2013-03-25, 16:51
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Då kanske du ska tipsa polisen eller är det uteslutet?

Han vet inte ett dj-la någe. Han vill bara spela viktig.
Senast redigerad av I-R-Baboon 2013-03-25 kl. 16:54.
Citera
2013-03-25, 17:40
Medlem
.ermins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Jag är inte ett dugg förvånad över att sånt här händer. Med tanke på hur straffskalorna används så är det värt risken trots småpengarna. Samhälle och myndighter står bara tittar med öppen mun likt en guldfisk.

Sverige 2013. Fy fan.

Med tanke på att risken är stor att du blir beskjuten av Polisen så kan nog straffskalan bli någorlunda större
Citera
2013-03-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Bor själv i Stockholms området och har aldrig sett några Securitas vakter i de radio/Tv butiker jag har besökt.

Edit : Och Securitas är ju aldrig beväpnade så vad spelar det för roll om de är där?

Dom har väl batong?

var själv på media markt i heron i helgen , där knallade det runt en vakt och suktade efter kvinnliga kassapersonalen
Citera
2013-03-25, 18:07
Medlem
urmamaspimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gary.gabone
där knallade det runt en vakt och suktade efter kvinnliga kassapersonalen

Var han där för att jobba eller för att knulla?
Citera
2013-03-25, 18:19
Bannlyst
dom körde ju in med en hjullastare för ett tag sen i samma butik.
Citera
2013-03-25, 19:00
Medlem
danijov88s avatar
Dessa väktare är väl där i mer avskräckande syfte men jag tycker det tappar lite sting ifall personen i frågan väger 150 Kg och har ganska så svårt att röra sig utan mest står och hänger vid en snygg kassörska.
Citera
2013-03-25, 19:00
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
Vidkärr? Varför? Det är inte ett namn som används om detta område. Ingen fattar var skiten ligger när det står Vidkärr. Felet ligger väl hos GP som ville vara korrekta med områdesangivelsen men råkade hamna 40 år tillbaka i tiden.

Media Markt Munkebäck, eller Torpavallen som dom själva skriver

området heter Torpavallen och ligger i Vidkärr. Munkebäck ligger omedelbart väster om Torpavallen.
Citera
2013-03-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
Nu har jag bott här i Härlanda hela mitt liv och jag vet absolut inte vad du pratar om. Det enda jag märkt är ett lokalt ungdomsgäng som gärna skriker när de är fulla. Det här är tamefan det lugnaste området i Göteborg nästan.

Instämmer. Och har jävligt svårt att se ett samband mellan att linje 5 går dit från länsman och att sex sopor rånar en butik dagtid.
Citera
2013-03-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snipei
Instämmer. Och har jävligt svårt att se ett samband mellan att linje 5 går dit från länsman och att sex sopor rånar en butik dagtid.
Att femman är förlängd från Torp till Östra lär som du säger knappast ha med rån i Munkebäck att göra! Varken mot MediaMarkt eller svennefyllon...
Citera
2013-03-25, 19:46
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Var han där för att jobba eller för att knulla?
Nytta med nöje osv.
Citera
2013-03-25, 20:21
Medlem
Morrissons avatar
Väktare är uppenbarligen i butiker för att gripa snattare, bråkmakare och hålla ögonen på annat slödder. Givetvis befinner de sig inte där för att, om tillfälle ges, vifta batong mot rånare med pistoler. Det säger väl sig självt att vaktbolagens skyddsverksamhet inte innebär aktivt skydd mot grova rån i butiker. Det har vi polisen för.

Om varje rånare får 30-50 tusen så får det väl ses som ett lyckat rån.
Citera
2013-03-25, 20:53
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson

Om varje rånare får 30-50 tusen så får det väl ses som ett lyckat rån.
Tycker inte jag, skulle aldrig skita ner mig för den summan på ett sådant sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in