Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Ford Lincoln har tydligen hyfsat låg förbrukning för sin storlek, har jag hört av en fd lincolnägare.
Beror på vilken Lincoln också.
Kör du med 2 ventils motorn så är den rätt snål i förbrukning. Dvs om du kör en Town Car osv.
Har du dock 4 ventils DOHC motorn så är den verkligen inte snål (Den har jag). Sitter bland annat i Continental och Mark Viii. Dock så enligt mig så är DOHC motorn en miljarder gånger bättre motor men det är för att jag är effekt kåt
Jag tycker du inte kan räkna in Mercury Grand Marquis, Crown Victoria osv i en lista där du har en Lincoln Town Car.
Min far har en Grand Marquis. Visst, stryktålig bil som aldrig kommer ge upp. Men herregud inredningen
En Panther chassie bil kommer ALDRIG ge upp för dig. Det finns en anledning varför alla poliser och taxis i USA är just Panther chassie (dock på väg att sållas ut nu för de börjar väl bli lite till åren).
4.6 modular motorn är en riktigt jävla slagtålig motor. Du kan inte räkna in en DeVille med Northstar motorn i listan om du vill ha en driftsäker bil. Den motor är kass som fan innan dom fixade till de mesta av problem runt 2001-2002 eller när det var.
Hur det är med Caprice osv kan jag inte tala för då jag ej haft en bil med LT motorn.
Men ska du ha någon lägger jag min röst på Town Car. Vi har haft en sådan och det är en otroligt trevlig bil.
Den kommer aldrig rosta för dig eftersom Panther chassiet är en väldigt bra konstruerad plattform från Ford, du kommer knappast aldrig stöta på några motortrubbel heller med 4.6 modular motorn (Första stora servicen är 16 tusen mil där man byter tändstift på dom).