Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-07-23, 11:11
  #109
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samisk
Det står i Fass att myrkrypningar av Propavan drabbar mindre än 1 av 500. Sanningen är snarare att det drabbar alla. Lägg till minste verksamma dos tramadol för att ta bort myrkrypningarna, kanske 25 mg.
Såhär kan du inte generalisera förstår du väl? Det finns absolut personer som inte upplever biverkningen myrkrypningar på propavan, jag är ett exempel. Upplever inga biverkningar förutom trötthet dagen efter men det blir bättre/går över eller om man vänjer sig vid det.
Citera
2023-07-23, 21:58
  #110
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Såhär kan du inte generalisera förstår du väl? Det finns absolut personer som inte upplever biverkningen myrkrypningar på propavan, jag är ett exempel. Upplever inga biverkningar förutom trötthet dagen efter men det blir bättre/går över eller om man vänjer sig vid det.

Jag har träffat många som testat det. Jag vet att det inte är ett perfekt urval. Men skulle absolut säga att det är mer än ett fåtal, samtidigt som det är färre än alla.

Skulle jag tvingas till en gissning så säger jag att 45 % får detta.
Citera
2023-07-23, 22:30
  #111
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har träffat många som testat det. Jag vet att det inte är ett perfekt urval. Men skulle absolut säga att det är mer än ett fåtal, samtidigt som det är färre än alla.

Skulle jag tvingas till en gissning så säger jag att 45 % får detta.
Det tycker jag låter rimligt. Hur som helst är det viktigt att påståendet, att alla skulle drabbas, korrigeras så att man inte utgår från att det stämmer om man börjar med medicinen.
Citera
2024-03-15, 22:20
  #112
Medlem
Överdos Propavan

Hej! Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men fick bli här!

Det är så att jag har en kompis som ringde nyss och berättade att han har käkat 10 st Propavan á 25 mg. Alltså 250 mg. Han har inte fått några symtom alls än då han stoppade i sig dessa för knappt 10 min sedan. Men jag undrar, vad kan man få för symtom vid en sånhär större dos Propavan? Är lite smått orolig över honom så vad kan hända?
Citera
2024-03-15, 23:26
  #113
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111
Hej! Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men fick bli här!

Det är så att jag har en kompis som ringde nyss och berättade att han har käkat 10 st Propavan á 25 mg. Alltså 250 mg. Han har inte fått några symtom alls än då han stoppade i sig dessa för knappt 10 min sedan. Men jag undrar, vad kan man få för symtom vid en sånhär större dos Propavan? Är lite smått orolig över honom så vad kan hända?
Enligt FASS:
Citat:
Om du använt för stor mängd av Propavan

Om du fått i dig för stor mängd läkemedel eller om t.ex. ett barn fått i sig läkemedlet av misstag kontakta läkare, sjukhus eller Giftinformationscentralen (tel. 112) för bedömning av risken samt rådgivning.

Överdosering kan vara livshotande, speciellt vid samtidigt intag av alkohol, droger och/eller vissa läkemedel (se ”Andra läkemedel och Propavan”).

Symtom på överdos kan vara trötthet, omtöckning och medvetslöshet. Även oro, hallucinationer, kramper, förstorade pupiller, snabba hjärtslag, oregelbunden puls, blodtrycksfall, andningssvårigheter och onormalt ökad kroppstemperatur kan vara tecken på en överdos.
Citera
2024-03-16, 11:41
  #114
Medlem
deformerads avatar
Skulle säga att det är högst individuellt. Sen är nog dom flesta här inklusive mig inte den generella patienten. Har man brukat droger innan eller ätit starkare medicin så hjälper den inte märkvärt. Men för Svensson som vill sova ostört är den faktiskt bra. Att säga att det är placebo är bara ignorant. Då det är en antihistamin och som flera skrev ger dom biverkningar som gör dig seg och trött!

Edit: läste inte datum. Admin kan ta bort kommentaren.
__________________
Senast redigerad av deformerad 2024-03-16 kl. 11:43.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback