• 1
  • 2
2013-03-25, 08:29
Medlem
pelle49s avatar
Journalisten Behrang Behdjou rapporterar i dagens DN om ytterligare en grov kränkning och rasistiskt påhopp av polisen. Behrang kom körande i sin bil och stoppades av polisen, fick blåsa i alkomätaren och körkortet kollat. När Behrang frågade varför han blev stoppad sa polisen: Bilen kommer från Kista. Det har varit mycket där. Svårt för oss läsare att veta om Behrang ljuger eller om kanske en liten vit lögn kan anses som legitim när man har hoppat in i kränkningsindustrin.
Frågan är väl om den rasistiska kränkningen mot journalisten är värre än den kränkning som han utsätter oss läsare för genom att dra rasistkortet mot polisen och dessutom tro att vi läsare ska tycka att det är synd om honom?
Avslutningen på artikeln går inte av för hackor;
På vägen hem är jag glad att det var jag som blev stoppad av polisen och inte ytterligare en identitetssökande ung man...
Så här kopplar man ihop REVA-projektet med polisens körkortskontroller. Dessutom är ordet "identitetssökande" mystiskt. Har dom verkligen kommit hit för att söka sin identitetet?
Senast redigerad av pelle49 2013-03-25 kl. 08:42.
Citera
2013-03-25, 08:49
Medlem
MoLoKs avatar
Så ungefär som att det kollas många bilar som kommer ifrån Öland efter midsommar för "det har varit mycket där".
Citera
2013-03-25, 08:50
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Journalisten Behrang Behdjou rapporterar i dagens DN om ytterligare en grov kränkning och rasistiskt påhopp av polisen. Behrang kom körande i sin bil och stoppades av polisen, fick blåsa i alkomätaren och körkortet kollat. När Behrang frågade varför han blev stoppad sa polisen: Bilen kommer från Kista. Det har varit mycket där.
Detta är en fullt legitim orsak. Polisen menade nog, "bilen kommer körande från Kista", och om prio i spaningen vid tillfället ligger på detta är det ju tjänstefel att låta bilen passera...!

Skribenten har invandrarbakgrund. Så han ska aldrig få kollas? Är han en medborgare höjd över alla misstankar...?

Detta reportage är ännu en spik i kistan på DN. Man retar upp sina läsare, det är allt. Goodbye DN, vila i frid.
Citera
2013-03-25, 08:52
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Journalisten Behrang Behdjou rapporterar i dagens DN om ytterligare en grov kränkning och rasistiskt påhopp av polisen. Behrang kom körande i sin bil och stoppades av polisen, fick blåsa i alkomätaren och körkortet kollat. När Behrang frågade varför han blev stoppad sa polisen: Bilen kommer från Kista. Det har varit mycket där. Svårt för oss läsare att veta om Behrang ljuger eller om kanske en liten vit lögn kan anses som legitim när man har hoppat in i kränkningsindustrin.
Frågan är väl om den rasistiska kränkningen mot journalisten är värre än den kränkning som han utsätter oss läsare för genom att dra rasistkortet mot polisen och dessutom tro att vi läsare ska tycka att det är synd om honom?
Avslutningen på artikeln går inte av för hackor;
På vägen hem är jag glad att det var jag som blev stoppad av polisen och inte ytterligare en identitetssökande ung man...
Så här kopplar man ihop REVA-projektet med polisens körkortskontroller. Dessutom är ordet "identitetssökande" mystiskt. Har dom verkligen kommit hit för att söka sin identitetet?

Identitetssökande har inget med REVA att göra. Ta rätt vad identitetssökande innebär.

Så vad är det i M&J du vill diskutera?
Citera
2013-03-25, 08:55
Det finns uppenbarligen grova pengar att tjäna på att vara kränkt blatte. Han kommer mjölka detta så länge det går.
Citera
2013-03-25, 08:57
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Detta reportage är ännu en spik i kistan på DN. Man retar upp sina läsare, det är allt. Goodbye DN, vila i frid.
Själv har jag läst DN i närmre 40 år! Ärvde prenumerationen efter min salig far som var en stor beundrare av giganter som Herbert Tingsten, chefred på femtiotalet. Nu orkar jag inte längre. Kvaliteten på journalistiken sjunker, agendasättande journalistik får mig att må illa.
Dagens exempel på kränkt journalist i bil - ett försök av en i övrigt obemärkt skribent att komma in i kretsen av goda människor - är just ett sådant exempel på lågkvalitetsjournalistik;
"Jag var bara ute o körde i min bil, jag är invandrare, polisen tog mig för att jag inte är blond och blåögd, ha sympati med mig!"
Citera
2013-03-25, 09:45
Medlem
Citat:
"Jag var bara ute o körde i min bil, jag är invandrare, polisen tog mig för att jag inte är blond och blåögd, ha sympati med mig!"

Det är Gandhi, Mandela, King - och nu Behrang Bedjhou...
Citera
2013-03-25, 11:39
Medlem
HerrPs avatar
Så DN anser alltså att det är bättre att folk kör fulla och dödar varandra i trafiken än att polisen kontrollerar onykterheten då och då? Eller är det bara sagda journalist som skall få nån sorts immunitet för poliskontroller?

Alternativet är att det bara är en skränig skribent som använder DN som sin personliga blogg för att få skrika av sig lite.
Citera
2013-03-25, 11:43
Moderator
Fear2bes avatar
Behrang Behdjou, njut av rasistkortet medan du kan, det håller på att förlora i värde och minskar i värde varje gång det spelas.

Ibland så undrar jag om journalister ser skillnad på sin privata facebook och riktiga nyheter.
Citera
2013-03-25, 11:54
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be

Ibland så undrar jag om journalister ser skillnad på sin privata facebook och riktiga nyheter.

Är det nån skillnad då?
Citera
2013-03-25, 12:44
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Är det nån skillnad då?
Det verkar tyvärr inte vara det.

I lokaltidningen så har vi en liberal som använder tidningen till att basunera ut sina egna högst personliga åsikter och värderingar. Han modererar alla kommentarer och svarar i alla trådar för att styra diskussionen dit han själv vill och lustigt nog så verkar han vara ganska ensam om sina åsikter, för det är liksom ganska ovanligt att han får medhåll.

Vad har detta med DN att göra? Det är säkert samma historia där, något annat skulle förvåna mig.
Citera
2013-03-25, 12:59
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Själv har jag läst DN i närmre 40 år! Ärvde prenumerationen efter min salig far som var en stor beundrare av giganter som Herbert Tingsten, chefred på femtiotalet. Nu orkar jag inte längre. Kvaliteten på journalistiken sjunker, agendasättande journalistik får mig att må illa.
Dagens exempel på kränkt journalist i bil - ett försök av en i övrigt obemärkt skribent att komma in i kretsen av goda människor - är just ett sådant exempel på lågkvalitetsjournalistik;

På avstånd är det nästan omöjligt att se vilken sort som sitter i en bil. När man är nära tillräckligt för att se det är bilen för sen att stoppa. Då får snuten jaga efter honom.

Jag är 100% säker på att han tog chansen att dra rasistkortet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in