Jag är inte ett dugg förvånad över att sånt här händer. Med tanke på hur straffskalorna används så är det värt risken trots småpengarna. Samhälle och myndighter står bara tittar med öppen mun likt en guldfisk.
Sverige 2013. Fy fan.
Med tanke på att risken är stor att du blir beskjuten av Polisen så kan nog straffskalan bli någorlunda större
Dessa väktare är väl där i mer avskräckande syfte men jag tycker det tappar lite sting ifall personen i frågan väger 150 Kg och har ganska så svårt att röra sig utan mest står och hänger vid en snygg kassörska.
Vidkärr? Varför? Det är inte ett namn som används om detta område. Ingen fattar var skiten ligger när det står Vidkärr. Felet ligger väl hos GP som ville vara korrekta med områdesangivelsen men råkade hamna 40 år tillbaka i tiden.
Media Markt Munkebäck, eller Torpavallen som dom själva skriver
området heter Torpavallen och ligger i Vidkärr. Munkebäck ligger omedelbart väster om Torpavallen.
Nu har jag bott här i Härlanda hela mitt liv och jag vet absolut inte vad du pratar om. Det enda jag märkt är ett lokalt ungdomsgäng som gärna skriker när de är fulla. Det här är tamefan det lugnaste området i Göteborg nästan.
Instämmer. Och har jävligt svårt att se ett samband mellan att linje 5 går dit från länsman och att sex sopor rånar en butik dagtid.
Väktare är uppenbarligen i butiker för att gripa snattare, bråkmakare och hålla ögonen på annat slödder. Givetvis befinner de sig inte där för att, om tillfälle ges, vifta batong mot rånare med pistoler. Det säger väl sig självt att vaktbolagens skyddsverksamhet inte innebär aktivt skydd mot grova rån i butiker. Det har vi polisen för.
Om varje rånare får 30-50 tusen så får det väl ses som ett lyckat rån.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!