• 1
  • 2
2013-03-24, 15:50
Medlem
volvo 240s avatar
Hej jag harr några undringar om val av amerikansk 90tals sedan.
äR INTRESSERAD AV ATT HÖRA AV ER SOM HAR ERFARENHETER AV DEN HÄR TYPEN AV BILAR ELLER BARAKAN AMERKIANARE I ALLMÄNHET.

dE MODELLER JAG ÄR INTRESSERAD AV ÄR FÖLJANDE. sAMTLIGA 90TALS MED UNDANTAG AV cROWN vICTORIA.

cHEVROLET cAPRICE
lINCOLN tOWN cAR
fORD cROWN vICTORIA
mERCURY gRAND mARQYUS
cHRYSLER nEW yORKER
bUICK rOADMASTER
bUICK pARK aVENUE
cADILLLAC dEVILLLE

sÅ UNDRAR OM HUR DESSA BILAR ÄR. TEX GÄLLANDE KVALITET, HÅLLBARHET, ROSTBENÄGENHET, BENSINFÖRBRUKNING UTRUSTNINGSNIVÅ, RESERVDELSTILLGÅNG. PRISER PÅ RESERVDELAR MOTORALTERNATIV ETC ETC.

äR JU MEST INTRESSERAD AV v8-BILAR. MASSA EFFEKT ÄR INGEN PRIORITET UTAN ÄR MEST INRESSERAD AV LANDSVÄGSKRYSSARE FÖRE RACER. bILEN KOMMER INTE ANVÄNDAS VINTERTID. hAR NU EN vOLVO 760 OCH AMERIKANAREN SKALL VARA MINST LIKA LYXIG.
Senast redigerad av volvo 240 2013-03-24 kl. 16:32.
Citera
2013-03-24, 16:02
Medlem
Hej

Ska du ha en fullsize 90 talare med lite av den gamla jankebilskanslan kvar finns det bara tva modeller att valja bland.

Antingen Buick Roadmaster eller Cadillac Fleetwood.

Allt annat ar andrahandsval enl mig

Mvh
Peller
Citera
2013-03-24, 17:31
Medlem
volvo 240s avatar
Ursäkta caps, Jag är blind och råkade glömma caps på. Upptäckte det för sent

Citat:
Ursprungligen postat av peller
Hej

Ska du ha en fullsize 90 talare med lite av den gamla jankebilskanslan kvar finns det bara tva modeller att valja bland.

Antingen Buick Roadmaster eller Cadillac Fleetwood.

Allt annat ar andrahandsval enl mig

Mvh
Peller

Fleetwood är väl samma som deville?`Och Roadmaster och Caprice är väl samma bottenplatta?.
Senast redigerad av volvo 240 2013-03-24 kl. 17:35.
Citera
2013-03-24, 18:29
Medlem
Fleetwood samma som DeVille....har du ens nagon koll pa vad du letar efter eller gissar du bara?

Bra tips ar val att lasa pa om de modeller du finner intressanta....Du namner v8 och har med ettpar modeller i din lista som inte gar att fa med v8...Iallfall inte pa 90-talet

Peller
Citera
2013-03-29, 17:54
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Fleetwood samma som DeVille....har du ens nagon koll pa vad du letar efter eller gissar du bara?

Bra tips ar val att lasa pa om de modeller du finner intressanta....Du namner v8 och har med ettpar modeller i din lista som inte gar att fa med v8...Iallfall inte pa 90-talet

Peller

Det är därför jag frågar här det är lite svårt att läsa på när man inte ser. Men strunt i det. främst V8 ja fast hade för mig att Park Avenue Ultra hade V8. Nåja Cadillac är jag inte så intresserad av.

Har däremot hittat en Roadmaster 96a med Lt1-motorn och den är klart intressant så eftersom du rekomenderade Roadmaster så undrar jag hur de är gällande de punkter jag listade ovan.

Annars är Caprice väldigt intressant så vill höra så mkt som möjligt av era erfarenheter.

Tacksam för all input.
Citera
2013-03-31, 12:21
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hej jag harr några undringar om val av amerikansk 90tals sedan.
äR INTRESSERAD AV ATT HÖRA AV ER SOM HAR ERFARENHETER AV DEN HÄR TYPEN AV BILAR ELLER BARAKAN AMERKIANARE I ALLMÄNHET.

dE MODELLER JAG ÄR INTRESSERAD AV ÄR FÖLJANDE. sAMTLIGA 90TALS MED UNDANTAG AV cROWN vICTORIA.

cHEVROLET cAPRICE
lINCOLN tOWN cAR
fORD cROWN vICTORIA
mERCURY gRAND mARQYUS
cHRYSLER nEW yORKER
bUICK rOADMASTER
bUICK pARK aVENUE
cADILLLAC dEVILLLE

sÅ UNDRAR OM HUR DESSA BILAR ÄR. TEX GÄLLANDE KVALITET, HÅLLBARHET, ROSTBENÄGENHET, BENSINFÖRBRUKNING UTRUSTNINGSNIVÅ, RESERVDELSTILLGÅNG. PRISER PÅ RESERVDELAR MOTORALTERNATIV ETC ETC.

äR JU MEST INTRESSERAD AV v8-BILAR. MASSA EFFEKT ÄR INGEN PRIORITET UTAN ÄR MEST INRESSERAD AV LANDSVÄGSKRYSSARE FÖRE RACER. bILEN KOMMER INTE ANVÄNDAS VINTERTID. hAR NU EN vOLVO 760 OCH AMERIKANAREN SKALL VARA MINST LIKA LYXIG.
Ford Lincoln har tydligen hyfsat låg förbrukning för sin storlek, har jag hört av en fd lincolnägare.
Citera
2013-03-31, 12:52
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Ford Lincoln har tydligen hyfsat låg förbrukning för sin storlek, har jag hört av en fd lincolnägare.

Beror på vilken Lincoln också.
Kör du med 2 ventils motorn så är den rätt snål i förbrukning. Dvs om du kör en Town Car osv.
Har du dock 4 ventils DOHC motorn så är den verkligen inte snål (Den har jag). Sitter bland annat i Continental och Mark Viii. Dock så enligt mig så är DOHC motorn en miljarder gånger bättre motor men det är för att jag är effekt kåt

Jag tycker du inte kan räkna in Mercury Grand Marquis, Crown Victoria osv i en lista där du har en Lincoln Town Car.
Min far har en Grand Marquis. Visst, stryktålig bil som aldrig kommer ge upp. Men herregud inredningen

En Panther chassie bil kommer ALDRIG ge upp för dig. Det finns en anledning varför alla poliser och taxis i USA är just Panther chassie (dock på väg att sållas ut nu för de börjar väl bli lite till åren).
4.6 modular motorn är en riktigt jävla slagtålig motor. Du kan inte räkna in en DeVille med Northstar motorn i listan om du vill ha en driftsäker bil. Den motor är kass som fan innan dom fixade till de mesta av problem runt 2001-2002 eller när det var.
Hur det är med Caprice osv kan jag inte tala för då jag ej haft en bil med LT motorn.

Men ska du ha någon lägger jag min röst på Town Car. Vi har haft en sådan och det är en otroligt trevlig bil.
Den kommer aldrig rosta för dig eftersom Panther chassiet är en väldigt bra konstruerad plattform från Ford, du kommer knappast aldrig stöta på några motortrubbel heller med 4.6 modular motorn (Första stora servicen är 16 tusen mil där man byter tändstift på dom).
Citera
2013-03-31, 13:24
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Beror på vilken Lincoln också.
Kör du med 2 ventils motorn så är den rätt snål i förbrukning. Dvs om du kör en Town Car osv.
Har du dock 4 ventils DOHC motorn så är den verkligen inte snål (Den har jag). Sitter bland annat i Continental och Mark Viii. Dock så enligt mig så är DOHC motorn en miljarder gånger bättre motor men det är för att jag är effekt kåt

Jag tycker du inte kan räkna in Mercury Grand Marquis, Crown Victoria osv i en lista där du har en Lincoln Town Car.
Min far har en Grand Marquis. Visst, stryktålig bil som aldrig kommer ge upp. Men herregud inredningen

En Panther chassie bil kommer ALDRIG ge upp för dig. Det finns en anledning varför alla poliser och taxis i USA är just Panther chassie (dock på väg att sållas ut nu för de börjar väl bli lite till åren).
4.6 modular motorn är en riktigt jävla slagtålig motor. Du kan inte räkna in en DeVille med Northstar motorn i listan om du vill ha en driftsäker bil. Den motor är kass som fan innan dom fixade till de mesta av problem runt 2001-2002 eller när det var.
Hur det är med Caprice osv kan jag inte tala för då jag ej haft en bil med LT motorn.

Men ska du ha någon lägger jag min röst på Town Car. Vi har haft en sådan och det är en otroligt trevlig bil.
Den kommer aldrig rosta för dig eftersom Panther chassiet är en väldigt bra konstruerad plattform från Ford, du kommer knappast aldrig stöta på några motortrubbel heller med 4.6 modular motorn (Första stora servicen är 16 tusen mil där man byter tändstift på dom).

Det är denna modellen jag syftade på:
http://pcwong.files.wordpress.com/20...n-car-side.jpg
Citera
2013-03-31, 14:00
Medlem
Facades avatar
Jo, jag gissade på det
Den har 2 ventils 4.6 Modular motorn och den motorn är snål för sin storlek samt storleken på bilen den drar
Citera
2013-03-31, 14:19
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jo, jag gissade på det
Den har 2 ventils 4.6 Modular motorn och den motorn är snål för sin storlek samt storleken på bilen den drar
ok.
Citera
2013-03-31, 17:30
Medlem
Facade har bra information,sa forst bestam dig om det ska vara en Ford eller GM produkt.

Satsa pa en Top-of the-line modell,kostar kanske nagon spann mer,men mycket roligare och mer lattsald den dag du vill salja.

Lincoln ar riktigt trevliga bilar,men Ford.....
Luftfjadring och blarok ar val de vanligaste felen pa smaskabbiga langmilare.

Vad galler jankebilskansla......okej men inte ar det som de sista stora slagskeppen fran GM,Fleetwood och Roadmaster.
Helt ratt att enbart kopa en bil med LT1. Alernativet tror jag var en hemsk 4.3 v6 och 305v8. Men dessa vill absolut ingen ha och da ska priset vara darefter.

Impala SS med LT1..helkul bil...men varfor betala premium for en basbil jmfrt med Buick eller Cadillac?

Northstarmotorerna har mycket daligt rykte har. Kostar en formogenhet att fixa om du nu inte kan skruva sjalv.
Topplockspackningar,insug,oljelackage ar vanliga fel. Har aven for mig startmotorn sitter inbyggd i motorn,sa ev byte tar en dag....

Peller
Citera
2013-03-31, 21:15
Medlem
Paintings avatar
Roadmaster med träpanel är riktigt läckert! Du kommer kunna glida runt som "king of the road"!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in