hade något bredband och farsan borrade hål igenom väggen till mitt rum för att kunna dra en LAN kabel mellan datorerna. Kommer ihåg att jag också mixtrade med ini filen och gjorde så att MIG planen droppade atombomber istället för sin vanliga attack med kulsprutan. Great fun

Det fanns också någon hidden level där man slogs mot jättemyror. Har för mig att jag ändrade så barackerna kunde producera dem istället för soldater vilket var rätt kul.

edit: Måste fan försöka installera det igen, har skivorna precis bredvid mig ju. Var nog mitt favoritspel en gång i tiden.

edit igen: cd-spelaren jag har är för gammal och jag kan inte ens hitta några drivrutiner till den som funkar med windows 7. Var nog evigheter sedan jag använde den sist. Trist.

Wow! Det där med jättemyrorna och att mixa så att MIG planet droppade atombomber har jag aldrig ens hört talas om och jag har ägnat många, många timmar av mitt liv på att spela Red Alert kan jag säga! Blir riktigt sugen på att starta Red Alert nu på en gång (har hela C&C paketet installerat på datorn)...
Citera
2017-02-06, 16:26
  #194
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Vilken hemsida går du in på när du lirar Command and Conquer spelen (de gamla klassiska) online?!


https://cncnet.org/download

drar hem klienten för de spel du vill spela (C&C) t.ex. installerar och startar. Sen komemr du in i lobbyn (ser ut som IRC) och där kan du chatta med personer samt joina spel. Easy peasy

edit* du kan dra hem o lira upp till Tiberian sun. RA2 och yuris revenge kräver originalskivorna!
Citera
2017-02-06, 16:27
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
https://cncnet.org/download

drar hem klienten för de spel du vill spela (C&C) t.ex. installerar och startar. Sen komemr du in i lobbyn (ser ut som IRC) och där kan du chatta med personer samt joina spel. Easy peasy

Perfekt! Kan man lira både Command and Conquer, Red Alert. Tiberian Sun, Red Alert 2, Yuris Revenge, Command and Conquer Generals och Command and Conquer Generals Zero Hour där?
Citera
2017-02-06, 16:29
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Perfekt! Kan man lira både Command and Conquer, Red Alert. Tiberian Sun, Red Alert 2, Yuris Revenge, Command and Conquer Generals och Command and Conquer Generals Zero Hour där?

Nu såg jag ditt svar längst ned (läser lite väl fort och slarvigt ibland). Jag har alla orginalskivor (har både Command and Conquer First Decade samt Command and Conquer Ultimate Collection)...
Citera
2017-02-06, 16:33
  #197
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Nu såg jag ditt svar längst ned (läser lite väl fort och slarvigt ibland). Jag har alla orginalskivor (har både Command and Conquer First Decade samt Command and Conquer Ultimate Collection)...

Fint! Dra hem o lira det pågår spel typ konstant, mycket RA och Tib sun! Fåtal C&C men det förekommer
Citera
2017-02-06, 18:17
  #198
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Wow! Det där med jättemyrorna och att mixa så att MIG planet droppade atombomber har jag aldrig ens hört talas om och jag har ägnat många, många timmar av mitt liv på att spela Red Alert kan jag säga! Blir riktigt sugen på att starta Red Alert nu på en gång (har hela C&C paketet installerat på datorn)...

Googla red alert ant mission så får du nog upp mer info om det om du är intresserad, kommer själv bara ihåg att det var någon i skolan som sa till mig hur man gjorde men det är så länge sedan nu att jag inte kommer ihåg själv hur man fick igång det. Angående hur man ändrade attackerna på vissa enheter samt vilka som gick att producera med olika byggnader så var det antingen via någon trainer eller editering av någon config fil om jag minns rätt, finns säkert info på google om det med
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2017-02-06 kl. 18:22.
Citera
2017-02-06, 22:47
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Googla red alert ant mission så får du nog upp mer info om det om du är intresserad, kommer själv bara ihåg att det var någon i skolan som sa till mig hur man gjorde men det är så länge sedan nu att jag inte kommer ihåg själv hur man fick igång det. Angående hur man ändrade attackerna på vissa enheter samt vilka som gick att producera med olika byggnader så var det antingen via någon trainer eller editering av någon config fil om jag minns rätt, finns säkert info på google om det med
Spelet var mycket mod-vänligt tack vare terrängeditorn och rules.ini - spenderade många timmar där. Kan dock inte minnas att jag lyckades få mig-planen att släppa a-bomber men det lät kreativt hur som helst Minns även att det fanns en ganska välutvecklad scenario-editor som någon knåpat ihop.

Jättemyrorna hade jag nästan glömt bort. I första c&c fanns även där gömda uppdrag fast med dinosaurier.
Citera
2017-02-07, 15:52
  #200
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Spelet var mycket mod-vänligt tack vare terrängeditorn och rules.ini - spenderade många timmar där. Kan dock inte minnas att jag lyckades få mig-planen att släppa a-bomber men det lät kreativt hur som helst Minns även att det fanns en ganska välutvecklad scenario-editor som någon knåpat ihop.

Jättemyrorna hade jag nästan glömt bort. I första c&c fanns även där gömda uppdrag fast med dinosaurier.

Haha, det där med dinosaurierna hade jag själv ingen aning om faktiskt, måste ta en titt på google
Citera
2017-02-07, 20:47
  #201
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Håller med dig till 100 %! Jag fick C@C Red Alert 1 julen 1997! Min bästa julklapp (bortsett från min första PC 1996 samt Super Nintendo 1993 och Gameboy Classic 1991) någonsin!

Måste varit svårt/jobbigt att lira det på konsol. Alla FPS spel och strategispel tycker jag man spelar bäst på PC medan sportspel såsom FIFA, NHL, Madden etc spelas bäst på konsol.

Har också väldigt väldigt många fina minnen med Red Alert 1! Speciellt alla uppdrag man lirade. Tanya var helt klart en favorit och samma sak med Mammoth Tanken (ryssarnas stora pansarvagn). Lirar spelet även idag (det går att lira det på Windows 10 om man installerar rätt patch etc). Tror även att det går att lira det online idag.

Några andra klassiska strategispel var ju också Warcraft 2 (första strategispelet som jag spelade), Command and Conquer från 1995, Starcraft 1 från 1998, Tiberian Sun var också riktigt schysst! Red Alert 2 och Yuris Revenge var också riktigt bra strategispel!

Riktigt kul att idag bjuda över massa polare och spela multiplayer mot varandra!

Red alert 1 var klart bättre på pc. inget Snack om det. Men nu råkade för sig vara så att jag spelade Red alert 1 på ps 1 innan ja lirade detta på pc. Så fallet är att jag kan klart säga att både grafiken och kontrollen är bättre på pc än på ps1:an. Men Evun Red alert 1 var de bästa strategi spelet till ps1 utan tvekan tillsammans med command&conquer. Jo fina minnen har man lappat ihop med detta och alla dessa uppdrag tröttnar man alldrig på. Hemliga Myruppdragen är en klassiker som ingick i "Counter-strike" expansionen. Och dessa uppdrag var ganska svåra faktiskt kan ja tycka smått .
Citera
2017-04-03, 03:44
  #202
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Red alert 1 var klart bättre på pc. inget Snack om det. Men nu råkade för sig vara så att jag spelade Red alert 1 på ps 1 innan ja lirade detta på pc. Så fallet är att jag kan klart säga att både grafiken och kontrollen är bättre på pc än på ps1:an. Men Evun Red alert 1 var de bästa strategi spelet till ps1 utan tvekan tillsammans med command&conquer. Jo fina minnen har man lappat ihop med detta och alla dessa uppdrag tröttnar man alldrig på. Hemliga Myruppdragen är en klassiker som ingick i "Counter-strike" expansionen. Och dessa uppdrag var ganska svåra faktiskt kan ja tycka smått .

Man skulle hålla inne shift och klicka på ena högtalaren, eller hur var det?
Citera
2017-04-05, 16:04
  #203
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Man skulle hålla inne shift och klicka på ena högtalaren, eller hur var det?

Exakt
Citera
2020-03-10, 18:50
  #204
Medlem
Porryhatters avatar
Command & Conquer Remastered Collection Official Reveal Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=9iMfypQj3k0

RELEASE DATE: 5 Jun, 2020
https://store.steampowered.com/app/1...ed_Collection/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback