2005-05-20, 19:21
Medlem
Skriv om vad ni anser om denna inte så helt okända man...
Citera
2005-05-20, 19:33
Medlem
Mockens avatar
Han hade sin storhetstid när han var med i Beatles, därefter gjorde han ingen vidare musik tycker jag.
Citera
2005-05-20, 19:36
Medlem
MoonieZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Han hade sin storhetstid när han var med i Beatles, därefter gjorde han ingen vidare musik tycker jag.

Instämmer.
Citera
2005-05-20, 19:41
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken

Nej James Paul McCartney är som alla med insikt vet död och begraven, så han har nog haft svårt att skapa nåt vettigt sedan september 1966 däromkring...

Vad beträffar "Pauls" produktion post-Beatles så är den väl mestadels ett starkt bevis för att summan ibland är mycket mer än bara delarna.
Citera
2005-05-20, 19:46
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Kan man bli mer sömnframkallande än Paul McCartney?
Citera
2005-05-20, 22:22
Medlem
Känner ni till villka låtar han skrev i Beatles och villka skivor han gett ut som solo/grupp(utanför) beatles?

Eller villket instrument han spelar?
Citera
2005-05-20, 22:25
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter007
Känner ni till villka låtar han skrev i Beatles och villka skivor han gett ut som solo/grupp(utanför) beatles?

Eller villket instrument han spelar?
Är det läxhjälp du vill ha, eller?
Citera
2005-05-20, 23:05
Medlem
rashbans avatar
Paul McCartney skrev helt klart flest av Beatles bra låtar, men efter Beatles har det inte blivit mycket spännande från den karl'n. Tyvärr.
Citera
2005-05-20, 23:36
Medlem
Nulles avatar
Nåja, några bra låtar har han väl ändå skrivit. Jag tycker personligen att dundersuccén Mull Of Kintyre är en av sjuttiotalets bästa låtar. Skotsk nationalromantik, komplett med säckpipa och allt. Fram till 1984 var singeln Mull Of Kintyre/Girls' School den mest sålda någonsin i Storbritannien.

Jag köpte faktiskt ett par skivor med McCartney häromdagen, närmare bestämt Ram och Band On The Run från tidigt 70-tal. Jag har knappt hunnit lyssna på dem än, så jag kan inte svara på om de är att rekommendera, men allmusic.com ger båda skivorna toppbetyg. Sedan tidigare äger jag London Town från 1978, som är en mycket trevlig skiva med många bra spår och roliga texter. (Köper man cd:n får man för övrigt Girls' School och Mull Of Kintyre som extraspår.)
Citera
2005-05-21, 10:03
Medlem
Bruce Waynes avatar
Jag tycker att Paul McCartney är det största geni som funnits inom popmusiken, när John Lennon satt ute och saggade på sitt gods i slutet av 1960-talet var Paul den som levde livet, var kreativ och förde musikhistorien framåt.

Efter 1970-talet och tiden med Wings har han gjort ett tiotal riktigt bra låtar, tyvärr är allt inte lika bra och tiden med Lennon med Wings har han aldrig lyckats överträffa på egen hand (förutom första soloplattan som är grym!).

Visst kan han upplevas som lite tråkig farbror idag, och det stämmer väl till viss del, alla lugnar väl ner sig när dom blir äldre. Fast gå på konsert med honom idag och bli förvånande över hur mycket den snart 64-åriga (ska bli kul att höra honom spela en viss låt då..) Paul fortfarande kan rocka. Mycket mer än vad måga av hans yngre kolleger ens kan drömma om..
Citera
2005-05-21, 11:35
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Jag tycker att Paul McCartney är det största geni som funnits inom popmusiken...

Näst efter Brian Wilson förstås.
Men om Paul McCartney kan man säga att John Lennon kompletterade honom perfekt. Utan John Lennon blev det därför inte riktigt lika bra. Jag menar inte att Pauls musik efter Beatles-tiden är dålig. Det låter bara som om vem som helst kunde ha gjort den. Med några undantag, förstås...
Citera
2005-05-21, 12:01
Medlem
Hallaballoobas avatar
Oops...
...kom på mig själv att jag inte tycker någonting alls om Paul McCartney - Lite skrämmande att en så hyllad artist inte berör mig det minsta, varken negativt eller possitivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in